بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

لودریان: عربستان و امارات به جنگ کثیف یمن پایان دهند

ژان لودریان وزیر امور خارجه فرانسه گفت که سعودی ها و اماراتی ها به جنگ کثیف یمن پایان دهند و بر محدودیت های فروش سلاح به این دو کشور تاکید کرد.

 

پایگاه میدل ایست گزارش داد: وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای با شبکه رادیویی فرانس انتر گفت: «جنگ یمن جنگ کثیفی است و باید متوقف شود. بله، عربستان و امارات باید جنگ را متوقف کنند. ما باید به شدت در مورد فروش سلاح به چنین کشورهایی هوشیار باشیم که البته هستیم. به شدت مراقب هستیم که از چهارچوب قراردادهای تجارت سلاح تخطی نکنیم.» سازمان‌های غیردولتی و حقوق بشری می‌گویند دولت تاکنون در مورد کاربرد سلاح‌های فروخته شده به عربستان هیچ‌گونه توضیح شفافی نداده است.

 

موضوع فروش و حمل سلاح‌های فرانسوی به مقصد عربستان از آن جهت برای انجمن‌ها و سازمان‌های حقوق بشری فرانسه اهمیت دارد که این سلاح‌ها توسط نیروهای نظامی ائتلاف به رهبری عربستان در جنگ داخلی یمن به کار گرفته می‌شود.

 

در آخرین سلسله از مخالفت فرانسوی‌ها با ارسال سلاح به کشورهای موسوم به ائتلاف عربی، موضوع بارگیری اسلحه توسط یک کشتی در جنوب فرانسه برای حمل به مقصد عربستان، بار دیگر جنجال به پا کرد. حدود دو هفته پیش نیز کشتی تجاری سعودی به نام «بحری ینبع» به دلیل اعتراض سازمان‌های حقوق بشری در بندر «لوهاور» فرانسه، مجبور شد بدون بارگیری از سواحل غربی این کشور دور شود.

 

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

 

دراثر این تجاوز تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار یمنی از جمله ۸۵ هزار کودک جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی از سوی این ائتلاف جان باخته‌اند.

ایرنا

افزایش قیمت نفت عربستان سعودی برای خریداران آسیایی

شرکت آرامکوی عربستان سعودی اعلام کرد که قیمت نفت خام سبک را برای خریداران آسیایی در ماه جولای ۶۰ صدم دلار افزایش داده و در مقابل، این قیمت را برای آمریکا کاهش می‌دهد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی

اعتراض وکلا و روزنامه نگاران به احضار روزنامه‌نگارانِ افشاگرِ استفاده از سلاح‌های فرانسوی در جنگ یمن

به دنبال اقدام تهدیدآمیز اخیر سازمان امنیت فرانسه مبنی بر احضار تعدادی از خبرنگاران که درباره سلاح های بکار رفته در جنگ یمن گزارش تهیه کرده بودند، جمعی از وکلا و روزنامه نگاران فرانسه در نامه ای سرگشاده نسبت به این موضوع به دادستان پاریس اعتراض کردند.

ادامه

جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, عربستان سعودی, غرب اروپا, فرانسه, یمن

وال استریت ژورنال؛ میدان گاز شمال پشت پرده طرح عربستان برای حمله به قطر در سال ۲۰۱۷

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی، سعودی و قطری نوشت، عربستان در جهت یافتن منبع گاز طبیعی سال ۲۰۱۷ نقشه‌ای برای حمله به قطر طراحی کرده بود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, قطر