جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دولت جامائیکا به فاصله پنج روز از تصمیم جمهوری باربادوس و به موجب «نگرانی‌ها در مورد جنگ در نوار غزه و تشدید بحران انسانی» در سرزمین‌های اشغالی، از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین خبر داد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری ائوروپا پرس، کامینا جانسون اسمیت وزیر امور خارجه جامائیکا اعلام ... جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, امنیتی, ایرلند, باربادوس, جامائیکا, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, سوئیس, صلح, فلسطین, همزیستی مسالمت آمیز

اتریش: بدون روسیه صلح در اروپا برقرار نمی‌شود

صدر اعظم اتریش، روسیه را بخش جدایی ناپذیریی از اروپا دانست. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، صدراعظم اتریش معتقد است که صلح در اروپا به حضور روسیه نیازمند است. «کارل نهامر» صدراعظم اتریش روز چهارشنبه در مصاحبه ای با یک رسانه آلمانی گفت: روسیه همچنان بخشی از اروپا است و این بدان ... اتریش: بدون روسیه صلح در اروپا برقرار نمی‌شود

ادامه

اتریش, اروپای مرکزی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, همزیستی مسالمت آمیز

رئیس‌جمهوری چین: پکن و مسکو مسیر همزیستی مسالمت‌آمیز را در پیش گرفته‌اند

شی جین‌پینگ رئیس جمهوری چین امروز سه‌شنبه، در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: پکن و مسکو مسیر همزیستی مسالمت‌آمیز را در پیش گرفته‌اند و برای دستیابی به همکاری‌های دوجانبه سودمند تلاش می‌کنند. به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جریان سفر دو روزه خود به چین امروز نیز ... رئیس‌جمهوری چین: پکن و مسکو مسیر همزیستی مسالمت‌آمیز را در پیش گرفته‌اند

ادامه

اورآسیا, بریکس, جهان, چین, روسیه, شانگ‌های, شرق آسیا, شرق اروپا, همزیستی مسالمت آمیز

شی جین‌پینگ: رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

رییس جمهور چین می‌گوید: ماهیت روابط چین و آمریکا نه تنها بر رفاه مردم هر دو کشور، بلکه بر آینده بشریت نیز تأثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رییس جمهور چین بر اهمیت روابط پکن و واشنگتن تاکید کرد.

«شی جین پینگ» رییس جمهور چین روز چهارشنبه در دیدار با تجار اعلام کرد که ماهیت روابط چین و آمریکا نه تنها بر رفاه مردم هر دو کشور، بلکه بر آینده بشریت نیز تأثیرگذار است.

تلویزیون مرکزی چین به نقل از گفته رییس جمهور چین گزارش داد که همکاری یا مقابله چین و آمریکا رفاه مردم هر دو کشور و همچنین آینده و سرنوشت را متاثر می‌سازد.

رییس جمهور چین تاکید کرد که مادامی که دو طرف یکدیگر را به عنوان شریک بنگرند، به منافع یکدیگر احترام بگذارند، همزیستی مسالمت آمیز در پیش بگیرند و با یکدیگر همکاری کنند، روابط دو کشور بهبود خواهد یافت.

کنار آمدن چین و آمریکا فرصت‌هایی برای دو طرف به ارمغان می‌آورد

به گزارش رادیو بین‌المللی چسن؛ مادامی که هر دو طرف یکدیگر را به عنوان شریک تلقی کنند و احترام متقابل نشان دهند، در صلح همزیستی داشته باشند و برای نتایج برد-برد همکاری کنند، مناسبات چین-ایالات متحده بهتر خواهد شد.

«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین چهارشنبه ۲۷ مارس (۸ فروردین) طی دیداری در «تالار بزرگ خلق» پکن بار دیگر اظهارات مهمی درباره کاوش فعالانه مسیر صحیح چین و آمریکا برای همزیستی را مطرح کرد که با تایید گسترده نمایندگان محافل تجاری، راهبردی و آکادمیک ایالات متحده روبرو شد.

این نخستین گروه از نمایندگان آمریکا بود که آقای شی پس از نشست سران چین-ایالات متحده در سانفرانسیسکو طی نوامبر گذشته، در پکن با آنها ملاقات کرد و به تمایل نمایندگان برای شنیدن نظرات رئیس جمهور چین درباره توسعه اقتصادی و اجتماعی چین در این کشور پاسخ داد.

۱۸ نماینده آمریکایی که در این نشست حضور یافتند عموما دیدگاه‌های منطقی در قبال چین داشته و یک درک نسبتا معقولانه از روابط چین-ایالات متحده دارند.

