گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

فیلم‌ها و عکس‌های مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است. به گزارش ایسنا، پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیل از شهر خان یونس، دست کم ۳۹۲ جسد از سه گور جمعی کشف شده در مجتمع ... گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که اسرائیل با وجود اطلاع‌رسانی درباره سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه، به عمد آنها را هدف قرار می‌دهد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا از الجزیره، تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه حتی پس ... نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

ادامه

آمریکا, استرالیا, اسراییل, انگلیس, جهان, حقوق بشر, غرب, فلسطین, کانادا, گزارش, لهستان

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

کره‌شمالی، آمریکا را به دلیل تلاش برای ایجاد مکانیسم جدیدی برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها علیه کره‌شمالی محکوم کرد و نسبت به «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد. به گزارش ایسنا، آمریکا متعهد شده است که با کره جنوبی و سایر کشورها برای ایجاد جایگزینی با دستور هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد ... پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

ادامه

آمریکا, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

لیتوانی درهای زندان مخفی سابق سیا را گشود/ زندان‌های مخفی دیگر در لهستان و رومانی

لیتوانی ۱۶ سال پس از انتشار گزارش «واشنگتن‌پست» درباره زندان مخفی آمریکا در این کشور، درهای این مرکز نگهداری زندانیان سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در حومه ویلنیوس را گشود.

 

به گزارش ایسنا به نقل از یورو نیوز، وزارت دادگستری لیتوانی هم تایید کرد که بر اساس حکم دادگاه این کشور به زین‌العابدین محمود حسین، معروف به ابوزبیده که در این زندان نگهداری و تحت شکنجه قرار گرفته، غرامت پرداخت کرده است.

 

ابو زبیده پس از حملات یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا به دلیل همکاری با القاعده بازداشت شده بود.

 

این وزارتخانه اعلام کرد که ۱۰۰ هزار یورو به حساب عربستانی برادر ابوزبیده و ۳۰ هزار یورو به حساب وکیل هلندی او واریز کرده است.

 

این فلسطینی عربستانی‌الاصل که در زندان گوانتانامو زندانی است، در دادگاه حقوق بشر اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸ پیروز شد.

 

بر اساس حکم دادگاه حقوق بشر اروپا، مقام‌های لیتوانی به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اجازه داده بودند تا ابوزبیده را در زندانی مخفی به صورت خودسرانه نگهداری و شکنجه کنند.

 

دادگاه اروپا همچنین به مقام‌های لیتوانی دستور داد تا در مورد زمان حضور ابوزبیده در ویلنیوس تحقیق کنند.

 

لیتوانی تاکنون در مورد اینکه زندان مخفی در حومه ویلنیوس، همان زندانی است که در گزارش سال ۲۰۱۴ سنای آمریکا در مورد شبکه مخفی سازمان سیا به آن اشاره شده، سخنی نگفته است.

 

سازمان سیا بر این نظر است که دادگاه استراسبورگ رای خود را بر اساس شواهد غیرواقعی استوار کرده زیرا این سازمان از این محل فقط به عنوان یک «مرکز پشتیبانی اطلاعاتی» استفاده کرده است.

 

با این حال دادگاه حقوق بشر اتحادیه اروپا در حال رسیدگی به پرونده دیگری در خصوص این مکان است که توسط مصطفی الحوساوی، تبعه عربستان گشوده شده است. او می‌گوید که در این مکان زندانی بوده است.

 

پارلمان لیتوانی در سال ۲۰۰۹ تحت فشار دالیا گریباوسکایت، رئیس جمهوری منتخب این کشور به این نتیجه رسید که این سایت یکی از مراکز وابسته به سازمان سیا است که به «سایت‌های سیاه» مشهور هستند.

 

براساس گزارش پارلمان لیتوانی، این کشور نمی‌توانسته این مکان متعلق به سازمان سیا در لیتوانی را کنترل کند. همچنین این گزارش تأیید کرده که پروازهای مرتبط با سازمان سیا از بازرسی‌های مرزی معاف بوده‌اند.

 

از همین رو پارلمان لیتوانی نتوانسته است حضور زندانی در این مکان را اثبات کند.

 

این مکان ۹۶۸ متر مربعی دارای درب‌های زرهی و برخی تجهیزات ساخت آمریکا است. این مکان در حال حاضر برای مزایده فروش آماده می‌شود.

 

ای‌بی‌سی نیوز در گزارشی اختصاصی در سال ۲۰۰۹ خبر داد که این مکان در مارس ۲۰۰۴، یعنی پیش از پیوستن لیتوانی به ناتو، توسط شرکت CIA Elite LLC خریداری شده بود که در آمریکا و پاناما ثبت شده است.

 

برخی رسانه‌های آمریکایی خبر داده‌اند که این زندان در سپتامبر ۲۰۰۴ مانند دیگر زندان‌های مخفی در لهستان و رومانی افتتاح شده است.

 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، حداکثر هشت زندانی به مدت یک سال پیش از بسته شدن این زندان مخفی در لیتوانی در سال ۲۰۰۵ در سلول‌های پیش ساخته شده زندانی بوده‌اند.

تجمع اعتراضی کارگران پیمانکاری پتروشیمی مارون با خواست عقد قرارداد مستقیم و افزایش دستمزد+ویدئو

کارگران پیمانکاری پتروشیمی مارون در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر نسبت به پایین بودن دستمزد و مزایا در مقایسه با دیگر پتروشیمی‌های این منتطقه اعتراض دارند. آن‌ها همچنین خواهان عقد قرارداد مستقیم با کارفرما هستند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, ویدیو

یک نماینده مجلس؛ نمایندگان پشت مردم را خالی کردند/ قطعا بودجه ۱۴۰۱ آبروی دولت و مجلس را خواهد برد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: این بودجه تکافوی نیازمندی‌های امروز مردم ایران را نخواهد داد و من با صراحت می‌گویم که قطع به یقین شک نکنید آبروی دولت سیزدهم و مجلس یازدهم را خواهد برد.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, تحلیل, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری

مردم شیلی خود را از شر بازمانده‌های پوسیدهٔ دیکتاتوری رها می‌کنند

روز ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، گابریل بوریک (بوریچ)، نامزد انتخاباتی ائتلاف چپ و جوان‌ترین رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مردم شیلی، کار خود را آغاز خواهد کرد. او اعلام کرده است که از راه اصلاح آتی قانون اساسی، تأمین و تضمین حقوق اجتماعی مردم، و پیکار با نابرابری‌های اجتماعی- اقتصادی، قصد دارد وضعیت کشور را متحول کند.

ادامه

امریکای لاتین, بازنشستگان, برابری اجتماعی, جهان, حقوق بشر, روزنامه نگاران, سوسیالیسم, شیلی, عدالت اجتماعی, کارگری, محیط زیست, مطبوعات, نئولیبرالیسم

افشاگری رئیس واحد اطلاعات خارجی دانمارک از همکاری جاسوسی کپنهاگ با آمریکا، او را روانه زندان کرد

این در حالی است که فرانس ۲۴ در این خصوص گفته است کمک جاسوسی دانمارک به آژانس امنیت ملی آمریکا امر تازه‌ای نیست و این کشور دست‌کم از سال ۲۰۱۲ در ارائه داده‌های اطلاعاتی به آمریکا نقش داشته است.

ادامه

اروپای شمالی, المان, امریکا, امنیتی, جهان, خبر, دانمارک, سوئد, فرانسه, نروژ