عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از ۳ روستا در مناطق شرقی

فرمانده ارشد اوکراین از عقب‌نشینی نظامیان این کشور از سه روستا در مناطق شرقی خبر داد. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ژنرال «الکساندر سیرسکی» فرمانده ارشد اوکراین از عقب‌نشینی نظامیان این کشور از سه روستا در مناطق شرقی خبر داد. وی گفت که پس از این‌که روسیه تعداد قابل توجهی از نظامیان خود ... عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از ۳ روستا در مناطق شرقی

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

وزارت دفاع کره شمالی از انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد آمریکایی به اوکراین انتقاد و تاکید کرد که ایالات متحده نمی‌تواند روسیه را شکست دهد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد دوشنبه به نقل از یک بیانیه وزارت دفاع ملی کره شمالی اعلام کرد: آمریکا با انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین موجب نگرانی جامعه ... کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

نیروهای روسیه دست‌کم در سه محل از امتداد جبهه شرقی اوکراین از جمله برای اولین بار در چند ماه گذشته در شمال منطقه خارکیف، دستاوردهای بیشتری را کسب کرده‌اند. به گزارش ایسنا، پیشرفت‌های تاکتیکی روسیه در حال حاضر به طور روزانه است و نشان از سرعت این کشور در میدان نبرد از زمان سقوط «آودیوکا» ... سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

مقامات و رسانه‌های روسی اعلام کردند که ارتش این کشور بامداد امروز یکشنبه محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ارتش اوکراین را با حمله موشکی بمباران کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی ... روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

لوموند: فرانسه حالا از پیوستن اوکراین به ناتو حمایت می‌کند

بر اساس گزارش یک نشریه فرانسوی، دولت پاریس قصد دارد با هدف فشار وارد کردن بر روسیه، حمایت هر چه بیشتر از نامزدی اوکراین برای پیوستن به ائتلاف ناتو را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش ایسنا، این گزارش از سوی نشریه فرانسوی لوموند در حالی منتشر شده که بر اساس گزارش‌ها، اوکراین ظاهرا پیشرفت چندانی در اجرای ضدحمله خود کسب نکرده است.

فرانسه و آلمان در سال ۲۰۰۸ بر خلاف توصیه آمریکا سد راه پیوستن سریع اوکراین به ائتلاف ناتو شدند.

به نوشته نشریه انگلیسی تلگراف، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هم قبل از آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ و هم بعد از آن همچنان بر موضع مخالف خود پایبند بود.

او در دسامبر ۲۰۲۲ در مصاحبه‌ای به روزنامه لوموند گفت: روسیه ورود اوکراین به ائتلاف ناتو را به عنوان یک تقابل تلقی خواهد کرد. نمی‌توانید با این نوع از روسیه‌ای که سر و کار داریم چنین اتفاقی را متصور شوید.

با این حال نشریه فرانسوی لوموند سه‌شنبه گزارش کرده، ماکرون و دولتش در نشست شورای دفاعی فرانسه در تاریخ ۱۲ ژوئن در کاخ الیزه در امکان پیوستن کی‌یف به ائتلاف ناتو تجدید نظر کرده‌اند.

این نشریه فرانسوی نوشت: دولت فرانسه حالا در مذاکرات حساس بین متحدان اوکراین در آستانه اجلاس سالانه ناتو در ماه آینده میلادی از این موضع (حمایت از پیوستن اوکراین به ناتو) به عنوان ابزاری برای تاثیر گذاشتن بر درگیری و آوردن مسکو و کی‌ِیف به پای میز مذاکره دفاع می‌کند.

طبق این گزارش پاریس همچنین پیشبرد روند عضویت اوکراین در ناتو را به عنوان یک “تضمین امنیتی” نیز در نظر می‌گیرد، با این هدف که روسیه را از ادامه دادن به جنگ دلسرد کرده یا در صورت پایان یافتن جنگ، جلوی تهاجم دیگری را بگیرد.

لوموند فاش کرد، فرانسه با حمایت از بلندپروازی‌های اوکراین در عین حال امیدوار به قانع کردن ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای ورود به مذاکرات با روسیه در هر زمان که طبق نتایج حاصل شده در ضد حمله کی‌یف مناسب تشخیص دهد، است.

این تغییر موضع فرانسه اتفاق قابل توجهی است که موضع این کشور را به موضع کشورهای اروپای مرکزی همچون لهستان و کشورهای حوزه بالتیک نزدیک می‌کند.

در این گزارش به نقل از یک دیپلمات خارجی نوشته شد: “حالا موضع فرانسه به موضع لهستان نزدیک‌تر است تا موضع آلمان.”

فرانسه چشم انداز پیوستن اوکراین به ائتلاف ناتو در ضمن جاری بودن جنگ در این کشور را رد کرده چون این اتفاق باعث فعال شدن بند پنجم اساسنامه ناتو می‌شود که مربوط به کمک‌های متقابل اعضای این سازمان است و غرب را در این جنگ درگیر می‌کند.

