هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

محکومیت جهانی طرح شهرک‌سازی جدید اسرائیل در میان سکوت کاخ سفید

سازمان ملل، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و مصر تصمیم اسرائیل برای شهرک‌سازی‌های جدیدی در اراضی فلسطینی‌ها را محکوم کردند.

 

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت: آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل معتقد است که هیچ جایگزینی برای راهکار تشکیل دو کشور نیست در نتیجه هر اقدام یکجانبه‌ای می‌تواند مانعی بر سر این راهکار باشد و این مسئله‌ای است که دبیر کل را به شدت نگران می‌کند.

 

وی تأکید کرد: موضع سازمان ملل درباره احداث شهرک‌های جدید در کرانه باختری و قدس شرقی تغییر نکرده است. ما این اقدامات را جزو اقدامات یکجانبه به حساب می‌آوریم. دو طرف باید مذاکراتی را با حسن نیت برای تحقق هدف تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل برگزار کنند.

 

رژیم صهیونیستی اسرائیل روز سه‌شنبه از تصمیم خود برای احداث ۲۵۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری خبر داد. بعد از روی کارآمدن رسمی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، رژیم صهیونیستی اسرائیل با احداث ۵۶۶ واحد مسکونی در قدس شرقی موافقت و محدودیت‌های شهرک سازی در قدس را لغو کرد.

 

اتحادیه اروپا نیز ضمن محکوم کردن تحرکات اسرائیل در زمینه شهرک سازی‌، اعلام کرد که طرح اسرائیل برای افزایش شهرک‌سازی‌ها احتمال صلح با فلسطینی‌ها را از بین می‌برد.

 

مرکز سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد: طرح‌های اسرائیل اعتراضات بین المللی را به چالش می‌کشد. متأسفانه اسرائیل به رغم نگرانی جدی جامعه جهانی به این سیاست خود ادامه می‌دهد.

 

فرانسه نیز ضمن محکوم کردن ساخت صدها واحد مسکونی جدید برای شهرک نشینان یهودی در قدس شرقی، تاکید کرد که شهرک سازی خطری جدی برای راه حل تشکیل دو کشور خواهد بود.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اظهار داشت که ادامه شهرک سازی اسرائیل در اراضی فلسطینی خطر و تهدیدی جدی برای راه حل تشکیل دو کشور است که شرکت کنندگان در اجلاس بین المللی صلح پاریس در ۱۵ ماه جاری بر پایبندی به آن تاکید کرده بود.

 

رومان نادال افزود که قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت که در ۲۳ دسامبر سال گذشته صادر شد و بر توقف فوری شهرک سازی اسرائیل در اراضی فلسطینی تاکید کرد، هرگونه ساخت و ساز این رژیم در اراضی اشغالی را اقدامی نامشروع دانسته و خواستار توقف آن شد.

 

وزارت خارجه مصر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ادامه روند شهرک سازی فرصت تشکیل دو کشور را از بین برده و تلاش‌ها برای ازسرگیری روند صلح و احیای مذاکرات میان دو طرف را ناکام می‌گذارد.

 

در این بیانیه آمده است: این اقدام اسرائیل حق مردم فلسطین در تشکیل کشور مستقل در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را نادیده می‌گیرد.

 

وزارت خارجه مصر بر لزوم توقف اتخاذ اقدامات یکجانبه و افزایش تلاش جامعه جهانی برای تشویق فلسطین و اسرائیل به ازسرگیری مذاکرات تأکید کرد.

 

شورای امنیت در قطعنامه‌ای بی‌سابقه اخیرا شهرک سازی های اسرائیل را محکوم کرده است.

 

اتحادیه عرب نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: شورای امنیت باید به مسئولیت خود درباره مقابله با شهرک‌سازی‌های اسرائیل عمل کند.

 

نبیل ابوردینه، سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین هم گفت: تصویب ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری چالش و حقیر کردن جامعه جهانی و اقدامی محکوم شده است که عواقب وخیمی به دنبال خواهد داشت.

 

وی گفت: این اقدام هرگونه تلاشی برای بازگشت امنیت و ثبات را از بین برده و تندروی و تروریسم را تقویت می‌کند.

