تصویب قطعنامه شورای حقوق‌بشر درباره ممنوعیت ارسال سلاح برای اسرائیل

شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز جمعه، قطعنامه‌ای را درباره ممنوعیت ارسال سلاح برای اسرائیل تصویب کرد. به گزارش ایسنا، شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز پیش نویس قطعنامه‌ای را که پاکستان برای توقف ارسال سلاح برای اسرائیل ارائه کرده بود، با ۲۸ رأی موافق تصویب کرد. به نقل از الجزیره، این پیش‌نویس همچنین بر ... تصویب قطعنامه شورای حقوق‌بشر درباره ممنوعیت ارسال سلاح برای اسرائیل

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, پاکستان, جنایات جنگی, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی

تعلیق حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان

یک دادگاه پاکستانی حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان و همسرش را به حالت تعلیق درآورد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ یک دادگاه پاکستانی حکم حبس صادر شده در مورد عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان و همسرش در خصوص فروش غیر قانونی هدایای دولتی را به حالت تعلیق درآورد. قاضی عامر ... تعلیق حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان

ادامه

آزادی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, سیاسی

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

آغاز رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در دریای عمان

وزارت دفاع روسیه از آغاز رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در آب‌های دریای عمان خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در دریای امروز سه‌شنبه آغاز شده است. در این بیانیه تأکید شده که ... آغاز رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در دریای عمان

ادامه

آذربایجان, آفریقای جنوبی, امنیتی, ایران, پاکستان, تروریسم, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, صلح, عمان, قزاقستان

گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی نوشته که دموکراسی پاکستان در خطر است و از مجامع بین‌المللی درخواست اقدام کرده است. به گزارش شفقنا از نشریه هفتگی نیوزویک؛ پاکستان خود را در مقطعی حساس می‌بیند- و در حال دست‌وپنجه نرم کردن با تحولات سیاسی و آشفتگی اقتصادی عظیمی است که بازتابی از تاریخ پرفراز و نشیب این ... گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

ادامه

اسلام سیاسی, بنگلادش, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, ژئوپلیتیک, سیاسی, گزارش

زنان مبارز و اسیر فلسطینی نیز به جمع اعتصاب کنندگان پیوستند

کمیته امور اسرا و آزاد شدگان فلسطینی روز چهارشنبه اعلام کرد که زنان مبارز و بیماران دربند رژیم صهیونیستی اسراییل نیز به جمع اسرایی که دست به اعتصاب غذا زده اند، پیوستند.

 
به گزارش پایگاه خبری مصری «الیوم السابع»، این کمیته تاکید کرد که زنان مبارز در بند رژیم صهیونیستی اسراییل امروز در اقدامی اعتراض، با رد کردن وعده های غذایی خود، به اسرایی که از روز دوشنبه دست به اعتصاب زدند، پیوستند.

 
«هبه مصالحه» وکیل کمیته یاد شده که به ملاقات بانوان اسیر در زندان «هشارون» رفته بود، با بیان اینکه این زنان تصمیم گرفته اند در راستای کمک و حمایت از اسرای اعتصاب کننده و خواسته های عادلانه آنها، دست به اعتصاب غدا بزنند، افزود: اگر رژیم اشغالگر خواسته های آنها را تامین نکند، آنها به همین روند با شدت بیشتری ادامه خواهند داد.

 
بر اساس این گزارش، ۵۸ بانوی فلسطینی در این زندان به سر می برند.

 
از سوی دیگر، «کریم عجوه» وکیل کمیته امور اسرا نیز گفت: تعدادی از اسرای بیمار فلسطینی نیز به اعتصاب کنندگان پیوسته اند. از جمله بیماران زندان عسقلان به نام های «سعید مسلم» ، «عثمان ابو خرج» و«ابراهیم ابومصطفی» که مبتلا به بیماری های صعب العلاج هستند.

 
وی تصریح کرد: مشکلاتی که اسرای بیمار با آن دست و پنجه نرم می کنند و اهمال پزشکی عمدی از سوی رژیم صهیونیستی اسراییل این اسرا را به سمت این اعتصاب کشانده است؛ امری که سلامت و زندگی آنها را به شدت تهدید می کند.

 
عجوه که از اسرای زندان عسقلان دیدار کرد، افزود: اداره زندان همه وسایل اتاق های متعلق به اسرای اعتصاب کننده از جمله وسایل برقی آنها را جمع کرده و چیزی باقی نگذاشته است. همچنین مسئولان اداره زندان برای تحقیر و خوار شمردن اسرا به صورت برهنه آنها را بازرسی و تفتیش می کنند.

 

وی ادامه داد: اسرا تصمیم دارند تا تحقق مطالبات انسانی خود همچنان به اعتصاب غذا ادامه دهند.

 
بر اساس این گزارش، زندانیان فلسطینی همزمان با هفدهم آوریل (۲۸ فروردین) و «روز اسیر»، از دیروز (دوشنبه) با مشارکت حدود ۱۵۰۰ زندانی اعتصاب خود را در همه زندان های اسراییل آغاز کردند.

 
اسرای فلسطینی خواستار بهبود کیفیت زندگی خود در زندان های اسرائیل هستند.

 
بر اساس آمار رسمی منتشر شده از سوی نهادهای فلسطینی، حدود ۶ هزار و ۵۰۰ فلسطینی در اسارت رژیم صهیونیستی اسراییل قرار دارند که ۵۷ تن از آنها زن و ۳۰۰ تن دیگر کودک هستند.

 
مبارزه اهی اسیران فلسطینی به صورت اعتصاب غذا برای اولین بار در سال ۱۹۶۹ در زندان «الرمله» شروع شده و پس از آن ۲۳ اعتصاب مشابه دیگر از سوی اسیران فلسطینی به ثبت رسید که آخرین مورد در سال ۲۰۱۴ بود که اسیران «بازداشت موقت» فلسطینی در آن مشارکت داشتند.
طبق اطلاعات وارده در یکی از پژوهش های سه سال پیش موسسه الاسیر فلسطین با عنوان «اعتصاب اسیران سیاسی زندان های اسرائیل؛ مشکلات و دستاوردها» معروف ترین اعتصاب های اسیران فلسطینی مربوط اعتصاب سال ۱۹۷۰ در زندان «عسقلان» بود که «عبدالقادر ابوالفحم» در جریان آن به شهادت رسید.

 
پس از آن در سال ۱۹۸۰ اعتصاب زندان «نفحه» اتفاق افتاد که ۲ اسیر فلسطینی به نام های «راسم حلاوه» و «علی الجعفری» در آن به شهادت رسیدند. اعتصاب دیگر در سال ۱۹۸۴ در زندان «جنید» بود که منجر به شهادت «محمود فریتخ» شد.

ایرنا

دلیل غیبت افغانستان در نشست سه‌جانبه مسکو

نشست سه‌جانبه مسکو با شرکت روسیه، چین و پاکستان در شرایطی برگزار شد که از همان ابتدا با واکنش منفی افغانستان روبه‌رو شد. بر عکس گزارشات بسیاری از خبرگزاری‌های جریان اصلی، این نشست صرفا درباره تحولات داخلی افغانستان نبود و بیشتر یک نشست منطقه‌ای درزمینه بی‌ثباتی و تروریسم بین‌المللی ازجمله «داعش» بوده است. البته به‌دلیل ... دلیل غیبت افغانستان در نشست سه‌جانبه مسکو

ادامه

پاکستان, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, چین, خبر, روسیه