چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

کارشناس مسائل آفریقا با اشاره به تصمیم دولت نظامی نیجر برای لغو توافق نظامی با آمریکا و عزم این کشور آفریقایی برای اخراج نظامیان آمریکایی گفت آن‌ها در صورتی که مجبور شوند نیجر را ترک کنند «فقط یک کشور آفریقایی را از دست نمی‌دهند بلکه مرکز تسلط خود بر غرب آفریقا و شمال این قاره ... چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

ادامه

آپارتایت, آفریقا, آمریکا, آمریکای شمالی, استقلال, الجزایر, ایران, جهان, روسیه, غرب, غرب آفریقا, لیبی, مقاله, نیجر

درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

آفریقای جنوبی در ادامه تلاش‌هایش برای حمایت از ملت فلسطین و توقف جنگ در غزه، خواستار شهادت کشورهای مختلف جهان علیه اسرائیل در دادگاه لاهه شد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، «وسیموزی مادونسلا» سفیر آفریقای جنوبی در هلند، از همه کشورها خواست در پرونده‌ای که کشورش در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرده ... درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, قضایی, نسل کشی, هلند

درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

سفیر فلسطین در سازمان ملل از اعضای جنبش عدم تعهد خواست تا اسرائیل را برای اجرای آتش‌بس فوری در غزه تحت فشار قرار دهند. به گزارش خبرگزاری فارس، «ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواسته است تا این رژیم را برای اجرای آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار ... درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, استعمار, جنبش غیر متعهدها, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, نسل کشی

حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی حمایت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روسیه از شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی به دلیل نسل کشی در غزه حمایت کرد. «آندری کلین»، سفیر روسیه در لندن در مصاحبه با شبکه رادیویی ال بی سی گفت ... حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, آمریکا, اسراییل, تاریخ, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی, هلند

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

جلسه رسیدگی به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه که توسط آفریقای جنوبی تنظیم شده، در دیوان بین‌المللی دادگستری آغاز شد. به گزارش ایسنا، در متن شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل خواسته شده فوراً عملیات نظامی خود در نوار غزه را متوقف کند. براساس گزارش‌ها اولین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه احتمالا ۳ ساعت به ... آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جنوب آفریقا, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, نسل کشی, هلند

سندرز؛ مردم در مناظره دیدند ترامپ خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است

یک سناتور آمریکایی در واکنش به اولین مناظره انتخاباتی امسال، رئیس جمهور این کشور را نژادپرست، دچار دگرهراسی و خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ این کشور توصیف کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «برنی سندرز» سناتور آمریکایی اواخر روز سه‌شنبه به وقت محلی به اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اولین مناظره انتخاباتی امسال این کشور واکنش نشان داد.

 

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، سندرز ۷۹ ساله در مصاحبه‌ای گفت: «فکر می‌کنم امشب مردم دیدند که در دوره دونالد ترامپ، خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ این کشور را داریم».

 

این سناتور آمریکایی افزود: «کسی را داریم که نه تنها تمام وقت دروغ می‌گوید بلکه واقعاً به دانش اعتقادی ندارد. امشب این را دیدید. علی‌رغم حرف‌هایش درباره اینکه آمریکا چقدر عالی و فوق‌العاده در برابر این همه‌گیری جهانی عمل کرده است، حقیقت این است که ما بیشترین نرخ مرگ‌ومیر را با توجه به سرانه جمعیت در میان تمام کشورهای جهان داریم».

 

سندرز در ادامه گفت: «گفتنش لذتی برایم ندارد اما شما رئیس‌جمهوری دارید که در واقع یک نژادپرست است و در مدتی بسیار بسیار طولانی از مسئله نژاد برای ایجاد تفرقه بین آمریکایی‌ها استفاده کرده است».

 

وی افزود: «او نه تنها نژادپرست است بلکه دچار دگرهراسی است و خدا می‌داند چه حملات زشتی به جامعه لاتین‌تبار داشت.»

 

ترامپ در مناظره بامداد چهارشنبه از محکوم کردن خشونت گروه‌های نژادپرست سفیدپوست خوددار یکرد.

 

از اوایل خردادماه که «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکایی زیر زانوی افسر سفیدپوست شهر «مینیاپولیس» ایالت مینه‌سوتا به مدت ۹ دقیقه گرفتار شده بود و در نهایت جان خود را از دست داد، اعتراضات گسترده علیه خشونت پلیس آمریکا از این شهر آغاز شد و به دیگر شهرهای ایالات متحده و حتی کشورهای دیگر گسترش یافته و این اعتراضات همچنان در برخی ایالات آمریکا همچنان ادامه دارد.

 

ترامپ از آغاز اعتراضات علیه نژادپرستی در این کشور، معترضان به خشونت پلیس را با القابی همچون اغتشاشگر خطاب قرار داده و سیاست سرکوب اعتراضات را در پیش گرفت و با اقتدار از نیروهای پلیس آمریکا حمایت کرد.

 

رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً در سخنرانی با محور برنامه‌هایش جهت حمایت از سیاه‌پوستان گفت: «هدفی که سازمان‌دهندگان جنبش “جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد” اعلام کرده این است که بنیان خانواده، پلیس، زندان‌ها، امنیت مرزی، کاپیتالیسم و حق انتخاب رفتن به مدرسه را نابود کنند».

 

او در این مراسم که «سیاه‌پوستان حامی ترامپ» نام داشت بدون ارائه دلیلی مشخص مدعی شد اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا «جان سیاه‌پوستان زیادی را گرفته است».

کمونیسم‌ستیزی لجام‌گسیختهٔ جمهوریخواهان نشانهٔ ضعف سیاسی آنان است

جای جو مک‌کارتی در کنوانسیون ملی جمهوریخواهان امسال کاملاً خالی بود. نکوهش کمونیست‌ها- چه از نوع حقیقی و چه غالباً خیالی- می‌توانست عطش کمونیست‌ستیزی این سناتور سال‌های دهه ۱۹۵۰ ایالت ویسکانسین تسکین دهنده باشد.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, دیدگاه, کمونیسم, مقاله

تظاهرات علیه تبرئه قاتل شهروند آمریکاییِ آفریقایی‌تبار، در چند شهر آمریکا به خشونت کشیده شد

در پی تبرئه ماموران پلیس مظنون به قتل بریانا تیلور، شهروند آمریکایی آفریقایی‌تبار، معترضان به صدور این حکم در بسیاری از شهر‌های ایالات متحده تظاهرات کردند. گروهی از فعالان حقوق بشر این حکم را «سقط جنین عدالت» توصیف کرده‌اند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خبر

رئیس جمهوری آفریقای جنوبی خواستار پایان نژادپرستی شد

رییس جمهوری آفریقای جنوبی به نمایندگی از اتحادیه آفریقا از سازمان ملل متحد خواست برای پایان دادن به نژادپرستی خصوصی و دولتی در هرشکل و هر جایی، تلاش کند.

ادامه

اپارتایت, اتحادیه آفریقا, اسراییل, افریقای جنوبی, تبعیض‌نژادی, تحریم, جنوب آفریقا, جهان, حقوق بشر, دیدگاه, سازمان تجارت جهانی, سازمان ملل, سخنرانی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, فساد, فلسطین, کوبا, همبستگی