کارشناس برزیلی: حمله تروریستی به کنسولگری ایران، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است

پِپه اسکوبار (Pepe Escobar) کارشناس و ناظر کهنه‌کار امور بین‌الملل اعلام کرد که حمله تروریستی دولتی به مرکز دیپلمالتیک ایران در دمشق، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, اسکوبار افزود: اسراییل با حمله تروریستی به دمشق کنوانسیون وین در مورد مصونیت دیپلماتیک را نقض کرد، همچنین ... کارشناس برزیلی: حمله تروریستی به کنسولگری ایران، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایران, برزیل, بریکس, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شانگ‌های, فرانسه, کره جنوبی, گزارش, مالت, ناتو

چین: پکن و مسکو باید همکاری خود را در آسیا-اقیانوسیه تقویت کنند

وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه، اعلام کرد، پکن و مسکو باید همکاری و هماهنگی خود را در امور آسیا-اقیانوسیه تقویت کرده و به صورت مشترک از امنیت، ثبات و توسعه منطقه‌ای حفاظت کنند. به گزارش ایسنا، «سون ویدونگ» معاون وزیر خارجه چین که روزهای دوشنبه و سه شنبه برای گفت‌وگو درباره روابط دو جانبه در ... چین: پکن و مسکو باید همکاری خود را در آسیا-اقیانوسیه تقویت کنند

ادامه

امنیتی, اوکراین, برزیل, بریکس, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شانگ‌های, شرق آسیا, شرق اروپا, همکاری استراتژیک, هندو پاسیفیک

لاوروف: سلطه ۵۰۰ ساله غرب رو به پایان است

وزیر خارجه روسیه با شرکت در نشست «انجمن دوحه» از طریق ویدئو کنفرانس گفت، سلطه ۵۰۰ ساله غرب رو به پایان و در حال جایگزینی با «دنیای جدید چندقطبی» است. به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ابتدا از اینکه برخی شرایط مانع حضور او در دوحه، پایتخت قطر شد و نتوانست به ... لاوروف: سلطه ۵۰۰ ساله غرب رو به پایان است

ادامه

آ. سه. آن, آمریکا, اتحادیه آفریقا, استثمار, اوکراین, بریکس, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شانگ‌های, شرق اروپا, عراق, قطر, لیبی, یوگوسلاوی

نخست وزیر کوبا: کشورهای سراسر جهان می‌توانند در چین برای خود فرصت پیدا کنند

«مانوئل مارِرو کروز» پس از روی کار آمدن به عنوان نخست وزیر کوبا، برای اولین بار به چین سفر کرد و ماه گذشته هنگام بازدید از «نمایشگاه بین‌المللی واردات چین» در شانگ‌شانگهای ضمن تقدیر از گشودگی و فراگیر بودن این نمایشگاه گفت که کشورهای سراسر جهان می‌توانند در اینجا برای خود فرصت پیدا کنند. وی ... نخست وزیر کوبا: کشورهای سراسر جهان می‌توانند در چین برای خود فرصت پیدا کنند

ادامه

آمریکای لاتین, استثمار, استعمار, جهان, چین, شانگ‌های, کوبا, گزارش

“همکاری برای ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک: ابتکارات و اقدامات چین”

ایده ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک در دهه گذشته برای مردم همه کشورها شکوفایی و توسعه به‌ارمغان آورده و معیشت و رفاه مردم را ایجاد کرده است. «چانگ هوا» سفیر جمهوری خلق چین در تهران در یادداشتی اختصاصی برای خبرگزاری تسنیم نوشت: در ۲۶ سپتامبر، چین یک کتاب سفید با عنوان “همکاری برای ایجاد ... “همکاری برای ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک: ابتکارات و اقدامات چین”

ادامه

آسیا, آفریقا, ایران, بریکس, تروریسم, جهان, چین, سازمان ملل, شانگ‌های, شرق آسیا, صلح, عربستان سعودی, فقر, هژمونیسم, همبستگی

عضویت ایران در سازمان همکاری شانگ‌های دستیابی به‌بازارهای بزرگ جهانی برای مقابله با تحریم‌های غرب

عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت؛ رسانه‌های اسپانیایی زبان نیز با برجسته کردن این رویداد، آن را یک دستاورد مهم برای تهران در دستیابی به بازارهای بزرگ جهانی، مقابله با تحریم‌ها و یکجانبه‌گرایی غرب توصیف کردند.  

 

به گزارش ایرنا، خبرگزاری افه اسپانیا به نقل از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران نوشت: این عضویت راهبردی، تاثیر مهمی بر روند همکاری‌های همه‌جانبه در راستای سیاست‌های ایران درقبال کشورهای همسایه و آسیایی دارد.

 

افه در ادامه آورد: این اتفاق مهم، روز جمعه بخصوص به لطف حمایت‌های مسکو محقق شد. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، به دلیل نقش مهمی که ایران در سطح منطقه بازی می‌کند، تاکید کرد که کشورش همواره از عضویت کامل تهران  در سازمان شانگهای جانبداری کرده است.

