واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی مدعی شد که ممکن است رابرت مالی برخی اسناد محرمانه آمریکا را به ایران تحویل داده باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد ادعا کرد که اسناد و مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد رابرت مالی، نماینده ویژه ... واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, ایران, جهان, گزارش, مذاکرات اتمی

پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که انگلیس و آمریکا در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم جمهوری اسلامی رویکرد دوگانه دارند. به گزارش خبرگزاری فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز گذشته (جمعه) در کنفرانس خبری خود به رویکرد دوگانه غرب به خصوص آمریکا و انگلیس در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم ایران واکنش نشان ... پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, آکوس, آمریکا, استرالیا, اقیانوسیه, انگلستان, ایران, ایرلند, تحلیل, جهان, چین, خبر, صلح, مذاکرات اتمی

تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

شواهد حکایت از آن دارد که درهفتۀ اخیر، سرانجام فلسفه‌بافی‌های پوچ و تبلیغات پُرسروصدای حکومتی در مورد “سیاست‌های خارجی جدید” یا “گردش به شرق”، که قرار بود ایران را در مسیر تحولات مهم داخلی و خارجی قرار دهد، کنار گذاشته شده است. در عوض، نوعی “نرمش قهرمانانه” در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با اجازۀ ... تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

ادامه

آمریکا, استبداد, اقتصادی, امپریالیسم, اوکراین, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خصوصی‌سازی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, عربستان سعودی, مارکسیسم, مذاکرات اتمی, مقاله, نئولیبرالیسم, ناتو

واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران اعلام کرد که در حال گفت‌وگو با تهران درباره نتایج تحقیقات اخیر بازرسان این نهاد است. به گزارش ایلنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران ... واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, ایران, جهان, خبر, مذاکرات اتمی

بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با العربیه امکان اقدام نظامی آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را رد نکرد و گفت “همه گزینه‌ها روی میز است”. آنتونی بلینکن، این مصاحبه را روز یکشنبه ۹ بهمن و در جریان سفر خود به خاورمیانه انجام داد. ♦️سایت اشپیگل در گزارشی درباره این مصاحبه نوشته ... بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

رییس شورای امنیت درخواست آمریکا برای بازگشت تحریم‌های ایران را رد کرد

رئیس شورای امنیت روز سه شنبه با درخواست دولت آمریکا برای بازگردان همه‌ تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران مخالفت کرد.

 

به گزارش یورونیوز؛ تصمیم رئیس دوره‌ای شورای امنیت با درخواست ایالات متحده خشم و انتقاد سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد را برانگیخت. کلی کرافت، پس از اظهارات سفیر اندونزی درباره عملی نبودن بازگشت تحریم‌های ایران با توجه به مخالفت سیزده عضو شورای امنیت، مخالفان قطعنامه‌ پیشنهادی کشورش را حامی «تروریست‌ها» معرفی کرد.

 

خانم کرافت ضمن ابراز تاسف از مخالفت دیگر اعضای شورای امنیت با طرح کشورش برای منزوی کردن بیشتر ایران تاکید کرد که ایالات متحده هرگز اجازه نخواهد داد که ایران به عنوان «حامی اصلی تروریسم در جهان» به امکان خرید و فروش آزادانه سلاح دست یابد.

 

از سوی دیگر برایان هوک، نماینده ویژه پیشین وزارت خارجه ایالات متحده در امور ایران روز جمعه مدعی شده بود که کشورش برای فعال کردن مکانیسم ماشه به «اجازه» دیگران نیاز ندارد.

 

دیان دیجانی، سفیر اندونزی که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد را برعهده دارد، تاکید کرده که شورا به‌واسطه مخالفت سیزده عضو خود در موقعیتی قرار ندارد که بتواند بیش از آنچه ایالات متحده می‌خواهد در این مسیر گام بردارد.

 

سفیر اندونزی در سازمان ملل این موضع را پس از درخواست مشترک روسیه و چین برای اعلام نتیجه نظرخواهی از پانزده عضو شورای امنیت در خصوص اقدام ایالات متحده آمریکا بر ضد ایران عنوان کرده است.