اما پاریس امیدوار است با تغییر دادن این روند کار برای کسب تضمین‌های امنیتی “معتبر و ملموس” در آینده راحت‌تر شود.

ماکرون ماه گذشته میلادی در یک سخنرانی در شهر براتیسلاوا اظهار کرد: “ما باید بلندپروازی خود را نسبت به این مسائل خیلی بیشتر کنیم.”

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی به روزنامه لوموند گفت: “پاریس به قابلیت اوکراین برای باز پس گیری  اراضی، قرار دادن روسیه در موضعی دشوار و کسب شرایطی که آن را قادر به مذاکره بر سر صلح کند باور دارد.”

اما روزنامه لوموند نوشت، اتفاق نظر کلی این است که “کی‌یف باز پس گیری همه اراضی که در اشغال نیروهای مسکو هستند را دشوار خواهد یافت.”

از سوی دیگر گزارش شد که فرانسه در نظر دارد ۵۰ موشک کروز هوا پرتاب فرانسوی “اسکالپ” که معادل فرانسوی موشک های انگلیسی “سایه توفان” هستند را به اوکراین اعطا کند.

یک عضو حلقه نزدیک به ماکرون گفت که فرانسه چنین اقدامی را “به طور جدی در نظر دارد.”

اوایل ماه جاری میلادی، آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل پیشین ائتلاف ناتو هشدار داد، برخی کشورهای حوزه شرق اروپا به ویژه لهستان و کشورهای حوزه بالتیک در صورت عدم ارائه تضمین‌های امنیتی کافی به اوکراین در اجلاس ماه ژوئیه سران این ائتلاف در شهر ویلنیوس ممکن است نیروی زمینی به اوکراین اعزام کنند.

فرانسه این صحبت را مردود دانسته اما به نوشته لوموند، رئیس ستاد ارتش فرانسه امکان شرکت این کشور در اجرای یک یا چند منطقه پرواز ممنوع بر فراز برخی نواحی اوکراین را در نظر دارد.

این مطلب در ضمن انتشار گزارش‌ها درباره قصد اتحادیه اروپا برای رونمایی از یک بسته کمک‌ها برای اوکراین به ارزش ۵۰ میلیارد یورو در روز سه شنبه منتشر شد.

بورل؛ اروپا امکانات لازم برای تولید مهمات بیشتر را ندارد

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه از منابع کافی و حیاتی برای تولید مهمات بیشتر برای دولت کی‌یف برخوردار نیست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ جوزپ بورل، رییس کمیسیون اروپا راهبردی را برای تضمین امنیت اقتصادی اتحادیه اروپا ارائه کرد که در ضمن آن تدابیری برای حفاظت از زنجیره تامین منابع حیاتی نیز فراهم ... بورل؛ اروپا امکانات لازم برای تولید مهمات بیشتر را ندارد

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, بانک جهانی, جنایات جنگی, جهان, خبر

رد پای غرب در توقف مذاکرات صلح مسکو و کی‌یف

همزمان با رونمایی روسیه از سند پیش‌نویس توافق میان مسکو و کی‌یف که بنابر اعلام پوتین بهار گذشته به امضای نمایندگان اوکراینی نیز رسیده بود،‌ این پرسش مطرح می‌شود که با وجود آمادگی کی‌یف برای پایان جنگ چه عواملی موجب شد جنگ میان ۲ کشور بدون دورنمایی برای پایان تا به امروز ادامه‌ پیدا کند. ... رد پای غرب در توقف مذاکرات صلح مسکو و کی‌یف

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلستان, اوکراین, بلاروس, جهان, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, صلح, غرب, فرانسه, گزارش, ناتو

قیمت بالای انرژی در آلمان صنایع را به فکر ترک کشور انداخته است

رئیس فدراسیون صنایع آلمان (BDI) قیمت انرژی را برای بخش صنعت بسیار بالا دانست و خاطرنشان کرد که این امر بسیاری از شرکت‌ها را به فکر ترک این کشور انداخته است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، زیگفرید روسورم اضافه کرد: بسیاری از کسب‌وکارهای آلمانی در سطح جهانی خوب عمل، ... قیمت بالای انرژی در آلمان صنایع را به فکر ترک کشور انداخته است

ادامه

آلمان, اروپا, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, غرب اروپا

نیویورک تایمز: سلاح‌های غربی خریداری شده از سوی اوکراینِ، یا ارسال نشده‌اند یا خراب و شکسته هستند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد، اوکراین صدها میلیون دلار به پیمانکاران برای تسلیحاتی که تحویل داده نشده پرداخت کرده است، و برخی از تسلیحات بسیار تبلیغاتی اهدایی متحدانش به قدری فرسوده است که تنها به عنوان قطعات یدکی استفاده می‌شوند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، کی‌یف همچنین شکایت کرده که تجهیزاتی که طی ... نیویورک تایمز: سلاح‌های غربی خریداری شده از سوی اوکراینِ، یا ارسال نشده‌اند یا خراب و شکسته هستند

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اروپا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, گزارش, لهستان