 

اردن نیز تمامی اقدامات اسرائیل را با هدف تداوم شهرک‌سازی نقض علنی قوانین بین‌المللی و نابودی برنامه ریزی شده روند صلح در منطقه خواند.

 

محمد مومنی، سخنگوی دولت اردن تاکید کرد: کشورهای بزرگ و ناظر بر روند صلح باید بر اسرائیل فشار وارد کنند تا دست از سیاست شهرک سازی بردارد و زمینه را برای احیای مذاکرات صلح و راه حل دو کشوری به عنوان تنها راه حل موجود باز کنند.

 

این درحالی است که کاخ سفید درباره شهرک‌سازی‌های جدید اسرائیل در اراضی فلسطینی‌ها سکوت اختیار کرده و توضیح نداده که آیا دونالد ترامپ موافق این شهرک سازی‌هاست یا خیر.

 

شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید در جواب سؤالی درباره نظر ترامپ درخصوص شهرک‌سازی‌های اسرائیل گفت: اسرائیل همچنان هم‌پیمان بسیار مهمی برای آمریکاست.

 

وی گفت: ترامپ می‌خواهد به اسرائیل نزدیک‌تر شود تا دستیابی اسرائیل به احترام تمام و کمال در خاورمیانه تضمین شود. ما با نخست‌وزیر صحبت خواهیم کرد.

ایسنا

دستگیری ۱۳ فلسطینی توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل در کرانه غربی

امروز نیروهای اشغالگر اسرائیل به چند منطقه در کرانه غربی یورش بردند و ۱۳ فلسطینی را بازداشت کردند.   به گزارش خبرگزاری فلسطینی “وفا”، منابع فلسطینی گفتند که: نیروهای اشغالگر صهیونیستی به آردوگاه «جلزون» واقع در رام الله یورش بردند و ۴ فلسطینی را بازداشت کردند.   منابع افزودند: نیروهای اشغالگر نیز با یورش بردن ... دستگیری ۱۳ فلسطینی توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل در کرانه غربی

ادامه

اسراییل, جهان, خبر, فلسطین

تظاهرات اعراب اسرائیلی در اعتراض به تخریب منازل فلسطینیان

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این تظاهرات در منطقه “وادی عاره” برگزار شد و شرکت کنندگان اقدام پلیس اسرائیل را در ویران سازی منازل فلسطینیان در روستای “ام الحیران” واقع در صحرای نقب محکوم کردند.   تظاهرکنندگان پلیس اسرائیل را به قتل یک صحرانشین در جریان عملیات ویران سازی مناطق متهم می‌کنند.   یعقوب ابوالقیعان ۵۰ ... تظاهرات اعراب اسرائیلی در اعتراض به تخریب منازل فلسطینیان

ادامه

اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, ضد جنگ, فلسطین

گروه‌های فلسطینی برای تشکیل دولت وحدت ملی توافق کردند

گروه‌های فلسطینی در مسکو پس از نشست‌های سه روزه درباره آشتی ملی با نظارت روسیه اعلام کردند که به توافقی جهت تشکیل دولت وحدت ملی قبل از برگزاری انتخابات دست یافته‌اند.   به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، عزام الاحمد، از رهبران جنبش فتح در کنفرانسی خبری گفت: ما توافق کردیم که ظرف ۴۸ ساعت ... گروه‌های فلسطینی برای تشکیل دولت وحدت ملی توافق کردند

ادامه

جهان, خبر, روسیه, فلسطین

دبیرکل اتحادیه عرب: حل مساله فلسطین کلید ایجاد صلح واقعی در منطقه است

به نوشته روزنامه الیوم السابع مصر، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در سخنرانی که در کنفرانس صلح خاورمیانه در پاریس داشت، تاکید کرد: هدف مطلوب از این کنفرانس تشکیل کشور مستقل فلسطین براساس مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی در کنار “کشور یهود” است.   ابوالغیط گفت: تلاش ما برای پایان اشغالگری است که در سال ۱۹۶۷ ... دبیرکل اتحادیه عرب: حل مساله فلسطین کلید ایجاد صلح واقعی در منطقه است

ادامه

جهان, خبر, فلسطین