سقوط یک جنگنده آمریکایی دیگر در کره‌جنوبی

ارتش آمریکا تایید کرد که یک جنگنده اف-۱۶ آمریکایی در آب‌های نزدیک کره‌جنوبی سقوط کرده است. این سومین باری است که یک هواپیمای جنگی آمریکا در کمتر از یک سال گذشته در این منطقه سقوط می‌کند. به گزارش ایسنا، به گزارش یونهاپ، خلبان این جنگنده آمریکایی بامداد امروز چهارشنبه مجبور شد هواپیمایش را رها کرده ... سقوط یک جنگنده آمریکایی دیگر در کره‌جنوبی

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, شبه جزیره کره, شرق آسیا

آمریکا: ایالات متحده نمی‌تواند در ساخت کشتی‌های جنگی با چین برابری کند

کارلوس دل تورو وزیر نیروی دریایی آمریکا گفت: نیروی دریایی چین نسبت به رقیب آمریکایی خود از مزایای قابل توجهی برخوردار است و ایالات متحده نمی‌تواند در ساخت کشتی‌های جنگی با چین برابری کند. به گزارش ایرنا، سی ان ان چهارشنبه شب گفت، رئیس نیروی دریایی ایالات متحده تصریح کرد که نیروی دریایی چین دارای ... آمریکا: ایالات متحده نمی‌تواند در ساخت کشتی‌های جنگی با چین برابری کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, چین, شرق آسیا, غرب

قانونگذاران آمریکایی خواستار اخراج بولسونارو شدند

پس از هجوم طرفداران رئیس‌جمهوری سابق برزیل به ساختمان‌های دولتی در پایتخت این کشور، اعضای دموکرات کنگره آمریکا از کاخ سفید و مقامات خواستند تا ژائیر بولسونارو را که از ماه دسامبر وارد فلوریدا شده، بیرون کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری پیشین برزیل از دسامبر سال گذشته به دنبال خروج از برزیل و امتناع از شرکت در مراسم انتقال قدرت به لوئیس ایناسیو لولا داسیلو، رئیس جمهوری جدید این کشور، در شهر اورلاندو ایالت فلوریدای آمریکا زندگی کرده است.

خوآکین کاسترو، نماینده دموکرات آمریکا از ایالت تگزاس در جریان گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان از کاخ سفید و مقامات محلی در فلوریدا خواست تا پس فرستادن بولیونارو “خطرناک” به برزیل را در نظر بگیرند.

کاسترو ضمن توصیف بولسونارو به عنوان “یک فرد خودکامه که از استراتژی‌های دونالد ترامپ” برای ترغیب “تروریست‌های داخلی به منظور پس گرفتن دولت” استفاده کرده، گفت: بولسونارو باید به برزیل پس فرستاده شود.

در همین حال اخباری از بستری شدن بولسونارو در بیمارستانی در آمریکا منتشر شده است. روزنامه برزیلی او گلوبو از بستری شدن ژائیر بولسونارو به دلیل درد شکم در بیمارستانی در ایالات متحده خبر داد. به نوشته این نشریه، بولسونارو در بیمارستانی در اورلاندو فلوریدا بستری است.

این اظهارات خوآکین کاسترو دموکرات علیه بولسونارو پس از آن مطرح شد که هزاران تن از طرفداران بولسونارو روز یکشنبه در پایتخت برزیل دست به راهپیمایی زده و مدعی شدند که در انتخابات ریاست جمهوری اکتبر ۲۰۲۲ تقلب شده است. معترضان که تاکید داشتند در بسیاری از حوزه‌های رای‌گیری تخلفاتی صورت گرفته، به ساختمان‌های کنگره، دیوان عالی و دفتر ریاست جمهوری هجوم برده و با نیروهای پلیس درگیر شدند.

بولسونارو مرتبا هرگونه مشارکت در این ناآرامی‌ها را رد کرده و تاکید دارد که وی تنها از اعتراضات صلح‌آمیز که “بخشی از دموکراسی” هستند، حمایت می‌کند.