 

مایک پمپئو،‌ وزیر امور خارجه آمریکا پنجشنبه گذشته با حضور در سازمان ملل متحد تاکید کرد که کشورش از حق قانونی برای بازگردان تحریم‌های ایران برخوردار است حتی اگر دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهوری ایالات متحده به صورت یکجانبه کشورش را از توافقنامه هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میان ایران و قدرت‌های جهانی خارج کرده باشد. توافقنامه وین در شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز به تصویب رسیده است.

 

در پی اقدام یکجانبه ایالات متحده در فعال کردن مکانیسم حل اختلاف گنجانده شده در برنامه جامع اقدام مشترک،‌ برجام کلیه اعضای شورای امنیت به جز جمهوری دومینیکن به ریاست این شورا اطلاع دادند که از نظر آنها اقدام آمریکا با توجه به خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ غیرقانونی است.

 

جدا از روسیه و چین که به شدت مخالف اقدام آمریکا هستند، دیگر کشورهای عضو از جمله فرانسه،‌ ایالات متحده را عضو توافقنامه هسته‌ای نمی‌دانند و بر مخالفت سیزده عضو شورای امنیت با بازگردان تحریم‌های ایران تاکید کرده‌اند.

 

رئیس دوره‌ای شورای امنیت روز سه شنبه در پایان نشست مجازی اعضا با موضوع تحولات خاورمیانه تاکید کرد که در شورا اتفاق نظری با اقدام آمریکا علیه ایران وجود ندارد و با توجه به مخالفت جمعی اعضا کاری از دست شورا برنمی‌آید. رئیس شورای امنیت به صراحت گفت که نمی‌تواند اقدامات بیشتری را در این خصوص انجام دهد.

 

از سوی دیگر سفیر نیجر،‌ کشوری که پس از اندونزی در ماه سپتامبر ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده خواهد گرفت در نامه‌ای مشترک با سفرای آفریقای جنوبی،‌ تونس و سنت وینسنت و گرنادین‌ها ضمن اشاره به این موضوع که آمریکا دیگر عضوی از توافقنامه برجام محسوب نمی‌شود،‌ بر واجد شرایط نبودن ایالات متحده جهت فعال کردن مکانیسم ماشه و برگرداندن تحریم‌های ایران تاکید کرده است.

 

به این ترتیب به نظر می‌رسد که ریاست آتی شورای امنیت نیز با درخواست آمریکا برای اقدام علیه ایران موافقت نخواهد کرد.

 

کلیه اعضای شورای امنیت به جز جمهوری دومینیکن پیش از این نیز با پیشنهاد ایالات متحده آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مخالفت کرده بودند.

روسیه: مسیر تشدید تنش‌ها از سوی آمریکا به بن‌بست می‌رسد

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای از آمریکا دعوت کرد راه حل های منطقی انتخاب کرده و امکان دستیابی به توافق با ایران را از دست ندهد چرا که از نظر کرملین مسیر تشدید تنش ها پیرامون ایران نادرست و منتهی به بن‌بست است.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فرانسه, مذاکرات اتمی

نیویورک تایمز: آمریکا به جای منزوی کردن ایران خودش منزوی شد

روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی با اشاره به مخالفت متحدان اروپایی با آمریکا نوشت: آمریکا به جای منزوی کردن ایران بر سر توافق هسته‌ای، خودش پشت در ماند.

ادامه

اروپا, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, فرانسه

مسکو تهدیدات امریکا علیه روسیه و چین درمورد تحریم‌های ایران را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری شین هوا، ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه، ۲۰ اگوست/ ۳۰ امرداد به رسانه‌ها در مسکو گفت که آمریکا، چین و کشور او را با توجه به موضوع تحریم های ایران تهدید کرده است. این امری غیرمنطقی است. روسیه اینگونه اقدامات ایالات متحده را محکوم می‌کند.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

واکنش‌ سه کشور اروپایی به اقدام آمریکا در فعال کردن مکانیسم ماشه / چین؛ نمایش سیاسی است

اقدام آمریکا در ارائه نامه‌ای به رئیس شورای امنیت برای مطلع کردن این شورا از خواست واشنگتن برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران بلافاصله با واکنش‌های مختلف روبرو شد.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, فرانسه, مذاکرات اتمی