رییس اداره اطلاعات نیروی هوایی سوریه : “درگیری‌های حلب در صورت عدم مداخله غرب طی ۱۰ روز خاتمه می‌یابد”

فرمانده اداره اطلاعات نیروی هوایی سوریه می‌گوید، در صورتی که آمریکا و اتحادیه اروپا دست از اقدامات دوگانه خود در سوریه و حمایت از شبه‌نظامیان سوری بردارند، خشونت‌ها در حلب طی ۱۰ روز خاتمه می‌یابد.

 

به گزارش ایسنا، جمیل حسن، رییس اداره اطلاعات نیروی هوایی سوریه در گفت‌گو با خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گفت: تنها معیارهای دوگانه آمریکا و اتحادیه اروپاست که علت فعالیت‌های تروریستی در حلب است. اگر آن‌ها تنها ۱۰ روز دست از حمایت مالی شبه‌نظامیان بردارند مشکل حلب حل خواهد شد و شبه‌نظامیان خلع سلاح شده و به کشور دوستشان ترکیه فرستاده می‌شوند.

 

این مامور اطلاعاتی که همچنین از مشاوران بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه محسوب می‌شود، تاکید کرد که سیاست‌های بین‌المللی نباید وضعیت جنگی حلب را تعیین کند و آمریکا نیز نباید به حمایت از تروریست‌ها آن‌ هم در بالاترین سطح دیپلماتیک ادامه دهد.

 

جمیل حسن ضمن متهم کردن غرب به سکوت درباره بمباران غیرنظامیان در مناطق تحت کنترل دولت در غرب حلب توسط شبه‌نظامیان ادامه داد: حمایت آمریکا از سازمان‌های تروریستی بی‌سابقه است؛ این پشتیبانی حمایت‌های اطلاعاتی را نیز در برمی‌گیرد و همچنین موجب بروز درگیری‌هایی در شورای امنیت سازمان ملل شده است.

 

حسن از سال ۲۰۱۱ به دلیل ادعاهایی علیه وی مبنی بر اقدام به جنایات جنگی علیه غیرنظامیان و نقض حقوق بشر در لیست تحریم اتحادیه اروپا و آمریکا قرار گرفته است.