مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

سه کلاه سفید هنگام نقل و انتقال مواد منفجره در سوریه کشته شدند

سه نفر از اعضای گروه موسوم به “کلاه سفیدها” امروز (شنبه) در اثر انفجار محموله ای از مواد منفجره کشته شدند.

 

به گزارش پایگاه خبری “اسپوتنیک”، این انفجار شدید در اطراف روستای “قسطون” در اطراف حماه در شمال غرب سوریه رخ داد و انفجار محموله ای از مواد منفجره که کلاه سفیدها در حال انتقال آن با ماشین امداد به حومه شمال غربی “حماه” بودند، علت این حادثه بوده است.

 

در همین راستا منابع محلی گفته اند که گروه تروریستی “جبهه النصره” به سرعت تلاش کرد این انفجار را ناشی انفجار بمب اعلام کند.

 

«کلاه سفیدها» گروهی که ظاهرا بین‌المللی است، فعالیت خود را از سال ۲۰۱۳ در سوریه شروع کرد. این گروه از سوی “جیمز لا مژرار” کارمند سابق اداره اطلاعات نظامی و کارشناس امنیتی انگلیس با کمک واشنگتن در ترکیه تأسیس شد.

 

حوزه کاری این سازمان از همان ابتدا مناطق تحت تسلط گروه های تروریستی تعیین شد.

 

بسیاری از اسناد یافت شده توسط ارتش سوریه در مناطق آزاد شده نشان داد که کلاه سفیدها عضو گروه های تروریستی بوده و فرآیند بکارگیری تسلیحات شیمیایی علیه غیر نظامیان توسط تحریر الشام (جبهه النصره سابق) را فراهم کردند.

 

این گروه در ظاهر وظیفه امدادرسانی در مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در سوریه را به عهده داشتند و این وظیفه را با تبلیغات فراوان برای جذب حمایت مالی انجام می‌دادند، ولی در اصل فعالیت آنها در راستای دستورات آمریکا و غربی‌ها در سوریه انجام می‌شد.

خیزش مردمی در عراق: یک پیروزی چشمگیر و ادامهٔ پیکار برای تغییر

خیزش مردمی در عراق که از روز ۹ مهر ۹۸ (اوّل اکتبر ۲۰۱۹) در بغداد آغاز شد و به‌سرعت به استان‌های مرکزی و جنوبی کشور گسترش یافت، اخیراً پیروزی چشمگیری به دست آورد.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکا, جهان, خاورمیانه, عراق, مقاله

وال‌استریت‌ژورنال: عربستان سعودی بعد از حملات به آرامکو، بی‌سروصدا به‌دنبال ترمیم رابطه با ایران است

مقام‌های عربستان سعودی، در پرتو بروز شواهدی که نشان می‌دهد آمریکا از آن‌ها حمایت کافی به عمل نمی‌آورد تلاش‌هایی را برای ترمیم رابطه با ایران و سایر رقبای منطقه‌ای خود را آغاز کرده‌اند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, یمن

رئیس سازمان اطلاعات سوریه به عربستان سفر کرد

در میان سکوت رسانه‌های سعودی و سوری، رسانه‌های لبنان خبر دادند: سرلشکر حسام لوقا رئیس سازمان اطلاعات عمومی سوریه چندی پیش به ریاض سفر کرد و با مسئولان امنیتی و سیاسی این کشور به گفت‌وگو نشست.

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عربستان سعودی