تلاش قانونگذاران آمریکا برای خاتمه جنگ افروزی علیه کره شمالی

شماری از قانونگذاران آمریکایی لایحه‌ای را امضا کرده‌اند که در صورت تصویب به طوری رسمی به جنگ بین ایالات متحده با کره شمالی خاتمه می‌دهد.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, جهان, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

لاوروف: غرب در تلاش است تا بی‌ثباتی را در اطراف روسیه ایجاد کند

وزیر امور خارجه روسیه گفت آمریکا و متحدانش نزدیکترین همسایگان مسکو را مجبور به انتخاب میان غرب و روسیه می‌کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسیای مرکزی, امریکا, اوکراین, بی‌ثباتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, روسیه, سوریه, شرق اروپا

مسدود شدن حساب کاربری زن کوبایی به دلیل اعتراض به‌ سوءاستفاده از عکسش توسط کمیسر حقوق بشر سازمان ملل

اعتراض زن کوبایی به سوءاستفاده کمیسر حقوق بشر سازمان ملل از عکسش موجب بسته شدن حساب کاربری او در توییتر شد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل

سازمان جهانی بهداشت: آمریکا شواهدی درباره ادعای خود پیرامون منشأ کرونا نداده است

مدیر اجرایی سازمان جهانی بهداشت گفت که آمریکا هیچ شواهدی درباره ادعای خود مبنی بر اینکه منشأ کرونا از آزمایشگاهی در چین بوده، ارایه نکرده است.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «مایکل رایان» مدیر اجرایی سازمان جهانی بهداشت دوشنبه شب در کنفرانس خبری روزانه خود گفت: ما هنوز هیچ داده یا شواهد خاصی از دولت ایالات متحده در ارتباط با ادعای مربوط به منشأ ویروس کرونا دریافت نکرده‌ایم.

 

به گزارش ایرنا، مایکل رایان افزود: از نگاه ما، این هنوز یک حدس است و ما مثل هر سازمان سندمحوری، مشتاقیم که هر اطلاعاتی را درباره منشأ این ویروس دریافت کنیم. تصمیم به ارایه چنین اطلاعاتی در صورتی که وجود داشته باشد، در اختیار ایالات متحده است، اما سازمان جهانی بهداشت موظف به پشتیبانی اطلاعاتی از آن است.

 

رایان با بیان اینکه یافته‌های سازمان جهانی بهداشت حاکی از منشأ طبیعی ویروس کووید۱۹ است، تاکید کرد که تحقیقات در این باره باید دانش – محور باشد نه سیاسی.

 

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه «ای.بی.سی» آمریکا گفت: شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می‌دهد کرونا از آزمایشگاهی در «ووهان» چین آمده است.

 

این ادعای پمپئو در حالی است که جامعه اطلاعاتی آمریکا نتیجه‌گیری کرده که کرونا «ساخته دست بشر» نیست.

 

«اداره مدیریت اطلاعات ملی» آمریکا پنجشنبه گذشته اعلام کرد که «اجماع علمی گسترده‌ای» وجود دارد که نشان میدهد این ویروس ساخته دست بشر نیست.

 

مقام‌های آمریکایی مطلع از تحلیل‌ها و گزارش‌های اطلاعاتی در هفته‌های اخیر اعلام کرده‌اند که معتقد نیستند دانشمندان ویروس کرونا را به وجود آورده باشند.

 

آنها گفته‌اند که به نظر می‌رسد این ویروس از طریق تماس انسان با حیوانات وحشی در یک بازار فروش این حیوانات در ووهان یا از یکی از آزمایشگاه‌های دولتی چین در ووهان آمده است.

 

پمپئو پنجشنبه گذشته گفته بود که هنوز مشخص نیست که کرونا از «مؤسسه ویروسشناسی ووهان» آمده است یا از بازار فروش گوشت حیوانات وحشی یا از جایی دیگر.

 

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در همان روز مدعی شد که یقین دارد کرونا از یک آزمایشگاه ویروس شناسی در چین آمده، اما سندی برای اظهارات خود ارائه نکرد.

 

در این ارتباط رادیو آلمان گزارش کرد؛ این نکته هم مهم بود که فعالیت مؤسسه ویروس‌شناسی ووهان سری نبود و پروژه‌های تحقیقی فراوان این مؤسسه بر روی ویروس‌های خفاش‌ها، پیش از این هم در مجله‌های تخصصی منتشر شده بود. در این پروژه‌ها مؤسسه‌های معتبر دیگر از سایر کشورها هم با این مؤسسه چینی همکاری کرده بودند. برای نمونه می‌توان به ارتباطات تنگاتنگ مؤسسه تحقیقاتی پزشکی فوق‌امنیتی “آزمایشگاه ملی گالوستون” از دانشگاه تگزاس با مؤسسه تحقیقاتی ووهان اشاره کرد. “دیلی میل” حتی از کمک‌های مالی آمریکا به این پروژه‌های پژوهشی می‌نویسد.

سازمان بهداشت جهانی: منشأ ویروس کرونا قطعاً طبیعی است

به‌گفته مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی شمار زیادی از محققان و دانشمندان توالی ژنوم ویروس کرونا را مورد بررسی قرار داده‎اند و نسبت به طبیعی بودن سرچشمه این ویروس اطمینان پیدا کرده‌اند

ادامه

امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا