سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد. به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. رسانه‌های ... سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, خبر, کره جنوبی, مکزیک

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

سخنرانی مرکل در دانشگاه هاروارد با تیکه انداختن به ترامپ و تشویق حضار

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در مراسمی در دانشگاه هاروارد آمریکا به خاطر سیاست درهای باز بر روی پناهندگان به شدت مورد تقدیر قرار گرفت. او در سخنرانی‌اش از ترامپ انتقاد کرد و گفت گاهی بهتر است قبل از حرف زدن کمی تامل کرد.

 

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز جمعه در یک سخنرانی در دانشگاه هاروارد، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان بر واژه‌ای تاکید بسیار کرد: حقیقت! او گفت جوانان سراسر دنیا با ورود به این دانشگاه قبل از هرچیز یاد می‌گیرند در جستجوی حقیقت باشند و گفت‌وگو کردن را فرا گیرند. مرکل گفت برای این کار باید آموخت که «دروغ را به جای حقیقت جا نزنیم و حقیقت را دروغ ننامیم».

 

به گزارش دویچه‌وله، در اینجا بود که حاضران در مراسم با کف زدن شدید خشنودی خود را از انتقاد غیرمستقیم مرکل از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به نمایش گذاشتند. مرکل در سخنرانی خود نامی از ترامپ نبرد. سارا کان، یک دانشجوی ۲۴ ساله که هفته گذشته از هاروارد فارغ‌التحصیل شده پس از سخنرانی مرکل گفت: «همه می‌دانند منظور او کیست، مردی که در کاخ سفید نشسته است».

 

به آنگلا مرکل در این مراسم دکترای افتخاری اهدا شد. لاورنس بکو، رئیس هاروارد در سخنرانی خود از سیاست مرکل در قبال پناهجویان تقدیر کرد و گفت او درهای کشورش را بر روی میلیون‌ها نفر باز کرد که در حال فرار از جنگ در خاورمیانه بودند.

 

مرکل در این سخنرانی از تاریخ فروریختن دیوار برلین گفت و اینکه هیچ چیز آن گونه که هست نمی‌ماند و «آنچه سخت پابرجا و غیرقابل تغییر می‌نماید، روزی تغییر می‌کند.» او در جای دیگری از سخنانش از سیاست ترامپ تحت عنوان «حمایت از سیاست تولیدات داخلی» و بحران آفرینی در تجارت بین‌المللی انتقاد کرد.

 

ترامپ در یک توئیت خبر داده است که او از دهم ماه ژوئن بر تمام واردات مکزیک پنج درصد گمرک می‌بندد و مادام که مکزیک جلوی ورود مهاجران از مرز خود به آمریکا را نگیرد، این گمرک را افزایش خواهد داد.

 

مرکل در دانشگاه هاروارد که ۳۸۳ سال قدمت دارد از اهداف زیست محیطی آلمان تا سال ۲۰۵۰ سخن گفت. او هم‌چنین بر همکاری‌های بین‌المللی به جای تک‌روی، تفکر جهانی به جای ملی‌گرایی و باز کردن درها بر روی جهان خارج به جای دیوار کشیدن به دور خود تاکید کرد. او گفت آرزوی جهانی را دارد که در آن دیوارها خراب شوند، “دیوارهای جهل”، دیوارهایی که میان مردم با رنگ پوست و ملیت و مذهب کشیده می‌شوند.

 

صدراعظم آلمان که بیش از ۲۰ هزار نفر برای شنیدن سخنرانی‌اش در محوطه حیاط هاروارد جمع شده بودند، یک راهنمایی غیرمستقیم هم به ترامپ کرد: «زمانی که ما برای تصمیم‌گیری زیر فشار هستیم، بهتر است همیشه اولین چیزی که به ذهن‌مان می‌رسد را دنبال نکنیم، بلکه لحظه‌ای تامل کنیم، سکوت کنیم، صبر کنیم و تفکر.»

ایسنا

جنگ تجاری آمریکا و چین؛ خسارتِ ۶۰۰ میلیارد دلاری به اقتصاد جهانی و ریزش صدها هزار فرصت شغلی

جنگ تجاری چین و آمریکا علاوه بر وارد کردن خسارت ۶۰۰ میلیارد دلاری به اقتصاد جهانی، موجب ریزش صدها هزار فرصت شغلی می‌شود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

وال استریت ژورنال: آمریکا تحریم پتروشیمی ایران را به تعویق انداخت

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد که آمریکا با هدف کاهش تنش با ایران اعمال تحریم بر صادرات محصولات پتروشیمی ایران را به تعویق انداخته است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر

بیایید اجازه ندهیم جنگی تازه در خلیج‌فارس علیه مردم ایران بر پا شود

گزارش نمایندهٔ “کارزار صلح و همبستگی با مردم ایران” از ششمین سمینار بین‌المللی برای “صلح و برچیدن پایگاه‌های نظامی خارجی”

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, انگلستان, ایتالیا, ایران, برزیل, پرتغال, جهان, خبر, ژاپن, سوریه, شیلی, صلح, عراق, عربستان سعودی, فلسطین, کانادا, کوبا, مصر, مقاله