سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

یک منبع حاکمیتی فلسطینی اعلام کرد که رهبری فلسطین خواهان آزادی اسرا و در رأس آنها مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح است. به گزارش ایسنا، یک منبع ارشد فلسطینی اعلام کرد آنچه که در خصوص ارائه درخواست از سوی مقامات رسمی رهبری به رژیم اشغالگر مبنی‌بر عدم آزادی مروان البرغوثی منتشر می‌شود، کاملاً بی‌پایه ... سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, انگلیس, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش

بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است. این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد. به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ... بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

ادامه

اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خاورمیانه, غرب, فلسطین, گزارش

امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

فارین پالیسی: اروپا نگران مواضع آمریکا علیه ایران است

تارنمای نشریه آمریکایی فارین پالیسی گزارش داد، مواضع غیر عقلایی، سختگیرانه و انعطاف ناپذیر آمریکا در قبال ایران، متحدان اروپایی آمریکا را نگران و به مقاومت در برابر خواسته‌های واشنگتن وادار کرده است.

 

این رسانه آمریکایی در گزارش اخیر خود افزود: متحدان اروپایی آمریکا در برابر تحرکات نظامی دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با ادعای تهدیدهای ایران علیه سربازان آمریکایی در خاورمیانه، شروع به مقاومت کرده‌اند. این واکنش اروپا در حالی بروز کرده که نگرانی‌ها درباره احتمال پیش رفتن ایالات متحده به سمت وسوی درگیری غیرعاقلانه دیگری در منطقه افزایش یافته است.

 

در حالی که تیم امنیت ملی ترامپ به اعزام سخت افزارهای نظامی به منطقه ادامه می‌دهد یک ژنرال ارشد انگلیسی ائتلاف جنگ با داعش به خبرنگاران در وزارت دفاع آمریکا گفته که او «هیچ تهدید فزاینده‌ای» را از سوی نیروهای تحت امر ایران در عراق و سوریه مشاهده نکرده است.

 

اظهارات ژنرال انگلیسی «کریس گیکا»، به واکنش سریع و قوی فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه و آسیای مرکزی (سنتکام) منجر شد و «بیل اوربان» سخنگوی سنتکام در پیامی که از طریق پست الکترونیکی ارسال شد، گفت: «این اظهارات با تهدیدهای معتبری که آمریکا و متحدانش درباره حمایت ایران از برخی نیروها درمنطقه در اختیار نهادهای اطلاعاتی قرار داده اند، مغایرت دارد. »

 

وی افزود: ائتلاف اکنون در سطح بالایی از هوشیاری قرار دارد و همزمان به نظارت بر «تهدیدهای احتمالی قریب الوقوع علیه نیروهای آمریکا در عراق» ادامه می‌دهد.

 

فارین پالیسی با اشاره به بیانیه روز چهارشنبه وزارت خارجه آمریکا در خارج کردن کارمندان دولتی غیر ضروری از سفارت این کشور در بغداد و کنسولگری آن در اربیل این اقدام آمریکا را واکنش به به اصطلاح چنین تهدیدهایی از سوی ایران ارزیابی کرد و افزود: وزیر دفاع انگلیس در حمایت از اظهارات گیکا تاکید کرده که، شکست داعش تنها محور تمرکز ماموریت گیکا را تشکیل می‌دهد.

 

این گزارش افزود: مخالفت یک فرمانده نیروهای ائتلافی که بندرت رخ می‌دهد، در کنار استقبال سرد اروپایی ها از «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درسفر اخیرش به بروکسل و تصمیم اسپانیا برای خروج از ناوگروه نیروی دریایی امریکا در خلیج فارس، بازتاب تنش فزاینده بین ایالات متحده و متحدانش در خصوص مواضع سختگیرانه دولت ترامپ در قبال تهران است.

 

«تیم تاونسند» از مقامات سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در این زمینه گفت: متحدان اروپایی آمریکا که تاکنون درباره سیاست خارجی ترامپ تردید داشته‌اند، اکنون چنین سیاستی را با تهاجم نظامی آمریکا در دولت «جورج دبلیو بوش» رئیس جمهوری سابق این کشور به عراق مقایسه می‌کنند به ویژه آن که به نظر می‌رسد «جان بولتون» مشاور امنیت ملی جنگ طلب ترامپ هدایت رویکرد دولت کنونی آمریکا در قبال ایران را برعهده دارد.

 

وی گفت: آنچه که ممکن است در نتیجه اقدامات بولتون به طور اتفاقی رخ دهد، متحدان اروپایی آمریکا را عصبی کرده است. آن‌ها به یاد دارند که دنباله روی کورکورانه از آمریکایی‌ها می‌تواند آنها را درگیر جنگ‌های بی‌پایان کند.

 

این مقام سابق پنتاگون اظهار داشت: متحدان آمریکا که در جنگ با داعش شرکت داشته‌اند به ویژه، در مقابل امکان گرفتار شدن در درگیری با تهران مقاومت می‌کنند. در اروپا مُردن به خاطر ترامپ متداول نیست.

 

فارن پالیسی نوشت: نشانه‌هایی درباره احتمال بروز رویارویی از سوی آمریکا وجود دارد که می‌تواند هدفمند یا تصادفی باشد. گفته می‌شود پنتاگون در حال ترسیم نقشه‌های جنگ است که شامل طرح‌های احتیاطی می‌شود و شامل ارسال ۱۲۰ هزار نیرو به منطقه است. در حالی که ترامپ چنین اخباری را جعلی خوانده است اما می‌تواند بالافاصله در ورود به چنین درگیری‌ای قانع شود.

 

این نشریه افزود: تلاش پمپئو در آتلاتنیک (اروپا) برای جلب حمایت اروپایی ها جهت اتخاذ موضعی قوی تر علیه ایران در سفر دقیقه نودی دوشنبه او به بروکسل ظاهرا موفق نبوده و این امر بر اختلافات طولانی در اروپا بر سر خروج ترامپ از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ با ایران تاکید دارد.

 

رهبران ارشد اروپایی از سفر ۱۱ ساعته پمپئو ناراضی هستند و نگرانند که واشنگتن تنش ها با ایران را تشدید کند.

 

در مقابل، مقامات ارشد دولت ترامپ مدعی‌اند که این سفرپمپئو و دیدارهایش با همتایان اروپایی‌اش موثر بوده است.

 

فارین پالیسی با اشاره به اقدام اسپانیا در خروج از ائتلاف نیروی دریای آمریکا و توقف عملیات اموزش نظامی آلمان در عراق به دلیل افزایش تنش های منطقه‌ای نوشت: اقدامات اخیر متحدان اروپایی آمریکا از روایت دیگری حکایت دارد.

 

تاونسند درباره افزایش فشارهای سیاسی در واشنگتن و تاثیر آن درتشدید تنش‌ها هشدار داد وگفت در حالی که «جیمز متیس» وزیر دفاع سابق آمریکا سنتکام و دیگر فرماندهی های رزمی را از فشارهای سیاسی در دو سال نخست دولت ترامپ محافظت کرد، این وضعیت اکنون تغییر کرده است. متیس دسامبر گذشته استعفا کرد و «ژوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به دوران بازنشستگی نزدیک می شود و «کِنِت مک کنزی» فرمانده جدید سنتکام که سالها در ستاد مشترک ارتش سابقه دارد، می‌داند آینده سیاسی را چطور پیش‌بینی کند.

 

وی با اشاره به نقش بولتون در هدایت سیاست‌های مربوط به ایران نوشت: این امر وضعیت واقعا خطرناکی را ایجاد می‌کند و اگر اشتباه یا اقدامی تصادفی رخ دهد تبعات ناخواسته‌ای خواهد داشت و فضای سیاسی که بوجود خواهد آمد ممکن است منجر به گرفتن تصمیماتی شود که اگر اوضاع به صورت دیگری بود، اتخاذ نمی‌شد.

ایرنا

قانونگذاران آمریکایی به ترامپ درباره تحریف واقعیت‌ها درباره ایران هشدار دادند

شمار زیادی از نماینده‌های کنگره آمریکا به دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره تحریف واقعیت‌ها درباره ایران و احتمال درگیری نظامی هشدار داده‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر

اسپانیا نمی‌‌خواهد پایش به‌طور ناخواسته به یک درگیری با ایران کشانده شود

مقامات اسپانیایی در پاسخ به این سوال که چرا این کشور ناوچه جنگی خود که ناو ‘آبراهام لینکلن’ را در راه خلیج فارس همراهی می‌ کرد، فراخوانده معتقدند که ترامپ غیرمنتظره است و تصمیمات یکجانبه می‌ گیرد.

ادامه

اسپانیا, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, رویارویی نظامی