تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش یمن در جریان حمله پهپادی دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی عازم فلسطین اشغالی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام ... بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

مانور ناو دریایی آمریکا در نزدیکی ایران

ناو هواپیمابر جان سی استنیس با اجرای مانور در دریای عرب، تقریبا به مرزهای ایران نزدیک می‌شود.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات منتشر شده توسط ناو پنجم نیروی دریایی ایالات متحده، ناو جان اس استنیس و کشتی مأموریت حمله هوایی دریایی اسکس به دریای عرب نزدیک شده‌اند.

 

بر اساس گزارش ها، این تمرین‌ها در قسمت شمالی دریای عرب در نزدیکی ایران برگزار می‌شود.

 

در طی این مانور تعامل هوایی میان ناو هواپیمابر جان اس استنیس و کشتی مأموریت حمله هوایی دریایی اسکس برگزار گردید، این مانور خارج از آبهای خلیج فارس برگزار گردید. در این مانور، از جنگنده‌های F / A-18F سوپر هورنت و جنگنده نسل پنجم F-35 Lightning II استفاده خواهد شد. (لاکهید مارتین اف-۳۵ لایتنینگ ۲ — پیشرفته ترین هواپیمای جنگنده حال حاضر در جهان است).

 

پیش از این در خبرها آمده بود که نیروی دریایی ایالات متحده از ورود ناوهای جنگی هواپیمابر ایالات متحده به رهبری ناو هواپیمابر هسته‌ای جان سی ۲۳ (یو اس اس جان سی ستنیس) به منطقه خاورمیانه خبر داد.

 

در این گزارش آمده است: این ناو هواپیمابر در منطقه مسئولیت پنجم ناوگان عملیاتی مستقر است. این منطقه عملیاتی شامل دریای عرب و خلیج فارس است.

 

پیش از این وال استریت ژورنال با اشاره به منابع مطلع اعلام کرد که یک گروه از ناوهای هواپیمابر ایالات متحده شامل ناو هواپیمابر جان سی ۲۳ تا پایان هفته جاری به خلیج فارس می‌رسد. به گفته یکی از منابع این نشریه “این گروه در پایان این هفته وارد خلیج فارس خواهد شد تا (ایالات متحده) قدرت خود را به ایران نشان دهد.”

 

تنش‌های بین واشنگتن و تهران پس از خروج ایالات متحده از توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران و بازگرداندن مجدد تحریم‌های قبل از توافق هسته‌ای علیه ایران، افزایش یافته است. هدف اصلی تحریم‌ها به گفته واشنگتن رساندن صادرات نفت ایران به صفر است. برای این منظور، تحریم های ایالات متحده همچنین علیه کشورها و شرکت‌های خریدار نفت ایران، به جز چند کشور معافیت گرفته اعمال می‌شود.

 

آمریکا ارتش را از سوریه خارج می‌کند تا برای حمله نظامی به ایران تمرکز کند

 

به گزارش اسپوتنیک، تحلیل‌گر مشهور قطری از روزنامه «العرب» جابر الحورمی در این خصوص نوشته است.

 

رئیس‌جمهور دونالد ترامپ روز چهارشنبه در خصوص پیروزی بر گروهک داعش در سوریه خبر داد و خاطر نشان کرد که این دلیل طبیعی حضور نظامیان آمریکایی در کشور بوده است.

 

سارا ساندرس ، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید نیز دیرتر اعلام کرد که آمریکا خروج ارتش از سوریه را شروع کرده است اما پیروی بر داعش به معنای عدم وجود ائتلاف نیست.

 

خبرگزاری رویترز با استناد به منابع خود اطلاع داد که تمامی کارکنان وزارت خارجه آمریکا طی ۲۴ ساعت از سوریه خارج شده و نیروهای مسلح در دوره ۶۰ تا ۱۰۰ روزه از کشور بیرون می‌روند.

 

الحورمی گفت: « جنبش آمریکایی در سوریه و خروج ارتش نباید به عنوان گام بی‌گناهی ارزیابی شود. آیا ترامپ اینکار را نکرده است که حمل نظامی خود به ایران را تنظیم کند و از مشکلات داخلی بگریزد.»

 

این کارشناس تاکید می‌کند که بهای این تصمیم بر شانه‌ی دول منطقه خواهد بود.

 

در قطر پایگاه عظیم آمریکا در خاور میانه قراد دارد از جایی که آمریکایی‌ها به مواضع داعش در سوریه و عراق حمله می‌کردند.

الاهرام: قدرت آمریکا در خاورمیانه در حال فروکش‌کردن است

روزنامه مصری «الاهرام» امروز شنبه نوشت، قدرت آمریکا در منطقه به دلیل سیاست‌های نادرست مقام های این کشور در حال فروکش کردن است و در مقابل روسیه تلاش می‌کند جای پای خود را در منطقه محکم کند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, عراق, عربستان سعودی, لبنان, لیبی, مصر

نخست وزیر اسرائیل، ایران را تهدید به حمله کرد

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرد که اقدام نظامی در داخل مرزهای ایران را در صورتی که احساس کند که برای امنیتش ضروری باشد را رد نمی‌کند.

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه

تلاش آمریکا برای سوق دادن اوکراین به سمت جنگ با روسیه

به عقیده کارشناسان، بروز یک درگیری نظامی گسترده بین اوکراین و روسیه برای تحقق سیاست‌ آمریکا در منطقه و مانع‌تراشی در ادامه حضور نظامی روسیه در خاورمیانه و همچنین توقف انتقال انرژی این کشور به اروپا، بسیار مفید خواهد بود.

ادامه

امریکا, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, رویارویی نظامی, شرق اروپا, مقاله