تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

فعال ضد جنگ: آمریکا به اسم دموکراسی، «مرگ و ویرانی» صادر می‌کند

آیا چین دشمن آمریکاست؟ بسیاری از مقامات دولت آمریکا اینطور تصور می‌کنند و به چین برچسب دشمن ۱۰۰ درصدی می‌زنند و بدنبال تبلیغ جنگ با چین هستند. اما در این بین، «کدپینک» (CODEPINK) که یک سازمان مردم نهاد ضد جنگ در آمریکاست، کمپینی به نام «چین دشمن ما نیست»، با هدف صلح با چین به راه انداخته است.

 

خبرنگاران روزنامه «گلوبال تایمز» با «مدیسون تانگ» هماهنگ کننده این کمپین در زمینه اقداماتی که اعضای آن انجام داده‌اند و همچنین برداشت شخصی او از جنگ‌های فاجعه بار آمریکا، مصاحبه کرده‌اند که به طور خلاصه در ادامه ارائه می‌گردد.

 

تانگ در پاسخ به این سؤال که ملاحظات پشت پرده راه اندازی کمپین «چین دشمن ما نیست»، چه مسائلی بوده اند و این کمپین تا چه اندازه می‌تواند از جنگ آمریکا با چین جلوگیری کند، گفت: «این کمپین توسط «جودی ایوانز» (Jodie Evans) بنیانگذار مشترک «کدپینک» و «زنان برای صلح» (Women for Peace) آغاز به کار کرد. او به چین سفر می‌کرد و همسرش در آنجا زندگی و کار می‌کرد و او نیز فقرزدایی در چین را مطالعه می‌کرد. او شاهد بود که تا چه اندازه بین واقعیت حاکم در جامعه چین و پوشش خبری رسانه‌های جریان اصلی و تبلیغات جاری در غرب و آمریکا تفاوت وجود دارد. به همین دلیل بود که او این کمپین با نام «چین دشمن ما نیست» را آغاز کرد و هدف، از بین بردن و به چالش کردن جنگ ترکیبی آمریکا و تهاجم آن علیه چین با ترویج احترام و درک متقابل و همکاری و عشق به بشریت است.»

 

خبرنگارن گلوبال تایمز در ادامه این مصاحبه این سؤال را از تانگ مطرح کردند که با توجه به استفاده آمریکا از کارت تایوان برای مهار چین و افزایش تنش های نظامی در تنگه تایوان توسط واشنگتن، او چه برداشتی از این رفتار دولت آمریکا دارد؟

 

تانگ گفت: «ما در رسانه های جریان اصلی غرب و بحث های دولتی مطالب زیادی را درباره تهاجم نظامی چین به تایوان و نگرانی‌ها پیرامون حمله نظامی چین به تایوان می‌شنویم اما به اندازه کافی درباره حضور ارتش آمریکا در آن منطقه و صدها پایگاه سنگین در اطراف چین و عبور ناوهای جنگی آمریکا در کنار شرکای این کشور از جمله کانادا و قبل از آن انگلیس از تنگه تایوان، همزمان با تقویت این ائتلاف ها توسط آمریکا در منطقه، چیزی نمی شنویم. ما علاوه بر این شاهد یک فروش تسلیحاتی ۷۵۰ میلیون دلاری با تایوان هستیم.»

 

تانگ تاکید کرد که اخبار زیادی به صورت یکجانبه منتشر می‌شوند که تهاجم آمریکا را در منطقه‌ای به مراتب دورتر از قاره آمریکا نشان نمی‌دهند!

 

گلوبال تایمز در ادامه پیرامون میزان نفوذ سیاسی مجتمع نظامی-صنعتی آمریکا در جعل نظریه «تهدید چین» و «تهدید روسیه» سوال کرد که تانگ در پاسخ گفت که نمی‌توان بزرگی نفوذ این مجتمع را برآورد کرد اما آن بخش عظیمی از اقتصاد آمریکا را تشکیل می‌دهد و به این مجتمع، اقتصاد جنگی و یا ماشین جنگی آمریکا گفته می شود که تاکیدها به قانونگذاران کنگره آمریکا این است از آن صرف نظر کنند.

