سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد. به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. رسانه‌های ... سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, خبر, کره جنوبی, مکزیک

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

نیویورک تایمز: فیسبوک اطلاعات کاربران را به شرکای تجاری داد

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد که شرکت ‘فیسبوک’ با وجود ادعای اجرای مقررات برای حفاظت از حریم شخصی مردم ، اطلاعات و داده های مربوط به کاربران را در اختیار شرکای تجاری خود قرار داده است.

 

به نقل از نیویورک تایمز ، سوابق داخلی و مصاحبه ها حاکی است که از سالها پیش فیسبوک به برخی از بزرگترین شرکت های تکنولوژی جهان دسترسی بیشتری به داده های شخصی نسبت به میزان اعلام شده داده بود و در حقیقت این شرکای تجاری خود را از مقررات متداول مربوط به حریم شخصی معاف کرده بود.

 

این ترتیبات خاص در صدها صفحه از اسناد فیسبوک که نیویورک تایمز به آنها دست یافته، تشریح شده است. این سوابق که در سال ۲۰۱۷ میلادی توسط سیستم داخلی پیگیری مشارکت های شرکت مزبور تهیه شده اند، کامل ترین تصویر را درباره رویه های به اشتراک گذاری داده ها توسط این شبکه اجتماعی ارائه می دهد.

 

 

این سوابق همچنین نشان می دهند که چگونه داده های شخصی به قیمتی ترین کالا در عصر دیجیتال تبدیل شده اند که برخی از بزرگترین شرکت ها در منطقه ‘سیلیکون ولی’ قطب فناوری جهان و فراتر از آن بطور گسترده این کالا را تجارت می کنند.

 

این تبادل قرار بود به نفع همه باشد. فیسبوک با رشد زیاد کاربران بیشتری پیدا کرد و درآمد تبلیغاتی آن افزایش یافت.

 

شرکت های شریک نیز موفق شدند کالاهای خود را جذاب تر کنند. فیسبوک قدرت فوق العاده ای بر اطلاعات شخصی ۲.۲ میلیارد کاربر خود یافت و کنترل بر این اطلاعات را با شفافیت کم و نظارت ناچیز بیرونی در دست گرفت. فیسبوک به موتور جستجوی ‘بینگ’ شرکت مایکروسافت اجازه داد که تقریبا نام تمام کاربران فیسبوک را بدون رضایت آنها ببیند و به شرکت های ‘نتفلیکس’ و ‘اسپاتیفای’ این قدرت را داد که پیام های خصوصی کاربران را بخوانند. فیسبوک به شرکت های آمازون و یاهو نیز اطلاعاتی فروخته است.

 

فیسبوک پیش از این نیز درگیر رسوایی هایی در زمینه افشای اطلاعات خصوصی بوده است. در ماه مارس افشا شد که یک شرکت مشاوره سیاسی به نام ‘کمبریج آنالیتیکا’ از داده های فیسبوک برای ساختن ابزارهایی برای کمک به مبارزات انتخابات ۲۰۱۶ دونالد ترامپ سوء استفاده کرد.

 

فیسبوک با اذعان به نقض اعتماد کاربران تاکید کرد که محافظت های گسترده تری در زمینه حفظ حریم خصوصی به کار بسته است و ‘مارک زوکربرگ’ مدیر این شرکت در ماه آوریل به قانونگذاران آمریکایی اطمینان داد که مردم کنترل کامل بر آنچه در فیسبوک به اشتراک می گذارند را در دست دارند.

 

اما اسناد جدید و مصاحبه با حدود ۵۰ تن از کارکنان سابق فیسبوک و شریکان آن افشا می کند که فیسبوک به شرکت های خاصی اجازه داد که برخلاف این محافظت ها به داده ها دسترسی داشته باشند.

 

قراردادهای مذکور در این اسناد نشان می دهد که در مجموع بیش از ۱۵۰ شرکت که بیشتر آنها در بخش فناوری شامل خرده فروشان آنلاین و همچنین خودروسازها و سازمان های رسانه ای از این مساله سود برده اند. یک سخنگوی فیسبوگ گفته این شرکت هیچ مدرکی از سوء استفاده توسط شرکایش پیدا نکرده است. برخی از بزرگترین شرکای فیسبوک شامل آمازون، یاهو و مایکروسافت نیز گفته اند که از این اطلاعات بطور صحیحی استفاده کرده اند اما از بحث دقیق درباره این تبادل اطلاعات خودداری کردند.
ایرنا

کانادا قرارداد فروش تسلیحات به عربستان را لغو می‌کند

تارنمای شبکه خبری فرانس ۲۴ امروز دوشنبه گزارش داد: «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا روز گذشته اعلام کرد که کشورش در واکنش به دست داشتن عربستان در قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد و کشتارها در یمن، قرارداد تسلیحاتی بزرگ خود با این کشور را لغو می‌کند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, عربستان سعودی, کانادا

هم‌حزبی‌های ترامپ به‌پیشبرد قطعنامه ضدسعودی رای مثبت دادند

سنای آمریکا که اکثریت کرسی‌های آن در اختیار حزب جمهوریخواه است، روز چهارشنبه در اقدامی نادر علیه سیاست‌های دولت این کشور، به پیشبرد قطعنامه‌ای رای مثبت داد که در صورت تصویب نهایی، به حمایت آمریکا از ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان سعودی پایان می‌دهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, شمال غرب آسیا, عربستان سعودی

با این‌ که ترامپ و می از برنامه قتل خاشقچی اطلاع داشتند اجازه جلوگیری از این جنایت را ندادند

ماجرای قتل جمال خاشقجی و نقش بن‌سلمان ولیعهد عربستان در این جنایت، حالا با گزارش رئیس سیا به نمایندگان مجلس آمریکا ابعاد تازه‌ای پیدا کرده است چرا که نشان می‌دهد دستگاه اطلاعاتی آمریکا به طور کامل در جریان سناریوی عربستان و ولیعهد این کشور برای قتل این روزنامه‌نگار سعودی بوده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ترکیه, جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, عربستان سعودی, کانادا

مدیر مالی شرکت هواوی با قید وثیقه در کانادا آزاد شد

منگ وانژو، مدیر مالی هواوی کمتر از دو هفته پس از بازداشتش در کانادا با قرار وثیقه آزاد شد. دادگاهی در ونکوور میزان وثیقه را ۱۰ میلیون دلار کانادا تعیین کرد. آمریکا وانژو را به دور زدن تحریم‌ها علیه ایران متهم کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, کانادا