جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

مخالفت پارلمان عراق با طرح معامله قرن

کمیته روابط خارجه در پارلمان عراق بر مخالفت این کشور با طرح معامله قرن و پایبندی خود به مساله فلسطین تاکید کرد.

 

به گزارش سایت النشره، این کمیته که به ریاست شیرکو محمد، میزبان نبیل شعث، نماینده محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و هیات همراه او بود، بر مخالفت خود با طرح آمریکا برای خاورمیانه معروف به “معامله قرن” تاکید کرد.

 

شیرکو محمد در کنفرانس مطبوعاتی که در پارلمان عراق با حضور اعضای این کمیته و نبیل شعث برگزار شد، اظهار کرد: ما به مساله فلسطین و تقویت فعالیت‌های مشترک پارلمان‌های عراق و فلسطین و اجرای اقداماتی مشترک پایبند هستیم.

 

رئیس کمیته روابط خارجه پارلمان عراق در ادامه گفت: این نشست مثبت و سازنده بوده و در آن مسایل مشترکی مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

 

وی افزود: بر حمایت عراق نسبت به مساله فلسطین و تقویت فعالیت‌های مشترک پارلمان‌های عراق و فلسطین و اقدامات مشترک آنها تاکید کردیم.

 

شیرکو محمد ادامه داد: کمیته روابط خارجه بر موضعگیری‌ خود نسبت به مساله فلسطین و مخالفت با طرح معامله قرن تاکید کرد، همچنین نبیل شعث توضیحات مفصلی درباره معامله قرن ارائه کرده و درباره مسایل مهم و چگونگی حل مشکل از راه گفتگو و دور نگه داشتن منطقه از جنگ و درگیری صحبت کرد.

 

شعث به عنوان مشاور محمود عباس در روابط بین‌الملل و خارجه فلسطین است، در این نشست تاکید کرد: حضور ما در پارلمان عراق نشانه‌ای از بازگشت دموکراسی به عراق بوده و به منزله حمایت آشکاری از تمامی گروه‌ها و احزاب آن است.

 

وی افزود: کمیته روابط خارجه عراق مخالفت خود را با طرح معامله‌ قرن که به منزله تلاش آمریکا برای پایان دادن به فلسطین است، اعلام کرد.

 

این مسئول فلسطینی در ادامه گفت: اسرائیل می‌خواهد به حضور فلسطینی‌ها در منطقه عربی پایان دهد و در این راستا تلاش می‌کند پس از این همه مقاومت فلسطینی‌ها به آنها رشوه دهد اما تمام ثروت جهان هم به عنوان بهای بیت‌المقدس و استقلال آن پذیرفته نمی‌شود.

 

کنفرانس دو روزه منامه با عنوان “صلح برای شکوفایی” روز سه‌شنبه در بحرین با هدف بررسی ابعاد اقتصادی طرح معامله قرن برگزار شد.

ایسنا

ایران برای پذیرش سازوکار مالی “اینس‌تکس” شرط تعیین کرد

در آستانه برگزاری نشست مشترک برجام، ایران شرایط خود را برای ماندن در توافق هسته‌ای اعلام کرد. ایران خواستار بهره‌برداری از مزایای اقتصادی توافق هسته‌ای است. گفته می‌شود سازوکار مالی اینس‌تکس به‌زودی عملیاتی خواهد شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فرانسه, مذاکرات اتمی

برنی سندرز: بابت مخالفت با جنگ‌های آمریکا عذرخواهی نمی‌کنم

نماینده مجلس سنای آمریکا و نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ تأکید کرد: بابت مخالفت با جنگ‌های آمریکا عذرخواهی نمی‌کنم.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جنوب شرق آسیا, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, ویتنام, یمن

روایت آسوشتدپرس از ناکامی آمریکا در جلب حمایت ناتو علیه ایران

خبرگزارش آسوشیتدپرس گزارش داد که سرپست تازه کار وزارت دفاع آمریکا در اولین ماموریت خارجی خود نتوانست حمایت ناتو را برای تشکیل ائتلاف علیه ایران جلب کند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, رویارویی نظامی, ناتو