بهبود اخیر در روابط پکن-واشنگتن باعث ترغیب آنها شده و امیدوار به انجام گفتگو و ارتباط بیشتر میان چین و ایالات متحده به منظور بهره گیری از فرصت‌ها برای بهبود روابط و همکاری هستند.

در حقیقت، بسیاری از مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ آمریکا و جهان درباره پتانسیل توسعه و چشم اندازهای وسیع بازار چین، بسیار خوش بین هستند. با این وجود تردیدهایی هم بخاطر انتقاد خارجی منفی از اقتصاد چین و فشار برخی نیروهای داخلی در گذشته، دارند.

تدابیر مثبت اخیر اتخاذ شده توسط چین برای تعمیق اصلاحات و توسعه گشایش، به ویژه سیگنال‌های منتقل شده توسط رئیس جمهور شی طی دیدار اخیر، نه تنها به آنها این فرصت را می‌دهد تا شناختی به موقع و دقیق از جهت گیری اقتصادی و سیاستی چین داشته باشند بلکه بار دیگر اعتماد به اقتصاد، ثبات سیاست و قابلیت پیش بینی چین را القا کرد به گونه‌ای که به آنها و جامعه تجاری گسترده‌تر جهانی اطمینان داد و منجر به تقویت اعتماد به اقتصاد چین و همچنین تقویت روابط پکن-واشنگتن شد.

افزون بر این، یکی از دلایل کلیدی که نشست آقای شی مورد توجه زیادی در سطح جهانی قرار گرفته این است که او به مسیری برای یافتن راه مناسب برای همزیستی مناسبات چین-ایالات متحده، اشاره کرده است.

در فراز و نشیب‌های میان دو طرف طی چند سال گذشته، طرفین اهمیت تثبیت این مناسبات و لزوم اجتناب از درگیری و جنگ را درک کرده‌اند.

دو کشور باید سطح مشخصی از همکاری اقتصادی و تعامل اجتماعی را حفظ کنند. بزرگترین اجماع حاصله در نشست سانفرانسیسکوی شی-بایدن در سال گذشته این بود که روابط چین-آمریکا باید ثبات داشته باشد و بهبود یابد. پس از این نشست همچنین پیشرفت در اجرای توافقات حاصله بین سران دو کشور، صورت گرفته است.

با این همه به دلیل سوء تفاهم‌های ریشه‌دار درباره چین در میان برخی آمریکایی‌ها، اقدامات برای مهار چین و تاثیری گذاری بر وضعیت بین‌المللی، همچنان نااطمینانی‌ها در توسعه روابط چین-ایالات متحده وجود دارد.

دیدار وزرای خارجه چین و آمریکا در مونیخ

روز جمعه ۱۶ فوریه، وانگ یی، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و وزیر خارجه چین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: وانگ یی در این دیدار اظهار کرد، در پایان سال گذشته، رئیس جمهور شی جین پینگ با رئیس ... دیدار وزرای خارجه چین و آمریکا در مونیخ

ادامه

آلمان, آمریکا, استراتژیک, اسراییل, امنیتی, تایوان, جهان, چین, شبه جزیره کره, فلسطین, گزارش, همزیستی مسالمت آمیز

فارن‌افرز: آمریکا واقعیت همزیستی با کره‌شمالی اتمی را به رسمیت بشناسد

نشریه فارن‌افرز با ارایه تحلیلی از دیدار اخیر رهبر کره‌شمالی با رئیس‌جمهوری روسیه، تاکید کرد که آمریکا باید واقعیت همزیستی با کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای را با هدف کاهش خطرات استفاده از اینگونه تسلیحات، به رسمیت بشناسد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این نشریه آمریکایی در گزارش اخیر خود نوشت: دیدار کیم جون ... فارن‌افرز: آمریکا واقعیت همزیستی با کره‌شمالی اتمی را به رسمیت بشناسد

ادامه

آمریکا, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره شمالی, مقاله, همزیستی مسالمت آمیز

شی: چین و آمریکا قطعا باید به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز برسند

رئیس‌جمهوری چین به دو کهنه‌سرباز آمریکایی گروه «ببرهای پرنده» که در طول جنگ جهانی دوم برای چین جنگیدند، گفت که چین و ایالات متحده «قطعا باید به همزیستی مسالمت‌آمیز» برسند. او نشانه‌های بیشتری را برای هر دو طرف ارائه کرد تا تنش‌های مداوم را کاهش دهند. به گزارش ایسنا، براساس گزارش امروز سه‌شنبه رسانه‌های دولتی ... شی: چین و آمریکا قطعا باید به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز برسند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش, همزیستی مسالمت آمیز