بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

فراخوان سفارت اوکراین در تل‌آویو برای جذب نیرو جهت نبرد با روسیه

سفارت اوکراین در فلسطین اشغالی روز شنبه با انتشار اعلامیه‌ای شروع به جذب نیرو برای مبارزه با ارتش روسیه کرد.

 

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» سفارت اوکراین در اسرائیل در پستی در فیسبوک که به زبان اوکراینی نوشته شده است، آورده است: «سفارت تشکیل فهرستی از داوطلبانی را که مایل به شرکت در اقدامات رزمی علیه روسیه هستند، آغاز کرده است».

 

در این پست، سفارت اوکراین از کسانی که مایل به شرکت در نبرد با روسیه هستند، خواسته تا ایمیلی حاوی اطلاعات شخصی خود، از جمله هر تخصص نظامی که ممکن است داشته باشند، ارسال کنند.

 

روز جمعه، قبل از انتشار این پست فیسبوکی، سفیر اوکراین در فلسطبن اشغالی به خبرنگاران گفت که دفتر او بررسی کرده و از قانونی بودن داوطلب شدن اسرائیلی‌ها برای ارتش اوکراین اطمینان حاصل کرده است.

 

اسرائیل قانونی ندارد که اسرائیلی‌ها را از داوطلب شدن در ارتش کشورهای دیگر منع کند. تخمین زده می‌شود که حدود ۵۰۰۰۰۰ اسرائیلی با ریشه اوکراینی در فلسطین اشغالی ساکن هستند که بیشتر آنها بلافاصله پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به فلسطین اشغالی رفته‌اند.

 

این در حالی است که خبرنگار والا نیوز خبر داد که سفیر تل‌آویو در مسکو به دلیل انتقاد این رژیم از حمله روسیه به اوکراین، به وزارت خارجه روسیه احضار شده است.

 

روزنامه عبری‌ «هاآرتص» نیز روز جمعه خبر داده بود که تل‌آویو بسیار محتاط است و درخواست کرده است که هیچ اظهارنظری که باعث رنجش مسکو شود، بر زبان آورده نشود.

 

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که دستور داده نیروهای مسلح این کشور عملیاتی ویژه را در منطقه دونباس آغاز کنند. پوتین گفت این دستور پس از آن صادر شد که سران این منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین خواستار کمک نظامی روسیه در پاسخ به افزایش تجاوزات اوکراین شدند.

 

کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس و اعضای اتحادیه اروپا، در پی شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تحریم‌های سنگینی را علیه مسکو وضع کرده‌اند. دولت روسیه از دو ماه قبل بسته پیشنهادی خود برای ضمانت‌های امنیتی را به آمریکا و ناتو تحویل داد که عدم عضویت اوکراین در ناتو و خروج نیروهای این ائتلاف از شرق اروپا را شامل می‌شد.

کوبا: آمریکا و ناتو مسئول حمله روسیه به اوکراین هستند

دولت کوبا در نخستین موضع‌گیری رسمی پس از حمله روسیه به اوکراین، همزمان با اینکه ایالات متحده و ناتو را مسئول افزایش تنش‌ها با روسیه و بروز جنگ فعلی میان مسکو- کی‌یف دانست، از “راه‌حل دیپلماتیک جدی، سازنده و واقع‌بینانه برای بحران کنونی در اروپا” حمایت کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, امریکای لاتین, امنیتی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, غرب, کوبا, لوگانسک, ناتو

غرب اوکراین را به سوی نابودی پیش می‌برد + ویدئو

“جان مرشایمر” استاد مشهور و نظریه‌پرداز آمریکایی روابط بین‌الملل هفت سال پیش از رویکرد غرب در قبال اوکراین انتقاد کرده و گفته بود که غرب اوکراین را در مسیر خوش‌خیالی هدایت می کند که نتیجه آن نابودی این کشور خواهد بود.

ادامه

امریکا, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب

بانک‌های روسیه از سیستم سوئیفت جدا شدند + ویدئو

آمریکا، کانادا، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، آلمان و کمیسیون اروپا دسترسی برخی بانک‌های روسیه به سامانه سوئیفت را قطع کردند.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, اوکراین, ایتالیا, تحریم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, کانادا, هلند, ویدیو