وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

چرا تجارت جنگ‌افزارها وجود دارد؟

امروز، صنعت تسلیحات در قلب نظام سرمایه‌داری قرار دارد. پژوهشگران کتابخانه یادبود مارکس استدلال می‌کنند که ما باید با هر دو پدیده مقابله کنیم. درگیری‌ها و کشورگشایی‌های نظامی و همچنین تولید و فروش جنگ‌افزار همیشه در کانون نظام سرمایه‌داری بوده‌اند. در سال ۱۵۷۷/ ۹۵۶ خورشیدی فرانسیس دریک که در پی طلا و نقره بود، به‌غارت ... چرا تجارت جنگ‌افزارها وجود دارد؟

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسپانیا, استثمار, استعمار, افغانستان, امپریالیسم, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, بحرین, برونئی, پرتغال, ترکیه, جهان, خاورمیانه, دیدگاه, ژاپن, سرمایه‌داری, غارتگری, فرانسه, کره جنوبی, کنیا, کویت, مقاله, ناتو

فلتمن: دولت‌های آمریکا در تحقق اهدافشان در سوریه شکست خوردند

معاون وزیر خارجه سابق آمریکا در امور خاورمیانه اذعان کرد، دولت‌های این کشور در تحقق اهداف خود درباره سوریه شکست خوردند.

 

به گزارش ایسنا، جفری فلتمن، معاون وزیر خارجه سابق آمریکا در امور خاورمیانه در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت: سیاست دولت‌های باراک اوباما و دونالد ترامپ در تحقق نتایج چشمگیر درباره اهداف واشنگتن در سوریه شکست خورد.

 

وی گفت: “باید رویکرد جدیدی را درباره سوریه در پیش گرفت بر این اساس که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه اقدامات ملموس، مشخص و شفافی درباره اصلاحات سیاسی اتخاذ کند، در مقابل واشنگتن اقداماتی از جمله کاهش تحریم‌ها علیه دمشق را اتخاذ کند. با این حال من تردید دارم اسد به این رویکرد پاسخ مثبتی بدهد.”

 

وی گفت: واقع بینانه نیست که سیاست واشنگتن براساس تغییر نظام در کوتاه مدت باشد. سیاست آمریکا باید برپایه تلاش برای تشویق تعامل با مسائل بزرگتری درباره سیاست‌های نظام سوریه باشد. چالش‌های اجتماعی و اقتصادی و زیرساختی مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد. ”

 

فلتمن درباره شایعه‌ها درخصوص تعیین وی به عنوان فرستاده آمریکا به سوریه گفت: با صراحت می‌گویم هیچ کسی با من تماس نگرفته است. فکر نمی‌کنم تعیین فرستاده برای سوریه اولویت دولت جو بایدن باشد. پرونده سوریه اولویت بایدن نیست بلکه بخشی از پرونده‌های دیگر دارای اولویت مثل روسیه و ایران و حمایت از هم‌پیمانان در منطقه است.

 

وی درباره اوضاع سوریه گفت: “خشونت و درگیری در سوریه طی سال‌های گذشته به دلایلی از جمله توافق‌های روسیه – ترکیه و وجود نیروهای ترکیه در ادلب کاهش یافته است. اوضاع اقتصادی و انسانی در سوریه به دلایلی از جمله فروپاشی اقتصاد لبنان و پیامدهای جنگ و ویرانی و عوامل اقتصادی و اجتماعی وخیم شده است. بخش اعظمی از بحران اقتصادی در سوریه به دلیل بحران اقتصادی در لبنان است. سوری‌ها قادر به تعامل تجاری با لبنان نیستند. بحران اقتصادی سوریه دلایل متعددی دارد و نمی‌توان با اطمینان گفت تا چه حد تحریم‌ها باعث این بحران شده است.

 

وی درباره اینکه آیا واشنگتن با دمشق یا مسکو مذاکره می‌کند، گفت: صحبت با مسکو بهتر است هرچند روابط آمریکا و روسیه پیچیده است. باید اسد را درباره مسائل مشخص و مهمی در بوته آزمون قرار داد. آیا اسد آماده است رفتار خود را تغییر دهد تا تحریم‌ها کاهش یابد.

 

انتقاد دوباره سازمان بهداشت جهانی از یورش کشورهای ثروتمند غربی برای خرید واکسن کرونا

این نخستین بار نیست که رئیس سازمان جهانی بهداشت درباره واکسن کرونا لب به انتقاد از کشورهای پیشرفته غربی می‎‌گشاید.

ادامه

امارات, اندونزی, برزیل, پرو, ترکیه, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, چین, حقوق بشر, دانش, روسیه, سازمان بهداشت جهانی, سرمایه‌داری, صربستان, فیلیپین

اولین محموله واکسن «اسپوتنیک وی» هفته جاری به ایران ارسال می‌شود

جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه ظرفیت واکسن سازی ایران هم بالاست طرف روس و ما توافق کردیم که این واکسن در داخل ایران نیز به شکل مشترک تولید شود.

ادامه

اجتماعی, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش

انتقام سخت ارتش سوریه از تروریست‌ها

یک رسانه سوری با اشاره به هلاکت عامل حملات به اتوبوس‌های حامل غیرنظامیان و نظامیان از عزم جدی ارتش این کشور برای درهم کوبیدن تروریست‌ها با وجود حمایت‌های بی دریغ آمریکا و دیگر حامیان این تروریست‌ها خبر داد.

ادامه

امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, عراق, گزارش

گوترش خواستار همکاری ایران وآمریکا برای خروج از بن‌بست برجام شد

« آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد از جمهوری اسلامی ایران و آمریکا خواست تا برای خروج از بن بست فعلی در خصوص توافق هسته ای (برجام) همکاری کنند اما همزمان اذعان کرد که انتظار«نتیجه سریعی» برای این درخواست ندارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, مذاکرات اتمی