سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد. به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. رسانه‌های ... سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, خبر, کره جنوبی, مکزیک

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای علیه آمریکا تصویب کرد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل گفت که مجمع عمومی این سازمان قطعنامه ای را تصویب کرده که خواستار توقف اقدامات غیرقانونی آمریکا علیه دیپلمات های روس است.

 

براساس این گزارش، مجمع عمومی دو قطعنامه به پیشنهاد کمیته ششم (حقوقی) تصویب کرد که در یکی از آن ها به صراحت از اقدامات آمریکا علیه دیپلمات ها و اماکن دیپلماتیک روسیه انتقاد شده بود.

 

بنابر اعلام دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل، این قطعنامه از مقام های آمریکایی می خواهد که به اقدامات غیرقانونی علیه نمایندگی دائم روسیه در این سازمان و دیگر اماکن دیپلماتیک این کشور در نیویورک خاتمه دهد.

 

توقیف اموال نمایندگی روسیه در نیویورک، اعمال محدودیت در رفت و آمد برخی از کارمندان این نمایندگی و مشکلات متعددی که آمریکا در صدور روادید برای دیپلمات های روسیه در سازمان ملل به وجود آورده مربوط به موارد مطرح شده در این قطعنامه است.

 

قطعنامه دیگری که به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل رسید که خواستار رعایت مصونیت قضایی اماکن دیپلماتیک از سوی همه کشورها است.

 

دیپلمات‌های روس گفتند که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل را در جریان نقض اینگونه مقررات از سوی آمریکا قرار داده اند و این موضوع در گزارش وی به مجمع عمومی درج شده بود.

 

آمریکا فروردین ماه سال جاری ۴۸ دیپلمات و ۱۲ کارمند دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل را اخراج و سرکنسولگری این کشور در سیاتل را تعطیل کرد.

 

این اقدام آمریکا در هماهنگی با اقدام مشابه انگلیس و کشورهای غربی در اخراج دیپلمات های روس در پی مرگ سرگئی اسکریپال جاسوس روسیه در لندن انجام شد.

 

اسکریپال ۶۶ ساله جاسوس پیشین روسیه که در انگلیس زندگی می‌کرد، سال گذشته به همراه دخترش، بی‌هوش بر روی یک نیمکت در مرکز خریدی در شهر سالزبری پیدا شد و مقام‌های انگلیس اعلام کردند که آن‌ها از سوی مسکو مسموم شده‌اند.

ایسنا

مدیر اطلاعات ملی آمریکا: شواهدی دال بر دخالت خارجی در انتخابات ۲۰۱۸ نداریم

مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی آورده، ۱۷ آژانس اصلی جامعه اطلاعاتی آمریکا هیچ شواهدی در پشتیبانی از اتهامات مطرح شده درباره روند دخالت در انتخابات ۲۰۱۸ آمریکا از سوی دولت‌های خارجی ندارند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه

دونالد ترامپ؛ مبارزه با داعش برعهدۀ مسکو، تهران و دمشق است

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که چهارشنبه شب خروج نیروهای این کشور را از سوریه اعلام کرده بود، اندکی بعد در پی ابراز مخالفت و حیرت برخی سیاستمردان آمریکا، به توجیه تصمیم خود پرداخت و یکبار دیگر با انتشار یک توئیت تاکید کرد که «زمان بازگشت به خانه و بازسازی کشور فرا رسیده است».

ادامه

اسراییل, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایران, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, فرانسه

نیویورک تایمز: فیسبوک اطلاعات کاربران را به شرکای تجاری داد

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد که شرکت ‘فیسبوک’ با وجود ادعای اجرای مقررات برای حفاظت از حریم شخصی مردم ، اطلاعات و داده های مربوط به کاربران را در اختیار شرکای تجاری خود قرار داده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

کانادا قرارداد فروش تسلیحات به عربستان را لغو می‌کند

تارنمای شبکه خبری فرانس ۲۴ امروز دوشنبه گزارش داد: «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا روز گذشته اعلام کرد که کشورش در واکنش به دست داشتن عربستان در قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد و کشتارها در یمن، قرارداد تسلیحاتی بزرگ خود با این کشور را لغو می‌کند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, عربستان سعودی, کانادا