 

خبرگزاری اسپانیا همچنین با اشاره به سخنان «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری ایران نوشت: طبق اظهارات رئیسی که اولین سفر خارجی خود را پس از روی کار آمدن به اجلاس شانگهای داشته، ایران از طریق کریدور شمال-جنوب، می‌تواند پل ارتباطی بین جنوب و شمال اوراسیا باشد که آسیای مرکزی و روسیه را به هند مرتبط می‌کند.

 

اینفو بارسلونا نوشت: ایران با رویکرد به سمت شرق، نگاهی تمجیدآمیز به موضوع عضویت خود در بلوک شانگهای به رهبری چین و روسیه دارد. این رخداد مهم امکان دستیابی به بازارهای بزرگ جهانی و ضدحمله برای فلج کردن تحریم‌های غرب را برای تهران فراهم می‌کند.

 

همچنین تارنمای اسپانیایی تاپ پرافس (Topprofes) در تیتر گزارش تحلیلی خود آورد: ایران با عضویت کامل در سازمان همکاری شانگهای، «یکجانبه‌گرایی» را محکوم کرد.

 

این گزارش که به قلم تیموتئو کارباخال، تحلیلگر اسپانیایی نگاشته شده، در ادامه تصریح کرد: سید ابراهیم رئیسی همزمان با عضویت کامل در این سازمان تاثیرگذار بین‌المللی، پیام چندجانبه‌گرایی منطقه‌ای را به جهان صادر کرد.

 

این تارنما با نقل بخشی از سخنان رئیسی مبنی بر اینکه «جهان وارد عصر جدیدی شده است» ادامه داد: در حالی که سلطه‌طلبی و یکجانبه‌گرایی شکست خورده است، توازن بین‌المللی در جهت چندجانبه‌گرایی و توزیع مجدد قدرت به نفع کشورهای مستقل پیش می‌رود.

 

بخش اسپانیایی زبان رادیو فرانسه نیز نوشت: ایران مصمم درجهت چرخش به سمت شرق برای مقابله با «یکجانبه‌گرایی» غرب، یک روز پس از الحاق به سازمان همکاری‌های شانگهای به رهبری روسیه و چین اعلام پیروزی کرد.

 

در ادامه گزارش آمده است: تمام رسانه‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب به طور یکصدا دستاوردهای اجلاس شانگهای را با توجه به تصویب عضویت تهران در این نشست اتحادیه، ستودند.

 

«ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری ایران نیز همراستا با این تحسین و تمجیدها، پس از بازگشت به کشورش گفت: این رویداد، موفقیتی راهبردی و دیپلماتیک است.

 

رادیو فرانسه همچنین نوشت: کشورهای عضو این سازمان بین‌المللی، به دنبال رقابت با نفوذ آمریکا هستند.

 

به نوشته این تارنمای اسپانیایی زبان، اگرچه ایران در سال ۲۰۲۰، به عنوان عضو کامل این سازمان پذیرفته نشد، اما اتحاد چین-روسیه روز جمعه ۲۶ شهریور با آغوش باز از ایران به عنوان عضو قطعی این سازمان استقبال کرد.

 

اینفوبائه آرژانتین، نوئوو پریودیکو، بخش اسپانیایی اسپوتنیک موندو، سوئیس اینفو و … نیز در گزارش های مشابهی به بازتاب این رویداد مهم پرداختند.

 

بیست و یکمین نشست سالانه شورای سران سازمان همکاری شانگهای روزهای پنج شنبه و جمعه در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان بین سران کشورهای مهم جهان از جمله چین، روسیه، هند، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان و ایران برگزار شد.

 

در پایان این اجلاس، سران ۸ کشور عضو اصلی سازمان، نظر موافق خود را با تبدیل عضویت جمهوری اسلامی ایران از عضو ناظر به عضو اصلی اعلام و اسناد مربوط به آن را امضا کردند.

پوتین : طالبان نماینده افغانستان نیست اما باید با آن‌ها کار کرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بر لزوم هماهنگی مواضع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و پیمان امنیت جمعی در مورد به رسمیت شناختن دولت طالبان تاکید کرد و گفت: دولت موقت در افغانستان را نمی‌توان نماینده این کشور نامید، اما کار کردن با آنها ضروری است.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, تحلیل, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, روسیه, سازمان پیمان امنیت جمعی, شانگ‌های

شی جین‌پینگ: هرگز اجازه مداخله نیروهای خارجی به هر بهانه‌ای در امور داخلی کشورهای منطقه را ندهیم

شی جین پینگ رییس جمهور خلق چین بعد از ظهر روز جمعه ۱۷ سپتامبر در پکن به صورت ویدیویی در بیست و یکمین نشست شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگ‌های حضور یافت و سخنرانی مهمی را ایراد نمود.

ادامه

ایران, تاجیکستان, جهان, چین, روسیه, شانگ‌های, عربستان سعودی, قطر, مصر

رسانه روسی؛ آغاز مراحل عضویت ایران در سازمان شانگ‌های در اجلاس تاجیکستان

روزنامه روسی کامرسانت به نقل از منابع آگاه نوشت که مراحل عضویت ایران در سازمان همکاری شانگ‌های در اجلاس دوشنبه پایتخت تاجیکستان آغاز خواهد شد.

ادامه

اقتصادی, ایران, تاجیکستان, جهان, خبر, روسیه, شانگ‌های