چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

مخالفت وزیر اقتصاد آلمان با توقف پروژه گازی “نورد استریم ۲”

وزیر اقتصاد آلمان توقف پروژه گازی “نورد استریم ۲ ” به عنوان واکنشی به پرونده مسمومیت “آلکسی ناوالنی”، منتقد سرسخت کرملین را رد کرد.

 

به گزارش تسنیم، “پیتر آلتمایر”، وزیر اقتصاد آلمان با توقف ساخت پروژه گازی “نورد استریم ۲ ” به عنوان واکنشی به پرونده مسمومیت “آلکسی ناوالنی”، منتقد سرسخت کرملین مخالفت کرده و تاکید کرد که همواره بر این عقیده بوده که این مسئله ساز است که پروژه هایی که طراحی و ساخت آن ها چندین دهه به طول انجامیده هر چند ماه یک بار زیر سوال قرار گیرند. وی تاکید کرد که در این صورت سرمایه گذاران خصوصی دیگر تمایلی به تعهد در این پروژه ها نخواهند داشت.

 

وی همچنین درباره اقدامات تنبیهی و تحریم ها علیه روسیه ابراز تردید کرد.

 

“اولاف شولتز”، وزیر دارایی آلمان و معاون مرکل هم چندی پیش ادعاهای آمریکا مبنی بر وابستگی بیشتر آلمان به تأمین انرژی از طرف روسیه در صورت تکمیل پروژه گازی نورد استریم ۲ را رد کرد و گفت: این استدلال درباره وابستگی آلمان به انرژی روسیه درست نیست.

 

وی با نگاهی به تلاش‌های آمریکا برای توقف این پروژه گازی با استفاده از تهدید و تحریم تأکید کرد که هیچ دلیلی برای تحریم این پروژه گازی وجود ندارد.

 

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم تا به حال مسئله توقف پروژه نورد استریم ۲ در واکنش به مسمومیت آلکسی ناوالنی را همچان باز گذاشته است.

 

آمریکا به بهانه حمایت از امنیت انرژی اروپا با این پروژه مخالفت می‌کند. واشنگتن این‌طور استدلال می‌کند که اروپا با این پروژه به گاز روسیه وابسته می‌شود.

 

مجری اصلی این پروژه گازی، غول انرژی روسیه شرکت “گازپروم” است. اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل به‌عهده گرفته‌اند. بیش از ۹۰درصد این پروژه خط لوله تمام شده است.

 

نشریه “دی سایت” اخیراً در گزارشی خبر داد که برلین برای اینکه آمریکا را به جلوگیری از وضع تحریم‌ها علیه پروژه گازی نورد استریم ۲ که گاز روسیه را به آلمان وارد می‌کند وادارد پیشنهاد ساخت دو پایانه گاز طبیعی مایع برای واردات از آمریکا به مبلغ یک‌میلیارد یورو را داده است.

 

خط لوله گاز نورد استریم ۲ به طول ۱۲۲۲ کیلومتر، گاز را از روسیه به آلمان و سپس به سایر کشور‌های اروپایی انتقال می‌دهد. آمریکا بار‌ها آلمان را تهدید کرده است که دست از همکاری با روسیه بردارد.

 

 

مخالفت مقامات ایالات شرقی آلمان با توقف پروژه گازی “نورد استریم ۲”

 

نخست وزیران ایالات شرقی آلمان در بیانیه‌ای توقف پروژه خط لوله انتقال گاز “نورد استریم ۲” در واکنش به پرونده مسمومیت “آلکسی ناوالنی”، منتقد سرسخت کرملین را رد کردند.

 

به نقل از “ان تی وی” آلمان، سران و مقامات ایالات شرقی آلمان با توقف پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ در واکنشی به مسمومیت “آلکسی ناوالنی”، منتقد سرسخت کرملین مخالفت کردند.

 

نشریه بیلد آلمان بر اساس پیشنهاد مشترکی که از طرف مقامات این منطقه اعلام شده است نوشت: توقف ساخت و تکمیل پروژه گازی نورد استریم ۲ واکنش مناسبی به مسکو نیست.

مسکو تهدیدهای آمریکا به تحریم و تلاش برای منزوی کردن تهران را رد کرد

روسیه روز پنجشنبه، ۲۴ سپتامبر (۳ مهر) تهدید آمریکا به تحریم و تلاش برای منزوی کردن تهران را رد کرد. به نظر می‌رسد مسکو قصد دارد پس از پایان تحریم تسلیحاتی سازمان ملل، همکاری‌های نظامی خود با ایران را گسترش دهد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, مذاکرات اتمی

نگرانی گوترش از شکل‌گیری جنگ سرد

با تک‌روی‌های دولت آمریکا و کمرنگ شدن نقش رهبری سازمان ملل، تضعیف چندجانبه گرایی و افزایش پوپولیسم و ملی گرایی، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل نگران شکل‌گیری جنگ سردی جدیدی در جهان است که این بار برنده شدن در آن آسان نخواهد بود.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, روسیه, سازمان ملل, سیاست جهانی, شرق آسیا, فرانسه, فقر, محیط زیست

آرژانتین همکاری‌های اقتصادی با چین را توسعه می‌دهد

با افزایش همکاری‌های اقتصادی چین و آمریکای لاتین، یک شرکت چینی در تازه‌ترین اقدام در حال مذاکره با آرژانتین برای ساخت پروژه ریلی به ارزش یک میلیارد دلار جهت انتقال نفت خام و گاز طبیعی از منطقه «واکا مورتا» به شهر بندری «باییا بلانکا» است.

ادامه

ارژانتین, اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

کوبا سیاست‌های آمریکا را بزرگترین تهدید علیه صلح و امنیت خواند

وزیر خارجه کوبا ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های خصمانه‌ی آمریکا علیه برخی کشورها تصریح کرد که رفتارهای غیرمسئولانه این کشور بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت جهان به شمار می‌رود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحلیل, تهدید صلح جهانی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, کوبا, مسابقه تسلیحاتی