برگ‌برگ تاریخ معاصر میهن ما با تلاش ومبارزۀ حزب توده ایران گره خورده است

اعلامیۀ کمیتۀ مرکزی حزب تودۀ ایران به مناسبت هشتادسالگی حزب! فرخنده باد هشتاد سال پیکار خستگی‌ناپذیر حزب توده‌ها برای استقرار آزادی، استقلال، حکومت ملی و مردمی و تحقق حقوق کارگران، زحمتکشان، زنان، جوانان و خلق‌های محروم ایران!

ادامه

اروپا, استثمار, استعمار, اسلام سیاسی, اسیا, اطلاعیه, المان, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, ایدئولوژیک, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, دانشجویی, دهقانی, زنان, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, سیاسی, عدالت اجتماعی, فساد, کارگری, کمونیسم

زنان افغانستان قربانیان بازی «برد-برد» امپریالیسم ایالات‌متحده با طالبان

لیز پین، عضو هیئت اجرائیهٔ “مجمع ملی زنان بریتانیا”، استدلال می‌کند که تصرف کردن منابع طبیعی افغانستان و بی‌ثبات کردن سیاسی منطقه محور اصلی بازی میان‌مدت ایالات‌متحده در افغانستان است.

ادامه

اسلام سیاسی, اسیای مرکزی, افغانستان, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, ایران, پاکستان, جهان, چین, زنان, سازمان ملل, سوسیالیسم, عربستان سعودی, مقاله

قتل‌های سریالی در افغانستان؛ جسدهایی با دست‌های بسته و بدن‌های شکنجه شده

حرف‌های سیما نشان می‌دهد گویا علاوه بر خشونت عریان طالبانی که شاید همه ما در رسانه‌ها و فضای مجازی دیده‌ایم، قتل‌های مشکوک و زنجیره‌و‌اری نیز در برخی ولایات افغانستان رو به فزونی ست که طالبان مستقیم مسوولیت‌ آنها را برعهده نمی‌گیرد.   اعتمادآنلاین| مرجان زهرانی- «در یک هفته ۶ جسد پیدا شده، دست‌های‌شان از پشت ... قتل‌های سریالی در افغانستان؛ جسدهایی با دست‌های بسته و بدن‌های شکنجه شده

ادامه

اسلام سیاسی, اسیای مرکزی, افغانستان, تروریسم, جهان, حقوق بشر, زنان

سنگسار خلبان زن افغانستانی تکذیب شد

روز گذشته اعلام شد که صفیه فیروزی، خلبان زن افغانستانی توسط طالبان سنگسار شده است. اما امروز این خبر تکذیب شد و گفته می‌شود وی سالم است و از کشور خارج شده است.

 

به گزارش تجارت‌نیوز، صفیه فیروزی در گفتگو با رسانه‌ها خبر داد که صحیح و سالم است و از کشورش خارج شده است.

 

خبرگزاری شفقنا افغانستان امروز خبر داده که خبر سنگسار خلبان زن افغانستانی تکذیب شده است و این خلبان توانسته از کشور خارج شود.

 

شایعه سنگسار صفیه فیروزی به دست طالبان، در روزهای اخیر صورت گسترده‌ای در رسانه‌های افغانستان، ایران و دیگر کشورها منتشر شده است.

 

پیش از این هم یکی دیگر از زنان خلبان افغانستانی به نام نیلوفر رحیمی از افغانستان خارج شده و به آمریکا پناهنده شده بود.

 

نیلوفر رحمانی اولین خلبان زن افغانستانی بود که برنده جایزه بین‌المللی زنان شجاع از وزارت امور خارجه آمریکا شد. رحمانی سال ۲۰۱۸ درخواست به آمریکا پناهنده شد.

 

صفیه میرزایی هم دومین زن خلبان افغانستان است که بیش از هزار پرواز انجام داده است. گفته می‌شود فیروزی با هواپیمای c-208 پرواز می‌کرد.

 

هواپیمای ترابری که گفته می‌شود در هنگام جنگ علیه دشمن بسیار مهم است. به خصوص درباره کشور کوهستانی مانند افغانستان که از این هواپیما برای انتقال تجهیزات به نیروهای زمینی استفاده می‌شود.

دشواری‌های زن بودن در عصر طالب‌ها/ سمیه، وجیهه، سها و … آغاز یک تاریکی دوباره را به تصویر می‌کشند

حدفاصل آسیای شرقی و غربی، کشوری محصور در خشکی در همسایگی ایران با بیش از ۶۰۰ هزار کیلومتر مربع وسعت، حدود ۴ دهه می‌شود که در ناامنی حاصل از جنگ به سر می برد. جنگ طولانی و دامنه‌داری که نقابی شده بر چهره افغانستان پرماجرا تا هرات و مزار شریف و قندهار زیبا در ذهن ... دشواری‌های زن بودن در عصر طالب‌ها/ سمیه، وجیهه، سها و … آغاز یک تاریکی دوباره را به تصویر می‌کشند

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, ایران, پاکستان, تروریسم, حقوق بشر, زنان, مقاله

کاهش فرصت‌ شغلی زنان نسبت به مردان در دوران کرونا/ آمریکا بیشترین

فرصت‌های شغلی زنان نسبت به مردان در دوران کرونا بیشتر از بین رفته است. برخی از کشورها با اقدامات حمایتی سعی در بهبود اوضاع دارند.

ادامه

افریقا, امریکا, جهان, حقوق بشر, زنان, سازمان بین‌المللی کار, شیلی, کارگری, کلمبیا, کنیا, مکزیک

اورآسیا ریویو؛ جهان زنان افغان را تنها نگذارد

پایگاه تحلیلی اورآسیا ریویو در مقاله‌ای با تشریح وضعیت سابق و کنونی افغانستان نوشت: جهان نباید زنان افغان را تنها بگذارد و باید از آنان در برابر طالبان حمایت کند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, پاکستان, تروریسم, جهان, حقوق بشر, زنان, مقاله