چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

صادرات نفت ونزوئلا به‌رغم تحریم‌های آمریکا سه برابر شد

با وجود تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و سنگ‌اندازی واشنگتن در روابط این کشور با چین، کاراکاس با افزایش سه برابری، صادرات نفتی خود را به بیش از نیم میلیون بشکه در روز رساند.

 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای ونزوئلایی کارابوبنیو نوشت: براساس گزارش ارسالی و داده‌های پردازش کشتی‌ها، صادرات نفتی کاراکاس در ماه نوامبر (آبان- آذر) به بیش از نیم میلیون بشکه در روز رسید.

 

با وجود تشدید تحریم‌های آمریکا در برابر شرکت‌هایی که به دنبال روابط تجاری با ونزوئلا هستند، این کشور آمریکای لاتین صادرات نفتی خود را به سه برابر افزایش داد.

 

این رسانه ونزوئلایی به نقل از بخش تخصصی مالی و بازار بلومبرگ، با اعلام این خبر تصریح کرد که ونزوئلا بیش از نیم میلیون بشکه در روز به کشور چین نفت صادر می‌کند.

 

بلومبرگ براساس آخرین داده های سند داخلی این کشور، میزان تولید نفت این کشور در نوامبر (آبان) را به میزان ۴۸۴ هزار بشکه اعلام کرد. این میزان که نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد کاهش داشته، اما نشان می‌دهد که این کشور به رغم تحریم‌ها و اقدامات فلج کننده آمریکا، بیش از اکوادور نفت تولید می‌کند.

 

قدرت‌نمایی پیوند پکن- کاراکاس در برابر تحریم‌ها

 

ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه با اتهام حمایت از نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا تحریم‌هایی علیه شرکت ملی صادرات واردات الکترونیک چین اعمال کرد..

 

با این وجود، مانع تراشی در روابط نفتی این دو کشور دشوارتر شده است. هفته گذشته خبرگزاری رویترز گزارش داد به رغم تحریم‌های آمریکا ونزوئلا انتقال مستقیم محموله‌های نفتی خود به چین را از سر گرفته است.

فعال کارگری؛ خصوصی‌سازی عامل فساد، تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران بوده است

 «نصر الله دریابیگی» گفت: خصوصی‌سازی جز فقر، فساد بیکاری کارگران، تعطیلی واحدهای تولیدی وبدبینی جامعه کارگری نسبت به برخی مسئولین حاصل دیگری نداشته است.

ادامه

اقتصادی, ایران, تحلیل, حقوق بشر, کارگری

بازگشت کشتی اکتشافی ترکیه به ساحل در سایهٔ احتمال تحریم از سوی اروپا

کشتی «اوروچ رییس» ترکیه که برای کشف معادن نفت‌وگاز دریای مدیترانه راهی آب‌های مشترک میان این کشور و یونان شده بود، روز دوشنبه برای دومین بار به ساحل ترکیه بازگشت.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امارات, تحریم, ترکیه, جهان, خبر, فرانسه, قبرس, مصر, یونان

چامسکی: ترامپیسم مدت‌ها با ما خواهد بود

«دونالد ترامپ» که تلخی شکست از رقیب دموکرات برایش غیرقابل تحمل شده است، بی توجه به تبعات اقدامات و اظهاراتش در جامعه مدرن امریکایی، حتی پس از صدور مجوز آغاز فرآیند انتقال قدرت، نیز آرام نگرفت.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, دیدگاه, کارگری, نئولیبرالیسم

کرونا هم حریف ثروتمندان نشد!

با وجود شیوع ویروس کرونا و آثار مخرب آن که در هر بخشی به چشم می‌خورد، میلیاردرهای آمریکایی از زمان آغاز این بحران در مجموع یک تریلیون دلار به دارایی خود افزودند که بیشترین سود از آن ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس شد.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر