چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

مجارستان: تحریم‌ها بیشتر از روسیه به اروپا آسیب می‌زند

وزیر خارجه مجارستان گفت لزومی به بسته‌های تحریمی جدید علیه روسیه وجود ندارد، زیرا تحریم‌های اروپا بیشتر به خودش آسیب می‌زند تا روسیه.

به گزارش فارس، وزیر خارجه مجارستان جمعه در مصاحبه با خبرگزاری دولتی «تاس» روسیه گفت تحریم‌های اروپا علیه روسیه بیشتر از این کشور به اروپا آسیب می‌زند.

او با بیان این که لزومی به بسته‌های تحریمی جدید وجود ندارد، گفت: اگر به تحریم‌ها از منظر عملی نگاه کنیم، می‌بینیم بیشتر از روسیه به اروپا آسیب می‌زند.

«پیتر سیارتو» همچنین درباره تنش اخیر بین اوکراین و همسایگانش بر سر صادرات غلات این کشور هم اظهارنظر کرد و گفت: عرضه غلات اوکراین به کشورهای اروپای مرکزی بخش کشاورزی آن‌ها را نابود خواهد کرد.

وی که کی‌یف از کشورش به دلیل ممنوعیت واردات محصولات اوکراینی در سازمان تجارت جهانی شکایت کرده، گفت مجارستان آمادگی دارد امکان ترانزیت رایگان غلات اوکراینی را از خاک خود فراهم کند.

وی افزود: آنطور که متوجه شدم، آن‌ها (اوکراینی‌ها) ترجیح می‌دهند غلات را در اروپای مرکزی توزیع کنند اما توافق اولیه در مورد خطوط همبستگی در این مورد نبود. توافق به اجازه ترانزیت اشاره می‌کرد نه تجارت دوجانبه.

اتحادیه اروپا در ماه مه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن واردات گندم، ذرت، کلزا و تخمه آفتابگردان به بلغارستان، مجارستان، لهستان، رومانی و اسلواکی برای مقابله با خطر آسیب‌دیدگی کشاورزان این کشورها به دلیل قیمت ارزان غلات اوکراینی، ممنوع اعلام شد.

جمعه (۲۴ شهریور) اتحادیه اروپا اعلام کرد قصد دارد ممنوعیت موقت صادرات غلات اوکراین به تعدادی از کشورهای شرق اروپا را به حالت تعلیق در آورد. سه کشور لهستان، مجارستان و اسلواکی با تصمیم اتحادیه اروپا مخالفت کرده و ممنوعیت موقت بر واردات غلات اوکراین را تمدید کردند، اقدامی که خشم کی‌یف را در پی داشت و به دعوا با ورشو منجر شده است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل با کنایه اعلام کرد، برخی از دوستان اوکراین در جریان یک «تأتر سیاسی» به ظاهر سعی در حمایت از واردات غلات از اوکراین دارند در حالی که اقداماتشان از حمایت از مسکو حکایت دارد. زلنسکی در ادامه سخنان اعتراضی‌اش، عنوان کرد کی‌یف در تلاش برای حفظ مسیرهای زمینی جهت صادرات غلات است.

همزمان با تشدید تنش‌های سیاسی بر سر ممنوعیت واردات غلات از اوکراین به لهستان، نخست‌وزیر لهستان نیز اعلام کرد دیگر به اوکراین سلاحی ارسال نمی‌کند. نخست‌وزیر لهستان همچنین در یک موضع‌گیری جدی خطاب به رئیس‌جمهور اوکراین، به وی هشدار داد دیگر به لهستانی‌ها «توهین» نکند.

اوکراین از تامین کنندگان عمده غلات در جهان به شمار می‌آید و پس از لغو توافق غلات دریای سیاه، برای صادرات غلات خود به همسایگانش وابسته است. توافق صادرات غلات از دریای سیاه توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل در تاریخ ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۲ امضا شد اما این توافق در ۲۲ ژوئیه امسال در پی موافقت نکردن روسیه با تمدید آن، فسخ گردید.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اخیرا در نشست خبری مشترک با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود در جریان سفر وی به روسیه گفت: «فقط با لغو محدودیت‌های غرب علیه صادرات محصولات کشاورزی روسیه، به توافق غلات بازمی‌گردیم».

توافق چین و اتحادیه اروپا در مسیر توسعه همکاری‌های تجاری

چین و اتحادیه اروپا در نشستی مشترک با عنوان “اجلاس توسعه و همکاری چین و اتحادیه اروپا درباره مشخصات جغرافیایی” در خصوص برخی راه های کمک گسترش همکاری‌های تجاری بین دو طرف توافق کردند. به گزارش روز شنبه ایرنا، «سونگ جینگ وو» معاون رئیس جمهوری چین گفت: درج منشاء جغرافیایی در محصولاتی صادراتی به اروپا ... توافق چین و اتحادیه اروپا در مسیر توسعه همکاری‌های تجاری

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, محیط زیست

ایجاد «نظم اقتصادی نوین جهان»؛ مطالبه رئیس‌جمهوری کوبا

رئیس‌جمهوری کوبا ایجاد «نظم اقتصادی جدید» را خواستار شد تا اطمینان حاصل شود که کشورهای در حال توسعه دیگر قرار نیست به ایفای نقش به‌عنوان آزمایشگاه‌های دستورالعمل‌های اقتصادی استعماری ادامه دهند. به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبرگزاری پرنسا لاتینا، میگل دیاز کانل رئیس‌جمهوری کوبا که ریاست نشست وزرای خارجه گروه۷۷+ چین ... ایجاد «نظم اقتصادی نوین جهان»؛ مطالبه رئیس‌جمهوری کوبا

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, استعمار, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, کوبا, گروه ۷۷

نان گران شد، بنزین گران می‌شود، دستمزد ترمیم نخواهد شد!

به‌رغم افزایش لگام گسیخته قیمت تمام مواد خوراکی، هزینه اجاره‌خانه، دارو، و خدمات درمانی، بار دیگر در پاسخ به خواسته کارگران و بازنشستگان برای ترمیم دستمزد و مستمری، رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات قبلی و معاون روابط کار وزیر کار کنونی یعنی علی‌حسین رعیتی‌فرد روز ۴ شهریورماه ۱۴۰۲ با قاطعیت گفت: “مزد ترمیم نمی‌شود.” ... نان گران شد، بنزین گران می‌شود، دستمزد ترمیم نخواهد شد!

ادامه

اقتصادی, ایران, بازنشستگان, بانک جهانی, حقوق بشر, فقر, کارگری, مقاله

شی جین‌پینگ در دیدار با اسد: پکن خواهان تقویت همکاری با سوریه است

منابع خبری از دیدار روسای جمهوری سوریه و چین در شهر «هانگژو» و گفت‌وگوی آنها درباره روابط دوجانبه دمشق و پکن خبر داده و اعلام کردند که شی جین پینگ در این دیدار خواهان تقویت همکاری دوستانه با سوریه شده است. به گزارش روز جمعه ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز اعلام کرد که بشار ... شی جین‌پینگ در دیدار با اسد: پکن خواهان تقویت همکاری با سوریه است

ادامه

استراتژیک, اقتصادی, تروریسم, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, گزارش