مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

شهرک راهبردی «خان شیخون» در سوریه به طور کامل محاصره شد

نیروهای ارتش سوریه توانستند با آزادی مزارع و بلندی‌های اطراف شهرک «خان شیخون» این منطقه راهبردی را به محاصره خود در آورند.

 

نیروهای ارتش سوریه در جنوب استان «ادلب» با حرکت از سمت شهرک «مدایا» مزارع و بلندی‌های اطراف «خان شیخون» را آزاد کرده و تروریست‌ها را در این شهرک بسیار مهم به محاصره در آوردند.

 

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، در این حملات که با آتش سنگین توپخانه و حملات هوایی همراه بود، نیروهای ارتش سوریه توانستند بلندی‌های «النار» که مشرف به منطقه است را به کنترل خود در آورند.

 

جنگنده‌های روسیه و سوریه نیز مواضع تروریست‌های جبهه النصره را در «خان شیخون»، «رکایا»، «کفرسجنه» و «شیخ مصطفی» که در جنوب ادلب واقع شده‌اند بمباران کرده و مسیر امدادی تروریست‌ها و تعدادی از مراکز آنها را منهدم کردند.

 

بامداد جمعه گذشته نیروهای سوری موفق شدند با پیشروی در شمال شهرک «الهبیط» شهرک «مدایا» و ارتفاعات غربی آن را آزاد کنند.

 

عملیات در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه که دروازه ورود به عملیات وسیع آزادسازی «ادلب» (آخرین استان تحت اشغال تروریست‌ها) محسوب می‌شود، از اردیبهشت ماه آغاز شده است. در این میان دو مرحله اعلام آتش‌بس با کارشکنی تروریست‌های جبهه النصره همراه شده و دور جدید حملات پس از سیزدهمین نشست آستانه در دهم مرداد آغاز شده است.

 

اهمیت شهرک «خان شیخون»

 

اما در خصوص شهرک «خان شیخون»؛ این شهرک با توجه به اینکه مشرف بر مسیرهای اصلی و حیاتی است، اهمیت زیادی دارد. این مسیرها باعث شده که خان شیخون، حلقه وصل بین ریف‌های شرقی، غربی و شمالی بر ادلب باشد.

 

آزادسازی خان شیخون، گام نخست برای بازگشایی مسیر بین پایتخت اقتصادی سوریه (حلب) با پایتخت سیاسی این کشور (دمشق) است. اما از نظر نظامی، باعث خواهد شد که ارتش سوریه به راحتی بتواند به سمت شمال یعنی «کفرسجنه» و «معره النعمان» پیشروی کند؛ منطقه‌ای که حلقه وصل مسیرهای بین‌المللی سوریه به سمت شمال، جنوب، شرق و غرب است.

 

همچنین تسلط ارتش سوریه بر خان شیخون به معنای تسلط کامل بر منطقه‌ای به وسعت صدها کیلومتر مربع از ریف شمالی حماه از جمله منطقه موسوم به «مثلث مرگ» است؛ مثلثی که شهرکهای «الزکاه»، «اللطامنه» و «کفرزیتا» را به هم وصل می‌کند و با آزادی الزکاه، یک ضلع آن آزاد شد.
فارس

دولت مستعفی یمن فعالیت‌های خود را در عدن متوقف کرد

ایرنا: وزارت کشور دولت مستعفی یمن با صدور بیانیه ای اعلام کرد که فعالیت وزارتخانه های این دولت در پی تصرف عدن از سوی جدایی طلبان جنوب تا اطلاع ثانوی در این شهر متوقف خواهد شد.

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, یمن

روسیه: ۲ میلیون آواره سوری به خانه‌های خود بازگشتند

مقامات روسیه اعلام کردند که با تثبیت اوضاع در سوریه تا کنون نزدیک به ۲ میلیون آواره سوری به خانه‌های خود بازگشته‌اند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اردن, ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق, لبنان, مصر

برنی سندرز: کمک‌های آمریکا به اسرائیل باید متوقف شود

سناتور آمریکائی و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور تأکید کرد که تل‌آویو باید پس از ممانعت از ورود دو عضو دموکرات کنگره به سرزمین‌های اشغالی از دریافت کمک‌های چند میلیارد دلاری از واشنگتن خودداری کند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین