یک منطقه مسکونی دیگر حائز اهمیت استراتژیک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

نیروهای روسیه اوچریتینو در جمهوری خلق دونتسک را تصرف کردند. به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیروهای روسی کنترل کامل روستای اوچریتینو در جمهوری خلق دونتسک را به دست گرفتند. در اعلامیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «آزادسازی اوچرتینو از نظر استراتژیک برای ارتش روسیه مهم است. این روستا در ارتفاع غالب ... یک منطقه مسکونی دیگر حائز اهمیت استراتژیک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب

سلاح رعب‌آوری که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد

منابع غربی از موشک انداز روسی خبر دادند که هیج دژ یا استحکاماتی در برابرش توان پایداری ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، منابع غربی از سلاح رعب آوری خبر دادند که ارتش روسیه از آن استفاده می‌کند. این سلاح آتشبار سنگین توس -۳ نام دارد که توان درهم کوبیدن استحکامات نفوذناپذیر ... سلاح رعب‌آوری که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد

ادامه

اتریش, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

غرب به شکست قطعی اوکراین اعتراف کرد

کمک های اضافی غرب تنها منجر به کشته شدن بیشتر نظامیان در صفوف نیروهای مسلح اوکراین خواهد شد و به اوکراین کمکی نخواهد کرد، زیرا اوکراین بهرحال شکست خواهد خورد. به گزارش اسپوتنیک، اولا تونندر، دانشمند علوم سیاسی نروژی در مقاله‌ای برای وب سایت Steigan نوشت که ادامه درگیری‌ها در اوکراین منجر به از دست ... غرب به شکست قطعی اوکراین اعتراف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق افریقا, غرب, گزارش, ناتو, نروژ

مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

لاوروف به قرنطینه رفت

اداره امور رسانه و اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه روسیه از قرنطینه شدن وزیر امور خارجه این کشور به دلیل تماس داشتن با یک فرد مبتلا به کووید-۱۹ خبر داد.

 

به گزارش تسنیم، خبرگزاری ریانووستی عصر سه‌شنبه به نقل از اداره امور رسانه و اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور به دلیل در تماس بودن با یک فرد مبتلا به کووید-۱۹ به قرنطینه خانگی رفته است.

 

در بیانیه اداره امور رسانه و اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه روسیه در خصوص قرنطینه شدن سرگئی لاوروف آمده است: «به دلیل تماس داشتن با یک فرد آلوده به کووید-۱۹ سرگئی لاوروف مدتی را در قرنطینه خانگی به سر خواهد برد. حال سرگئی لاوروف خوب است،‌اما دیدارها و نشست‌های از قبل برنامه‌ریزی شده ایشان به تاریخ دیگری موکول می‌شود.»

 

حملات ضدروسی و بی‌ادبی آمریکا و اتحادیه اروپا، بی‌پاسخ باقی نخواهد ماند

 

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه غربی‌ها از سیاست خارجی مستقل مسکو ناراضی هستند و قصد تنبیه و ممانعت از توسعه این کشور را دارند، هشدار داد: حملات ضدروسی و بی‌ادبی آمریکا و اتحادیه اروپا، بی‌پاسخ باقی نخواهد ماند.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با یک روزنامه کروات اعلام کرد: کشورهای غربی به‌دنبال مجازات مسکو به‌خاطر سیاست خارجی مستقل خود است و ایالات متحده و تعدادی از کشورهای اروپایی اخیراً تلاش خود را برای جلوگیری از توسعه روسیه، دو برابر کرده‌اند.

 

لاوروف گفت: «متأسفانه، ما باید بپذیریم که اخیراً واشنگتن و تعدادی از پایتخت‌های اتحادیه اروپا تلاش خود را برای جلوگیری از روند توسعه روسیه دو برابر کرده و تلاش می‌کنند ما را به‌خاطر داشتن یک سیاست خارجی مستقل و برای اینکه در دفاع از منافع ملی خود پایدار هستیم، مجازات کنند».

 

وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد: «هیچ دلیلی وجود ندارد که بتوانیم روی بررسی مشکلات در حال ظهور با حفظ احترام متقابل حساب کنیم، برای اینکه غرب گفت‌وگو با روسیه را تنها بر اساس این قانون که از نقطه‌نظر آنها گناهکار بودن ما در همه مسائل واضح است، انجام می‌دهد؛ بنابراین چنین مذاکراتی، مسلماً بی‌نتیجه خواهد ماند».

 

به گفته وی، کشورهای غربی برای توجیه اقدامات ضدروسی خود، از جمله اعمال تحریم‌های جدید، “اتهامات و تلقین‌های مختلف” را مطرح می‌کنند، در حالی که هیچ مدرک و دلیل واقعی برای آنها ارائه نمی‌دهند؛ به‌عنوان نمونه، لاوروف به “امتناع متکبرانه از پاسخگویی به سؤالات متعدد” دادستانی کل روسیه درباره وضعیت آلکسی ناوالنی اشاره و تأکید کرد که این برخورد، نقض آشکار تعهدات آلمان بر اساس اصول کنوانسیون سال ۱۹۵۹ اروپا در زمینه کمک‌های حقوقی متقابل در امور کیفری” است.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در عین حال تأکید کرد که مسکو قصد ندارد بی‌ادبی غرب در برخورد با این کشور را تحمل کند و اقدامات ضد روسی، مسلماً بی‌پاسخ باقی نخواهند ماند.

 

لاوروف گفت: «ما حملات ضدروسی همتایان غربی خود را که کاملاً فراموش کرده‌اند دیپلماسی چیست و به‌سطح بی‌نزاکتی سقوط کرده‌اند، بدون واکنش مناسب رها نخواهیم کرد. اقدامات تلافی‌جویانه ما در برخورد با ایالات متحده و اتحادیه اروپا کاملاً شناخته شده است.

 

وزیر خارجه روسیه همچنین با اشاره به اینکه اخیراً احساسات ضدروسی در بروکسل شدت‌ یافته است، ابراز امیدواری کرد که همتایان اروپایی “به اندازه کافی خرد، آینده‌نگری و عقل سلیم داشته باشند” تا گفت‌وگوهای مسکو و اتحادیه اروپا به‌طور کامل و بر اساس اصول صداقت، حسن همجواری و شفافیت ادامه پیدا کند.

 

سرگئی لاوروف همچنین در واکنش به ابتکارعمل نخست‌وزیر کرواسی درباره حل و فصل مناقشه در شرق اوکراین، گفت که مسکو نیازی به ابتکارات مضاعف خارجی برای حل‌و‌فصل اوضاع در منطقه دونباس نمی‌بیند و اوضاع منطقه با رعایت توافقات مینسک از سوی مقامات کی‌یف قابل حل هستند و مشکل در جای دیگر است.

مسکو اتحادیه اروپا را به تعلیق مذاکرات دو جانبه تهدید کرد

وزیر خارجه روسیه به اتحادیه اروپا هشدار داد در صورتی که به این کشور احترام نگذارد، مسکو گفت‌وگوها با این اتحادیه را به حالت تعلیق در خواهد آورد.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, تحریم, جهان, خبر, روسیه, سازمان ملل