 

هماهنگ کننده کمپین «چین دشمن ما نیست»، گفت: «همانطور که گفتم چرخش به سمت آسیا و متعاقب آن طرح ادامه جنگ های ابدی که برای پیمانکاران تسلیحاتی آمریکا بسیار سودآورند، تحت دولت اوباما آغاز شد. این طرح قبل از ۱۱ سپتامبر شروع شد و در حال حاضر با وجود اعمال فشار شدید در کنگره و دولت آمریکا برای جنگ با چین، ادامه دارد. نهادهای خصوصی بسیار زیادی وجود دارند، نه فقط کنگره و یا دولت بایدن و کاخ سفید. همه آنها لابی‌گرهایی هستند که اعضای کنگره مبلغ عظیمی پول از آنها می گیرند و برخی پیمانکاران تسلیحات در آمریکا هستند که از این رقابت تسلیحاتی و ایجاد جنگ علیه چین سود زیادی می برند. آنها همان شرکت هایی هستند که از جنگ جهانی علیه تروریسم و جنگ در افغانستان سود زیادی برده‌اند.»

 

گلوبال تایمز در ادامه با اشاره به اینکه بعد از جنگ جهانی دوم، تقریبا هر رئیس جمهوری در آمریکا اقدام به راه اندازی و یا مداخله در جنگ های خارجی در دوران تصدی اش کرده، این سوال را پرسید که چرا آمریکا تا این اندازه جنگ طلب است؟

 

تانگ پاسخ داد: «درست است. آمریکا به راه اندازی جنگ های خارجی و مداخله در امور دیگر کشورها ادامه داده که در مقایسه با چین که حقیقتا هیچ مداخله ای نکرده و جنگی در دهه ها به راه نینداخته، قابل مقایسه است. بنابراین تفاوت بزرگی در تهاجم و خشونت امپریالیستی وجود دارد. در این جنگ ها اعتیاد و انگیزه سود سرمایه‌داری وجود دارد و این جنگ ها صرفا مبتنی بر خشونت و تخریب نیستند بلکه بر اساس سود و تریلیون ها دلاری هستند که بسیاری از آن از شهروندان آمریکایی گرفته می‌شود.»

 

تانگ افزود شهروندان آمریکایی باید به این درک برسند که این پول در شرایط پاندمی کرونا باید صرف خدمات بهداشتی آنها شوند و یا در بخش مسکن و آموزش سرمایه گذاری شود. تانگ با اشاره به حساسیت زدایی های صورت گرفته میان شهروندان آمریکایی نسبت به مرگ و خشونت جمعی، گفت علت این حساسیت زدایی ها این است که جنگ های آمریکا عمدتا در خارج از این کشور صورت گرفته‌اند.

 

تانگ افزود: «وقتی مردم سایر کشورهایی که ما به آنها حمله می‌کنیم، شاهد خشونت ارتش ما هستند و حملات پهپادی ما را در اطراف خود نظاره می کنند و از خرابی های ساختمانی و صدای هواپیماهای جنگی و تانک های ما وحشت می‌کنند، برایشان سخت است که آمریکا را نوعی کشور دموکراتیک و آزادیخواه و حامی حقوق بشر تلقی کنند چرا که آنچه ما در حال انجام آن هستیم، با وجود اینکه می گوییم خشونت صادر نمی کنیم، اما صادرات مرگ و ویرانی است و اسم گسترش دموکراسی روی آن می‌گذاریم.»

کی‌یف ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره تجمع نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین را «پروپاگاندا» خواند

سخنگوی رئیس‌جمهور اوکراین گفت که دولت این کشور اطلاعاتی مبنی بر تجمع نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین ندارد و گمانه‌زنی رسانه‌های غربی را به پروپاگاندا تشبیه کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

دولت «جاسیندا آردرن» تحت فشار به دلیل حرکت نوسانی نیوزیلند میان چین و آمریکا

« جاسیندا آردرن » نخست وزیر نیوزیلند در میانه تنش بین پکن و کشورهای غربی، از چین به عنوان بزرگترین شریک تجاری کشورش نام برد و خاطرنشان کرد روابط دو کشور برپایه ” بلوغ ” و درک و تفاهم می‌باشد.

ادامه

استرالیا, اقتصادی, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, ژاپن, شرق آسیا, کانادا, نیوزلند

مسکو ؛ آمریکا عامل هرج و مرج و نا امنی است

سفارت روسیه در واشنگتن در واکنش به هشدار آمریکا در مورد استقرار نیروهای روسی در مرز با اوکراین و تهدید این کشور نوشت که نیروهای آمریکایی به اقدامات خودسرانه در کشورها می‌پردازند و حضور آنها عامل هرج و مرج و ناامنی در نقاط مختلف جهان است.

ادامه

امریکا, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا

لاوروف: «نشست دموکراسی» آمریکا در راستای تفکر ارباب و رعیتی است

وزیر امور خارجه روسیه قصد آمریکا برای برگزاری نشست دموکراسی را ایجاد تفرقه در جهان و پیشبرد اهداف ارباب و رعیتی توصیف کرد.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا