بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی یک نشست خبری ضمن قدردانی از موضع چین در حمایت از روسیه در مذاکرات احتمالی اوکراین، به حضور نظامی غرب در منطقه قفقاز جنوبی اشاره کرد و گفت: نظامی سازی این منطقه بیشتر رویایی مسلحانه را تشدید می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، خانم ماریا ... قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ادامه

اتحادیه اروپا, ارمنستان, اوکراین, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, صلح, غرب, غرب آفریقا, قفقاز, کانادا, گزارش, ناتو

پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

نشریه آمریکایی «پالتیکو» اوضاع ارتش اوکراین را به لحاظ تسلیحات و تعداد سربازانش ناگوار دانسته و معتقد است که کی‌یف در آستانه شکست از روسیه قرار دارد. به گزارش ایسنا، روزنامه پالتیکو در مطلبی با عنوان «اوکراین به سمت شکست به پیش می‌رود» به قلم «جیمی دتمر»، تحلیگر بخش اروپای این نشریه نوشته است: «کافی ... پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

نشریه پولیتیکو شکست ارتش اوکراین در نبرد با روسیه را طی ماه‌های آینده پیش‌بینی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، بنا به پیش‌بینی یک رسانه غربی، ارتش اوکراین احتمالاً در چند ماه آینده در جبهه نبرد دچار شکست می‌شود. نشریه پولیتیکو به نقل از چند افسر بلندپایه نظامی روز چهارشنبه اعلام کرد ... پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

ادامه

اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

لوکاشنکو اروپا را تهدید به بستن گاز کرد + ویدئو

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت کشورش به هرگونه تحریم جدید اروپا در ارتباط با بحران مهاجران در مرز بین بلاروس و لهستان که بروکسل مینسک را مقصر آن می داند، پاسخ خواهد داد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از فیگارو، قرار است نشست وزرای خارجه اروپا در ۱۵ نوامبر برای بررسی تحریم های جدید علیه بلاروس برگزار شود.

 

سایت ریاست جمهوری بلاروس به نقل از لوکاشنکو گفت: اگر آنها (اروپا) تحریم های جدیدی وضع کردند، باید جواب دهیم. وی از احتمال قطع لوله گاز روسیه که از بلاروس می‌گذرد و به اروپا می‌رسد، سخن به میان آورد.

 

در حالی که اروپا با بحران انرژی دست و پنجه نرم می‌کند، لوکاشنکو از احتمال بستن لوله گاز موسوم به “یامال-اروپا” به کشورهای آلمان و لهستان می‌گوید.

 

رئیس جمهوری بلاروس گفت : ما اروپا را گرم می‌کنیم و آنها ما را تهدید به بستن مرزها می‌کنند. چه اتفاقی خواهد افتاد اگر ما گاز را قطع کنیم؟ به رهبران لهستانی، لیتوانی و بی‌مغزها توصیه می‌کنم قبل از حرف زدن فکر کنند.

 

این احتمال هم هست که اتحادیه اروپا بسته تحریمی پنجمی از اقدامات تنبیهی علیه بلاروس را به تصویب برساند. این بسته تحریمی متوجه ۳۰ شرکت هواپیمایی، آژانس‌های مسافرتی و دیگر مسئولانی است که از دولت بلاروس در نقل و انتقال قاچاقی مهاجران به سوی غرب اروپا پشتیبانی کرده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا بلاروس را متهم می‌کند که به عمد پناهجویان مهاجر را به نواحی مرزی اتحادیه اروپا در لتونی، لیتوانی و لهستان منتقل کرده است. هم‌اکنون هزاران پناهجو در فضای باز و سرمای یخبندان در مرز مشترک بلاروس و لهستان تجمع کرده‌اند.

کی‌یف ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره تجمع نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین را «پروپاگاندا» خواند

سخنگوی رئیس‌جمهور اوکراین گفت که دولت این کشور اطلاعاتی مبنی بر تجمع نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین ندارد و گمانه‌زنی رسانه‌های غربی را به پروپاگاندا تشبیه کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

مسکو ؛ آمریکا عامل هرج و مرج و نا امنی است

سفارت روسیه در واشنگتن در واکنش به هشدار آمریکا در مورد استقرار نیروهای روسی در مرز با اوکراین و تهدید این کشور نوشت که نیروهای آمریکایی به اقدامات خودسرانه در کشورها می‌پردازند و حضور آنها عامل هرج و مرج و ناامنی در نقاط مختلف جهان است.

ادامه

امریکا, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا

لاوروف: «نشست دموکراسی» آمریکا در راستای تفکر ارباب و رعیتی است

وزیر امور خارجه روسیه قصد آمریکا برای برگزاری نشست دموکراسی را ایجاد تفرقه در جهان و پیشبرد اهداف ارباب و رعیتی توصیف کرد.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا