چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

قیمت و کیفیت خودروهای چینی، چالشی برای غول‌های خودروساز کره جنوبی

قیمت مناسب و کیفیت مطلوب خودورهای چینی به ویژه در سال های اخیر سبب شده است مشتریان در بازارهای جهانی تمایل بیشتری برای خرید خودروهای برقی از این کشور داشته باشند و این مساله به چالشی جدی برای غول‌های خودروساز کره جنوبی تبدیل شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری کوریا تایمز کره جنوبی، به رغم اجرای قانون کاهش تورم از سوی ایالات متحده برای کاهش رقابت چینی، اکنون خودروهای چینی به دلیل پایین بودن قیمت و کیفیت رقابتی قوی برای سایر خودورها مانند شرکت های خودروساز کره جنوبی نظیر هیوندای و کیا موتورز در اروپا و سایر بازارهای جهانی به شمار می آیند و این مساله می‌تواند در سالهای آتی خسارت قابل توجهی را به صنعت خودو سازی کره جنوبی وارد سازد.

بر اساس گزارش انجمن خودروسازان کره جنوبی، چین در سه ماهه نخست سال جاری میلادی به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل شد. چین با صادرات ۹۹۴ هزار دستگاه خودرو، در بازه زمانی مذکور از ژاپن پیشی گرفت. این در حالیست که در این مدت ژاپن حدود ۹۵۴ هزار دستگاه خودرو صادر کرد. صادرات خودرو چین شامل ۸۲۶ هزار خودروی سواری و ۱۶۸ وسیله نقلیه تجاری از جمله اتوبوس و کامیون بود.

سال گذشته میلادی چین دومین صادرکننده بزرگ و در ماه آوریل سال جاری میلادی (فروردین-اردیبهشت) بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل شد.

به گفته «لی هانگ کو» یکی از مقامات مؤسسه فناوری خودرو کره جنوبی، شرکت خودروسازی هیوندا تمرکز اصلی خود را بر بازارهای نوظهور تمرکز کرده است. اگرچه بازار خودروسازی ایالات متحده خوب عمل می کند، با این حال، ما در حال حاضر کمی از بازار خودوسازی اروپا عقب هستیم.

استراتژی موفقیت آمیز صادرات چین، یکی از دلایل رشد صادرات صنعت خودوسازی در این کشور به شمار می‌آید. در سال ۲۰۱۶، ایران، هند، ویتنام و ایالات متحده بزرگترین مقاصد صادراتی خودروهای چینی بودند. با این حال، بلژیک، شیلی، استرالیا و بریتانیا در سال گذشته به بازارهای صادراتی پیشرو تبدیل شدند و حدود ۲۰ درصد از صادرات چین به اروپا را به خود اختصاص دادند.

به باور شماری از مقامات صنعت خودو در کره جنوبی، انتظار می‌رود بازار جهانی خودرو به دلیل افزایش صادرات خودروهای چینی با نوساناتی مواجه شود.

به عبارت دیگر، چین با اتکا به روشهایی مانند ارتقای کیفیت و رویکرد متفاوت در زمینه بازاریابی سبب افزایش رضایت مشتریان شده است.
بر اساس این گزارش، بنظر می‌رسد قیمت خودو در چین با افزایش روبرو شود. میانگین قیمت صادراتی هر خودروی چینی از ۱۲۹۰۰ دلار در سال ۲۰۱۸ به ۱۶۴۰۰ دلار در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است که این مساله از افزایش ۲۷ درصدی حکایت دارد. همچنین انتظار می رود میانگین قیمت خودرو در چین در سال جاری در چین از ۲۰۰۰۰ دلار فراتر رود.
بنظر می رسد، شرکت های خودروسازی خارجی نیز که در چین سرمایه گذاری می‌کنند، موجبات افزایش صادرات را در این کشور فراهم آورده اند. در میان شرکتهای خودرو سازی، تسلا، مرسدس بنز و ولوو در چین فعال هستند و این مساله در افزایش صادرات خودرو در چین بی تاثیر نیست.

به عنوان مثال، تسلا با تولید و صادرات ۲۷۰ دستگاه خودرو در چین در سال گذشته، رتبه سوم را در بین شرکت‌های خودروسازی چینی از نظر صادرات کسب کرد.

بر اساس این گزارش، چین با تولید ۲۷ میلیون خودرو در سال گذشته بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان بود.

در سال های اخیر، صنعت خودروهای انرژی سبز در چین به سرعت توسعه یافته است. طبق آمار رسمی، در سال ۲۰۲۲، تولید و فروش خودروهای انرژی نو در چین به ترتیب ۷.۰۵۸ میلیون و ۶.۸۸۷ میلیون با رشد سالانه بیش از ۹۰ درصد خواهد بود.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط اداره کل گمرک چین در سال ۲۰۲۲، این کشور بیش از ۶۷۹ هزار خودروی انرژی نو صادر کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۲ برابر افزایش یافته است. اگرچه در آغاز سال جدید میلادی، عملکرد بازار خودروهای برقی، به دلیل عواملی مانند تغییر سیاست‌گذاری و تعطیلات جشنواره بهار کاهش یافته است، اما این صنعت همچنان در بلندمدت شتاب قوی خود را حفظ می‌کند.

