وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

مجلس نمایندگان؛ هیچ هماهنگی و توطئه‌ای میان کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه وجود نداشته

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا به گزارش نهایی‌اش درخصوص مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی رای مثبت داد؛ اقدامی که تحقیقات این کمیته را پایان می‌بخشد و تائیدیه نهایی را به نتیجه‌گیری جمهوری‌خواهان مبنی بر اینکه هیچ هماهنگی و توطئه‌ای میان کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه وجود نداشته، می‌دهد.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از آنکه آژانس‌های اطلاعاتی بررسی طبقه بندی شده‌ زمانبری را انجام دهند، این گزارش که به طور کامل نوشته جمهوری‌خواهان است، منتشر می‌شود.

 

این گزارش به احتمال زیاد برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خوشایند خواهد بود، اما از سوی کمیته دموکرات‌ها که همگی علیه تصویب این گزارش رای داده‌اند، با مخالفت شدیدی روبرو خواهد شد. دموکرات‌ها می‌گویند که این تحقیقات خیلی سریع پایان یافته و کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان با شاهدان کافی مصاحبه نکرده و یا به اندازه کافی اسناد و مدارک برای یک ارزیابی قطعی و دقیق جمع آوری نکرده است.

 

پس از این رای‌گیری، جمهوری‌خواهان خلاصه‌ای از ۴۴ یافته را منتشر کردند که از جمله آنها نتیجه‌گیری‌هایی است که نشان می‌دهد روسیه به نهادهای سیاسی آمریکا حملات سایبری انجام داده و همچنین رسانه‌های اجتماعی در آمریکا را برای پاشیدن بذر نفاق و تفرقه تحت فشار و نفود قرار داده است. این گزارش انتقاد جمهوری‌خواهان از وزارت دادگستری و آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا را بازگو می‌کند.

 

درخصوص موضوع تبانی در این گزارش آمده است: هنگامی که به صورت مستقیم از شاهدان در این خصوص سوال شد، هیچ یک از آنها اسناد و مدارکی را در رابطه با تبانی، هماهنگی یا توطئه چینی میان کمپین انتخاباتی ترامپ و دولت روسیه ارائه نکردند.

 

جمهوری‌خواهان می‌گویند که آنها هیچ سند و مدرکی را که نشان دهد توافقات تجاری قبل از انتخابات ترامپ اساس و پایه‌ای را برای توطئه و تبانی ایجاد کرده، پیدا نکرده‌اند.

 

این گزارش همچنین انجمن‌های بزرگ ترامپ را از اتهام انجام اقدامات اشتباه مبرا می‌سازد.

 

این گزارش جمهوری‌خواهان اگرچه اشاره می‌کند که ارتباطات نسنجیده و غیرعاقلانه‌ای با ویکی لیکس وجود داشته، اما در آن اعلام می‌شود: هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که نشان دهد انجمن‌های ترامپ با ایمیل‌های هک شده به سرقت رفته از دموکرات‌ها در جریان انتخابات ارتباطی داشته‌اند.

 

این گزارش همچنین نتیجه‌گیری می‌کند که هیچ سند و مدرکی دال بر گفتگوی دونالد ترامپ جونیور، پسر بزرگ رئیس‌جمهور آمریکا در رابطه با انتخابات با یکی از مقامات روسی در نشست انجمن ملی سلاح در سال ۲۰۱۶ میلادی وجود ندارد و وی و دیگر مقامات کمپین انتخاباتی ترامپ هیچ گونه اطلاعات مضری را در رابطه با هیلاری کلینتون در نشست ژوئن سال ۲۰۱۶ میلادی با روس‌ها در برج ترامپ دریافت نکردند.

 

این در حالی است که ایمیل‌ها نشان دادند که دونالد ترامپ جونیور و دیگر مقامات کمپین ترامپ با انتظار دریافت چنین اطلاعاتی در این نشست شرکت کرده‌اند.

 

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان به این نتیجه رسیده که نشست‌ها میان سفیر روسیه در واشنگتن و مقامات کمپین ترامپ از جمله جف سشنز، دادستان کل کنونی آمریکا به هیچ عنوان بیانگر هماهنگی با روس‌ها نیست.

 

در این گزارش آمده است که روس‌ها احتمالا تلاش داشته‌اند تا کانال ارتباطی با انجمن‌های ترامپ پس از انتخابات ایجاد کنند و این بیانگر هیچ اقدام بد و نادرستی نیست.

 

این در حالی است که دموکرات‌ها گزارش خود را تهیه خواهند کرد و تاکید دارند که به تحقیقات درخصوص مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی ادامه خواهند داد.

 

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا همچنین از اف‌بی‌آی به خاطر ناکامی در هشدار درخصوص اهداف جاسوسی روسیه انتقاد کرده و می‌گویند تلاش‌های اف‌بی‌آی برای هشدار به آمریکایی‌ها درخصوص دقت داشتن نسبت به اقدامات هکرهای روسیه به شدت ناکافی بوده است.

ایسنا

عربستان در دعوی قضایی ۱۱ سپتامبر، ایران را شریک جرم کرد

الجزیره با استناد به اسناد دادگاهی گزارش داده وکلای عربستان در پرونده رسیدگی به نقش عربستان سعودی در حملات ۱۱ سپتامبر تهران را به نقش‌آفرینی در این حملات متهم کرده و خواستار رسیدگی به آن شده‌اند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, عربستان سعودی

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا شد

برنی سندرز سناتور ارشد دموکرات آمریکا در توییتی نسبت به این انتخاب واکنشی منفی نشان داد و تاکید کرد: «جان بولتون بخشی از تلاش برای گمراه کردن ایالات متحده در جنگ فاجعه آمیز عراق بود و از اقدام نظامی علیه کره شمالی و ایران حمایت کرده است. او در زمان سفیری آمریکا در سازمان ملل ... جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا شد

ادامه

امریکا, جهان, خبر

آمریکا: توان مقابله با تسلیحات مافوق صوت چین و روسیه را نداریم

‌به نوشته روزنامه‌ دیلی میل، ، ژنرال جان هایتن، فرمانده فرماندهی استراتژیک آمریکا، گفت‌: روسیه و چین با شدت به دنبال تسلیحات مافوق صوت هستند از جمله موشک‌هایی با سرعت بالا هستند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه