اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در ۱۳ استان ایران

معاون وزیر بهداشت ایران اعلام کرد که در ۱۳ استان این کشور محدودیت‌های جدیدی در ارتباط با پاندمی کرونا اعمال می‌شود. این محدودیت‌ها شامل مراکز مختلف از موزه‌ها و گردشگاه‌ها تا مراکز آموزشی و ورزشی است.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر

روسیه از آزمایش موفق سه نمونه اولیه واکسن کرونا خبر داد

خبرهای امیدبخش درخصوص دستیابی به واکسن کرونا و داروهای موثر برای آن در روسیه ادامه دارد و به تازگی عنوان شده که آزمایش سه نمونه اولیه واکسن کرونا موفقیت آمیز بوده است.

ادامه

اجتماعی, جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا

درخواست از دولت برای تجدیدنظر دربازگشایی‌ها/ کادر درمان خسته وفرسوده در کنار حقوق‌هایی سه تا چهار ماه پرداخت نشده

عضو کمیته کشوری کرونا با اشاره به افزایش موارد ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا، گفت: تجدیدنظر در بازگشایی‌های انجام شده توسط دولت در مقابله با کرونا بسیار کارساز خواهد بود.

ادامه

اجتماعی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, خبر, کارگری

آتش‌سوزی در درمانگاه سینا اطهر در خیابان شریعتی/ ۱۵ زن و ۴ مرد جان باختند

اورژانس دقایقی پس از انفجار در تهران اعلام کرد:در ساعت ۲۰:۵۶ حریق در درمانگاه سینا اطهراعلام شده که براساس گزارش‌های اولیه حاکی از انفجار کپسول اکسیژن است.

ادامه

اجتماعی, ایران, حوادث, خبر, کارگری

زنگ خطر/ تست مثبت کرونا ۹۹۸۶ نفر از کادر درمان تنها در بیمارستان‌های دولتی

معاون کل وزارت بهداشت ضمن اشاره به افزایش موارد بروز و فوتی کووید-۱۹ در کشور، گفت: اینکه برخی محدودیت‌ها بازگردد اجتناب ناپذیر است و همانطور که ستاد ملی کرونا با ماهیت شهرستانی تصویب کرده است، اکنون شش استان به علاوه استان تهران درخواست‌هایی در این زمینه داشتند و حتی برخی موارد با این اختیار در استان‌هایی ... زنگ خطر/ تست مثبت کرونا ۹۹۸۶ نفر از کادر درمان تنها در بیمارستان‌های دولتی

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس؛ پارازیت‌ها قطعاً مضر هستند

اکبر رنجبرزاده، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: برخی معتقدند اگر آنتن‌های BTS (نخستین بخش در شبکه تلفن همراه که با دستگاه موبایل ارتباط برقرار می‌کنند) نزدیک انسان باشند، مضر هستند ولی از نظر علمی گفته می‌شود اگر در مسیر دورتر باشند، اثر منفی را تشدید می‌کنند.

 

اعتمادآنلاین| اکبر رنجبرزاده، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، با تاکید بر نامناسب بودن اطلاع‌رسانی در زمینه مضر بودن یا نبودن پارازیت‌ها توضیح داد: در کمیسیون بهداشت پیگیری می‌کنم که مسئولان ذی‌ربط در این‌باره به مجلس گزارش بدهند تا بدانیم در چه وضعیتی به سر می‌بریم. البته از نظر علمی درباره امواج پارازیت به کمیسیون بهداشت گزارش‌هایی داده شده است که قطعاً برای انسان مضر هستند، اما میزان سیگنال‌هایی که اثرگذارند و میدانی که ایجاد می‌کنند اهمیت دارد.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: برخی معتقدند اگر آنتن‌های BTS (نخستین بخش در شبکه تلفن همراه که با دستگاه موبایل ارتباط برقرار می‌کنند) نزدیک انسان باشند، مضر هستند ولی از نظر علمی گفته می‌شود اگر در مسیر دورتر باشند، اثر منفی را تشدید می‌کنند.

 

عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته زیاد جای نگرانی وجود ندارد، اما باید تلاش کرد میدان‌هایی که ایجاد می‌شود پرترافیک نباشند و مسیرهای آسیب‌رسان سیستم‌های ارتباطی به حداقل برسند.

 

رنجبرزاده گفت: به هر حال این امواج پارازیتی روی مغز و سلول‌های بدن انسان اثر منفی می‌گذارد، مشروط به اینکه حجم ورودی‌ها خیلی زیاد باشد. اگر پراکندگی‌ها بیشتر باشد، احتمال ضرر و آسیب کمتر می‌شود.

 

او تاکید کرد در میدان‌های پرترافیک پارازیتی که تراکم بیشتر است، احتمال آسیب‌ها خیلی بیشتر می‌شود. البته تدابیر فنی و کارشناسی مخابرات و وزارت ارتباطات بر این است که در آن مسیر به کسی آسیب نرسد.

 

این نماینده پزشک در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در پاسخ به اینکه گفته می‌شود امواج پارازیت ماهواره‌ای اثر مخرب‌تری بر بدن انسان دارد، گفت: اطمینان ندارم پارازیت‌هایی که برای ایجاد اختلال در ارتباطات ماهواره‌ای منتشر می‌شود آسیب‌رسانند، اما اگر این امواج پارازیتی به جمعیت کشور صدمه می‌زند، مسئولان مربوطه این کار را انجام نمی‌دهند چون ژن جمعیتی کشور تنها متعلق به این دوره نیست و قرار است این ژن سالم به آیندگان منتقل شود و به تولید مثل ادامه دهد.

 

زنان سرپرست خانواده در فقر مطلق

معمولاً تأکید و توجه به وضعیت کار و زندگی زنان سرپرست خانواده، در لابه‌لای گزارش‌ها و تحلیل و تفسیرهای انتشاریافته در رسانه‌ها در سایه قرار می‌گیرند و دربارهٔ آن‌ها کمتر خبر و گزارشی منتشر می‌شود.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, زنان, فقر

تفاهم‌نامه انتقال آب دریای عمان به شرق کشور در مشهد امضا شد

تفاهمنامه انتقال آب دریای عمان از سواحل چابهار به استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و آب و فاضلاب و استانداران این سه استان روز چهارشنبه در مشهد به امضا رسید.

ادامه

اجتماعی, ایران, خبر, محیط زیست

بیکاری، آفت بزرگ جامعه

فقر، گرسنگی، بیماری، بیکاری، بی‌خانمانی- چنین‌اند ره‌آوردهای چهل سال حاکمیت فقیهان پس از برقراری رژیم جمهوری اسلامی. ستم و بیداد حاکمیت از یک سو و بی‌کفایتی در ادارهٔ کشور از دیگر سو، مردم کشورمان  را به ورطهٔ  فقر و فلاکت و درماندگی کشانده‌اند،

ادامه

اجتماعی, ایران, فقر