شرکت‌های خودروسازی چینی، به طور جدی در حال پرورش زنجیره صنعتی، تمرکز بر فناوری‌های کلیدی و تلاش برای ایجاد مزیت‌های پایه‌ای هستند. مجموعه ای از اقدامات در این صنعت برای بهبود و بهینه سازی شرایط برای توسعه این محصولات ادامه می یابد.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط اداره ملی انرژی چین، تعداد زیرساخت‌های شارژ خودرو، در چین در سال ۲۰۲۲ آماده استفاده توسط ۵.۲ میلیون نفر خواهد بود که نسبت به سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این زیرساخت‌ها همواره در حال بهبود است و مدل‌های تعویض باتری نیز در حال پیشرفت است. داده های تکنولوژی، نشان می‌دهد که تا کنون، بیش از ۱۶۰ هزار شرکت مرتبط با جایگزینی باتری خودروهای برقی در چین وجود دارد، در این میان، بیش از ۶۸ هزار شرکت تازه ثبت شده در سال ۲۰۲۲ وجود داشته است.

اعلام آمادگی سران چپگرای آمریکای جنوبی برای پایان دادن به‌جنگ اوکراین

سران چپگرای آمریکای جنوبی در بیانیه‌ای مشترک از آمادگی برای مشارکت در فرآیند پایان دادن به درگیری در اوکراین و جنگ میان «ناتو و روسیه» خبر دادند. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، سران چپگرای آمریکای جنوبی در بیانیه مشترکی که خبرگزاری اسپوتنیک به آن دسترسی پیدا کرد، تصریح کردند: به عنوان قاره‌ای که می‌تواند اختلافات ... اعلام آمادگی سران چپگرای آمریکای جنوبی برای پایان دادن به‌جنگ اوکراین

ادامه

آمریکای لاتین, اروگوئه, اقتصادی, اندونزی, اوکراین, برزیل, خبر, روسیه, صلح, ناتو

هلند: گذار سبز اروپا بدون چین غیرممکن است

“لیشی شراین‌ماخر” وزیر بازرگانی هلند با اشاره به تلاش اتحادیه اروپا برای کاهش وابستگی به چین، گذار سبز و رفتن به سوی انرژی‌های پاک را بدون همکاری پکن ناممکن دانست. به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، اتحادیه اروپا اگرچه به دنبال کاهش بخشی از وابستگی خود به چین به عنوان ... هلند: گذار سبز اروپا بدون چین غیرممکن است

ادامه

آسیا, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, چین, گزارش, محیط زیست, هلند

سومین بانک آمریکایی نیز ورشکسته شد

یک بانک دیگر به جمع بانک‌های ورشکسته آمریکا افزوده شد و شمار بانک‌های ورشکسته شده آمریکایی در ظرف یک ماه گذشته به سه بانک رسید. به گزارش باشگاه خبرنگاران، ارزش سهام شماری از بانک‌های منطقه‌ای آمریکا روز دوشنبه با رنگ قرمز (کاهشی) در پایان داد و ستد‌ها بسته شد. این (موضوع) نشان دهنده ادامه نگرانی ... سومین بانک آمریکایی نیز ورشکسته شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جهان, خبر, صندوق بین‌المللی پول

بدهی ملی آمریکا می‌تواند اقتصاد جهان را متلاشی کند

اسپوتنیک در گزارشی تحلیلی نوشت: بدهی ملی آمریکا آنقدر زیاد است که می‌تواند اقتصاد جهانی را نابود کند.   به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این گزارش به قلم ایلیا تسوکانوف آمده است: نمایش در واشنگتن بر سر سقف بدهی (یعنی محدودیتی که در میزان مجاز برای وام گرفتن دولت است)، کاخ سفید را وادار کرد ... بدهی ملی آمریکا می‌تواند اقتصاد جهان را متلاشی کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جهان, خبر, گزارش

اعتراف اندیشکده اروپایی در ناکامی جنگ نفتی غرب علیه روسیه

مرکز تحقیقات انرژی و هوای پاک (CREA، یک اندیشکده مستقل فنلاندی)، گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌دهد درآمدهای روسیه از صادرات نفت در مقایسه با ماه‌های ژانویه و فوریه، افزایش یافته است. به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از وبگاه سی‌اِن‌بی‌سی، بر اساس این گزارش، درآمدهای نفتی روسیه در ماه‌های مارس و آوریل افزایش یافته ... اعتراف اندیشکده اروپایی در ناکامی جنگ نفتی غرب علیه روسیه

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, جهان, خبر, روسیه, ژاپن, غرب, فنلاند, گروه ۷, گزارش