هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

مردم کردستان عراق خواهان مقابله جدی با حملات ترکیه شدند

برخی از مقامات کرد عراقی در واکنش به حملات جنگنده‌های ترکیه‌ای به شمال اقلیم کردستان به بهانه مبارزه با پ ک ک خواستار مقابله با این تجاوز شدند.

 

شبکه تلویزیونی الاتجاه در گزارشی اعلام کرد ترکیه با حملات هوایی و به نام مبارزه با حزب کارگران کردستان به تجاوزات خود در شمال عراق ادامه می‌دهد. این حملات ده‌ها شهید و زخمی بر جای گذاشته و مردم کردستان از دولت اقلیم و مرکز می‌خواهند جلوی این تجاوزات را بگیرند.

 

«علی التویجری» گزارشگر این شبکه در این خصوص گفت: حملات ترکیه به روستا‌های کردنشین و مرزی شمال عراق با سلاح‌های متنوع مانند جنگنده‌ها، توپخانه، پهپاد و خمپاره ادامه داشته است. بهانه این حملات مبارزه با حزب کارگران کردستان است.

 

«عبدالوهاب احمد» عضو حزب تحریر نیز اقلیم کردستان عراق گفت: هرگونه حمله به خاک عراق از سوی ترکیه را محکوم می‌کنیم.

 

آزاد عمر، سیاستمدار کرد عراقی هم با بیان اینکه ترکیه پیش از این نیرو‌های نظامی خود را به لیبی اعزام کرد تا ثبات این کشور را بر هم بزند و از داعش حمایت کند گفت: ما در عراق یک ملت هستیم و باید با هم در برابر تعرضات ترکیه بایستیم. این کشور به ثروت‌های عراق چشم طمع دارد.

 

الاتجاه افزود: مردم کردستان عراق از دولت اقلیم و دولت مرکزی می‌خواهند به صورت جدی در برابر حملات ترکیه بایستند. آن‌ها حملات ترکیه را نقض فاحش حاکمیت عراق می‌دانند.

 

یک سیاستمدار کرد عراقی نیز اعلام کرد دولت عراق و دولت اقلیم باید با تصویب قانونی در پارلمان جلوی تعرضات ترکیه را بگیرند. این حملات نقض حاکمیت عراق است.

 

صبح امروز (دوشنبه) حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه به طور رسمی عملیات نظامی گسترده این کشور در شمال عراق را اعلام کرد و شخصا بر اتاق مدیریت عملیات نظامی نظارت می‌کند.

 

آکار در این خصوص ادعا کرد در این عملیات مخفیگاه‌ها، تونل‌ها و زاغه‌های مهمات شبه‌نظامیان کرد (پ. ک. ک) در مناطق متینه، زاب و آواسین-باسیان هدف قرار گرفته شدند. همچنین کماندو‌های ترکیه‌ای نیز که از طریق زمینی وارد منطقه شده بودند، نقش داشتند. واحد‌های توپخانه نیز از این عملیات پشتیبانی کردند.

عربستان منصور هادی را مجبور به کناره گیری کرد

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد که عربستان عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن را اوایل ماه جاری میلادی مجبور به کناره گیری کرده است.

ادامه

جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, شورای همکاری خلیج فارس, عربستان سعودی, مقاله, یمن

وال استریت ژورنال: امکان تخریب نظم جهانی به نفع مسکو وجود دارد

روزنامه وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی به امکان تقسیم جهانی به نفع روسیه پرداخت.

ادامه

افریقای جنوبی, امریکا, امریکای شمالی, برزیل, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, عراق, عربستان سعودی, غرب, هندوستان

هشدار یمنی‌ها به آمریکا درباره حضور در دریای سرخ

وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن نسبت به قصد واشنگتن برای تشکیل نیروی دریایی جدید در دریای سرخ هشدار داد و گفت: روند اوضاع چشم انداز تاریکی فراروی آتش بس اعلام شده در یمن قرار می‌دهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, عربستان سعودی, یمن