لولا داسیلو بارها بولسونارو را به عنوان “طرفدار نسل‌کشی” توصیف کرده، در حالی که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات این کشور وی را با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مقایسه کرده‌اند.

خوآکین کاسترو ضمن اشاره به اینکه اعتراضات روز یکشنبه در برزیل یادآور شورش‌های شش ژانویه ۲۰۲۰ به ساختمان کنگره آمریکا بود، گفت: بولسونارو اساسا از استراتژی ترامپ برای ترغیب تروریست‌های داخلی برای پس گرفتن قدرت استفاده کرد.

الکساندریا اوکاسیو-کورتز، نماینده نیویورک هم در توییتی نوشت، اعتراضات برزیل همان “جنبش‌های فاشیستی” بودند که ترامپ در زمان امتناع از قبول شکست در برابر بایدن، سازماندهی کرد.    

دیدگاه‌های مشابه دیگری هم از سوی مارک تاکانو، نماینده کالیفرنیا و ایلهان عمر، نماینده مینه‌سوتا مطرح شده است. این دو نماینده این شورش‌ها را “حمله‌ای به دموکراسی” خوانده بودند.

بالاخره کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد/ امضای «چک سفید» برای اوکراین خبری نخواهد بود

بالاخره بعد از ۱۵ دور رای‌گیری در پنج روز، در ساعات ابتدایی امروز (شنبه) کوین مک‌کارتی جمهوری‌خواه به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا رسید، اما ۱۴ رای‌گیری ناموفق و امتیازات زیادی که به مخالفان داده، نشان از راه دشوار او در ادامه این مسیر دارد. به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه نیویورک‌تایمز، کوین مک‌کارتی، ... بالاخره کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد/ امضای «چک سفید» برای اوکراین خبری نخواهد بود

ادامه

آمریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

افزایش بودجه کمک نظامی به اوکراین، اعلان جنگ علیه منافع ملی ایالات متحده است

روزنامه «امریکن کانسروتیو» تایید افزایش بودجه کمک به اوکراین را اعلام جنگ علیه منافع ملی آمریکا خواند. به گزارش ایلنا، روزنامه «امریکن کانسروتیو» تایید افزایش بودجه کمک به اوکراین را اعلام جنگ علیه منافع ملی آمریکا خواند.  «بردلی دیوین»، نویسنده‌ آمریکایی، طی مقاله‌ای در این روزنامه عنوان کرد که اقدامات اخیر کنگره آمریکا نشان از ... افزایش بودجه کمک نظامی به اوکراین، اعلان جنگ علیه منافع ملی ایالات متحده است

ادامه

آمریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه

جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را بدست گرفتند

جمهوریخواهان توانسته اند سرانجام پیروزی خود در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا را تثبیت کنند و به طور رسمی حزب پیروز انتخابات شوند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، براساس تازه‌ترین نتایج شمارش آرای انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا، حزب جمهوری خواه پس از چهار سال توانست رهبری دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا را ... جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را بدست گرفتند

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

رئیس‌جمهوری کلمبیا: آمریکا در حال ویران کردن اقتصاد جهان است

«گوستاوو پترو» نخستین رئیس‌جمهوری چپگرای تاریخ کلمبیا گفت که آمریکا تمام اقتصادهای جهان را نابود می‌کند تا بدون توجه به آنچه برای سایر کشورها رخ می‌دهد، از خود محافظت کند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, امریکای لاتین, انگلستان, تحلیل, جنگ سرد, حقوق بشر, فرانسه, کلمبیا

زورآزمایی اقتصادی چین و آمریکا وارد مرحله حساس شده است

یک نشریه آمریکایی با اذعان به اینکه تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه به بهانه تحولات اوکراین باعث تسریع روند جداشدگی مسیر اقتصادی چین و آمریکا از یکدیگر خواهد شد، نوشت که چین اکنون در حال ارزیابی مجدد قدرت اقتصادی غرب است.

ادامه

افریقای جنوبی, اقتصادی, امریکا, اوکراین, ایدئولوژیک, برزیل, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, عربستان سعودی, غرب, مقاله, هندوستان