وکیل مدافع نسرین ستوده ؛ امید ما به مصوبه تقلیل مجازات حبس تعزیری است

وکیل مدافع نسرین ستوده گفت: منتظر هستیم تا مصوبه اخیر مجلس در خصوص اصلاح طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری، ابلاغ و اجرا شود تا ببینیم چه تحولی در وضعیت ایشان ایجاد شود.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, زنان, قضایی, وکلا

«جمهوری اسلامی صرفاً گورستان‌ها و زندان‌ها را آباد کرد»

چند تن از وکلای ایرانی در نامه‌ای سرگشاده‌ ضمن “نامشروع خواندن قانون اساسی جمهوری اسلامی” و “انتصاب آقای خامنه‌ای”، خواستار “بازگرداندن کشور به مردم ایران” شده‌اند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, سیاسی, وکلا

محمد نجفی، وکیل دادگستری به ۳ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد

محمد نجفی، وکیل دادگستری، از قطعی شدن حکم خود در دادگاه تجدید نظر خبر داد. وی به ۳ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

 

همچنین این وکیل دادگستری گفته که حکم ۶ تن از موکلانش به مدت ۵ سال تعلیق شده است.

 

احکام صادره، مربوط به بازداشت شدگان در اعتراضات سراسری دیماه گذشته در اراک است. این احکام پیشتر توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو اراک صادر و اکنون با رای شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان مرکزی، قطعی شده است.

 

نجفی در این حکم به شش اتهام از جمله “اخلال در نظم از طریق شرکت در تظاهرات و سر دادن شعارهای ساختارشکن” به ۳ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

کلمه

درخواست ۳۴۰ فعال مدنی و سیاسی از ستوده برای پایان اعتصاب غذا

نسرین ستوه وکیل و فعال حقوق‌بشر از سوم شهریور در زندان دست به اعتصاب غذا زده است. ۳۴۰ نفراز فعالان مدنی، سیاسی وفرهنگی در نامه‌ سرگشاده‌ای خطاب به نسرین ستوده خواهان پایان اعتصاب غذای او شدند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, وکلا

سرکوب تنها راهی است که ولی‌فقیه هنگام بحران می‌شناسد

رضا خندان، همسر نسرین ستوده بازداشت شده است. ستوده و شماری از وکلای دادگستری فعال در زمینه حقوق بشر در هفته‌های اخیر بازداشت شده‌اند. وکلا و فعالان حقوق‌بشر معتقدند این بازداشت‌ها مبنای حقوقی ندارد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, وکلا

اعتراض دیده‌بان حقوق بشر به تشدید سرکوب فعالان مدنی در ایران

دیده‌بان حقوق بشر با اشاره به بازداشت دست‌کم پنج وکیل و فعال مدنی در ایران از “تشدید” سرکوب‌ها در روزهای گذشته خبر داده است. این سازمان بین‌المللی جمهوری اسلامی را به “خاموش کردن صداهای مسالمت‌آمیز مخالف” متهم می‌کند.

ادامه

ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, وکلا