بازخوانی دسیسه چینی آمریکا برای براندازی حکومت‌های مستقل؛ به بهانه کودتاهای مکرر امریکا در هائیتی

ترور رئیس‌جمهور هائیتی بار دیگر پیشینه بلندبالای فتنه انگیزی و اعتیاد آمریکا به راه اندازی کودتا در دیگر کشور‌ها را فراروی افکار جهانی قرار داد.

ادامه

السالوادور, امریکا, انگلستان, ایران, برزیل, پاکستان, تروریسم, جهان, حقوق بشر, دومینیکن, کاستاریکا, کلمبیا, گواتمالا, مصر, هائیتی

«گروه هفت» در دوره‌ای تازه از جنگ سرد جدید ایالات متحده علیه چین

گزارش هشدار دهندهٔ جنی کلِگ، تحلیلگر مطلع و محقق در امور مربوط به چین، به بررسی آخرین تلاش‌های همه‌جانبه رئیس‌جمهور جو بایدن در تدارک گردهم آوردن نیرو به‌منظور تقویت ساختار قدرت جهانی با رهبری ایالات متحده پرداخته است.

ادامه

استرالیا, افریقای جنوبی, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, فرانسه, کانادا, کره جنوبی, ناتو

ایجاد جبهه متحد نیروهای اپوزیسیون ملی و دموکرات در مقام آلترناتیوِ کارآمد و مورد اعتماد مردم، تنها راه به جلو است!

دیکتاتوری ولایی از واکنش منفی مردم به نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ به‌شدت نگران است. از این روی، سران “نظام” و در رأس‌شان خامنه‌ای و دستگاه‌های امنیتی-رسانه‌ای و برخی فعالان سیاسی- به‌موازات تلاش برای مهندسی کل روند انتخابات و نتیجهٔ آن- به‌شکل‌هایی مختلف، برای جلوگیری از تحریم گستردۀ انتخابات توسط مردم به تکاپو افتاده‌اند.

ادامه

افریقای جنوبی, ایران, حقوق بشر, دیدگاه, سیاسی, مبارزه طبقاتی, مقاله, نئولیبرالیسم

چین: دوران ارباب و رعیتی در جهان به سر رسیده است

همزمان با برگزاری چهل و هفتمین نشست سران هفت کشور صنعتی جهان با ادعای تمرکز بر احیای اقتصاد دنیا، چین کلیت این اجلاس را زیر سوال برد و از آن انتقاد کرد.

ادامه

استرالیا, افریقای جنوبی, اقتصادی, المان, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, ژاپن, فرانسه, کانادا, کره جنوبی, مقاله, هندوستان

«زوما» با رای پارلمان رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی باقی ماند

به گزارش یورونیوز، پس از ساعت‌ها بحث و جدل، پارلمان آفریقای جنوبی روز سه‌شنبه طی رای‌گیری محرمانه‌ای توافق خود را برای ادامه ریاست‌جمهوری جاکوب زوما اعلام کرد. به این ترتیب او همچنان رئیس جمهور آفریقای جنوبی خواهد بود.

 

در پی بالا گرفتن رسوایی فساد مالی و سوء استفاده از قدرت، پارلمان آفریقای جنوبی بار دیگر تصمیم گرفت صلاحیت جاکوب زوما برای ادامه کار در پست ریاست‌جمهوری را به داوری نمایندگان پارلمان بگذارد.

 

در جریان هشت سال ریاست‌جمهوری به پشتوانه حمایت نمایندگان حزب حاکم کنگره ملی آفریقا که در پارلمان اکثریت را در اختیار دارند، جاکوب زوما توانست از سه رای‌گیری برای رد صلاحیتش موفق بیرون آید.

 

به باور برخی تحلیلگران گرچه با افزایش انتقادها از نحوه کشورداری زوما، حمایت حزب کنگره ملی از او کمتر شده اما نمایندگان این حزب فکر می‌کنند که برکناری وی از قدرت خطرناک است و موجب بی‌ثباتی در کشور خواهد شد.

 

همزمان با رای‌گیری در پارلمان، در کیپ تاون، ژوهانسبورگ و پروتوریا مخالفان دولت در اعتراض به رئیس‌جمهوری به خیابان‌ها ریختند.

تسنیم

تظاهرات گسترده علیه رییس جمهوری آفریقای جنوبی در کیپ تاون

پایگاه خبری ‘آی ویتنس’ آفریقای جنوبی روز سه شنبه از کیپ تاون گزارش داد که هزاران تن از شهروندان این کشور امروز با برگزاری یک تجمع اعتراضی در برابر پارلمان علیه رییس جمهوری تظاهرات کردند.   تظاهرکنندگان که بیشتر شامل گروه های حقوق بشری، رهبران و فعالان دینی و احزاب مخالف حزب حاکم کنگره ملی ... تظاهرات گسترده علیه رییس جمهوری آفریقای جنوبی در کیپ تاون

ادامه

افریقای جنوبی, جهان, خبر