راهکارهای «ث ژ ت» برای تأمین منافع صنفی – رفاهی کارگران و زحمتکشان فرانسه

دبیر ملی سندیکای “ث ژ ت”، سوفی بینه، نقشه راه این اتحادیه سراسری را تا پایان تابستان ۲۰۲۴ با حضور رسانه‌ها معرفی کرد. فدراسیون بهداشت “ث ژ ت” به‌طور‌هم‌زمان نمایندگانی از تمام بیمارستان‌های فرانسه گردهم آورد تا مبارزات اجتماعی گسترده‌ای را برنامه‌ریزی کند. برنامه روشن است، دبیر ملی سندیکای “ث ژ ت” در مصاحبه با ... راهکارهای «ث ژ ت» برای تأمین منافع صنفی – رفاهی کارگران و زحمتکشان فرانسه

ادامه

جهان, حقوق بشر, درمان, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, غرب اروپا, فرانسه, کشاورزی, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله, همبستگی

فرانسه محموله جدیدی از موشک‌های ” آستر” به اوکراین ارسال می‌کند

سباستین لکورنو وزیر دفاع فرانسه سه‌شنبه شب اعلام کرد که پاریس محموله جدیدی از موشک‌های زمین به هوای «آستر» در اختیار اوکراین قرار می‌دهد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، لکورنو در یک جلسه استماع در پارلمان فرانسه با اشاره به لزوم «رهگیری موشک‌های روسیه که کی‌یف را هدف قرار می‌دهند» اظهار کرد: دستور ... فرانسه محموله جدیدی از موشک‌های ” آستر” به اوکراین ارسال می‌کند

ادامه

اوکراین, ایتالیا, تنش‌زایی, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه

رئیس سنای فرانسه؛ ارتباط ماکرون با واقعیت و نگرانی‌های روزمره مردم فرانسه قطع شده است

رئیس سنای فرانسه به صورت آشکارا از رهبری ماکرون انتقاد کرد و گفت که ارتباط او با واقعیت و نگرانی‌های روزمره مردم فرانسه قطع شده است. به گزارش ایسنا، «ژرار لارشه» رئیس سنای فرانسه در مصاحبه‌ای با روزنامه لاتریبون گفت: «واقعا ناامید کننده است. ارتباط امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با واقعیت قطع شده است.» ... رئیس سنای فرانسه؛ ارتباط ماکرون با واقعیت و نگرانی‌های روزمره مردم فرانسه قطع شده است

ادامه

تحلیل, جهان, حقوق بشر, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

انگلیس جزئیات بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد

وزارت دفاع انگلیس یک بسته کمک نظامی برای اوکراین اعلام کرد که بزرگ‌ترین بسته در تاریخ این کشور است. به گزارش ایسنا، این بسته شامل ۵۰۰ میلیون پوند بودجه و تجهیزات حیاتی برای تقویت دفاع اوکراین در برابر حملات روسیه است. به نقل از پایگاه خبری «یورومیدان‌پرس» (euromaidanpress)، بسته کمکی جامع شامل ۴ میلیون گلوله ... انگلیس جزئیات بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد

ادامه

انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, غرب اروپا

براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا, گزارش

رکورد بالای نارضایتی از صدراعظم آلمان

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان نارضایتی از صدر اعظم آلمان و دولت ائتلافی او به بالاترین حد رسیده و حدود دو سوم شهروندان از وی راضی نیستند.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ”، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که حدود دو سوم شهروندان آلمانی از اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان و کار دولت ائتلافی موسوم به چراغ راهنمایی در این کشور ناراضی هستند.

 

به این ترتیب اولاف شولتز (SPD) و ائتلاف چراغ راهنمایی به بدترین میزان محبوبیت خود از زمان روی کار آمدن در اوایل دسامبر سال گذشته سقوط کرده‌اند.

 

بر اساس نظرسنجی موسسه تحقیقاتی اینسا که به سفارش نشریه “بیلد” آلمان انجام شده است، ۶۲ درصد از مردم آلمان از کار شولتز ناراضی هستند و تنها ۲۵ درصد آن را مثبت ارزیابی می کنند. این در حالی است که در ابتدای ماه مارس، تنها ۳۹ درصد شهروندان از کار شولتز ناراضی بودند و ۴۶ درصد از آن راضی بودند.

 

همچنین میزان محبوبیت برای ائتلاف چراغ راهنمایی نیز در نقطه پایینی قرار دارد. بر اساس نتایج این نظرسنجی ۶۵ درصد از کار دولت فدرال آلمان ناراضی هستند و تنها ۲۷ درصد راضی هستند. در ماه مارس این نسبت ۴۳ و ۴۴ درصد بود.

 

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که همچنان بر میزان محبوبیت احزاب اپوزیسیون متحد مسیحی (حزب سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی) افزوده می‌شود. بر این اساس احزاب متحد مسیحی ۲۸ درصد آراء شهروندان را به دست آورده‌اند که یک درصد بیشتر از هفته قبل است. به این ترتیب اتحادیه احزاب متحد مسیحی هفت درصد جلوتر از سبزها که ۲۱ درصد آراء را به دست آوردند هستند.

 

بر این اساس حزب سوسیال دموکرات هم بدون تغییر ۱۹ درصد آراء شهروندان را به دست آورده است. حزب لیبرال دموکرات هم با یک درصد کاهش ۸ درصد آراء شهروندان را به دست آورده است. به این ترتیب ائتلاف چراغ راهنمایی در مجموع ۴۸ درصد آراء شهروندان در این نظرسنجی را کسب کرده است.

 

حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم بدون تغییر ۱۲ درصد آراء شهروندان را کسب کرده و چپ ها هم ۵ درصد آراء را به دست آورده است.

چامسکی: هدف آمریکا در اوکراین تضعیف هرچه بیشتر مواضع روسیه است

نوآم چامسکی در سخنانی تاکید کرد که هدف آمریکا از حمایت از اوکراین تضعیف هرچه بیشتر مواضع روسیه است تا مسکو اجازه مذاکره و انجام اقدامات دیپلماتیک در این زمینه را نداشته باشد.

ادامه

المان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, فرانسه, لیبی, ناتو

بحران انگلیسی انرژی با بوی مرگ و درد گرسنگی

پس از معضل تورم دورقمی با افزایش هزینه‌های زندگی و بهای انرژی در انگلیس، وزارت بهداشت این کشور با اعلام وضعیت اضطراری سلامت، پیش‌بینی هولناکی از افزایش آمار مرگ‌ومیر در ماه‌های پیش‌رو داد.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, اقتصادی, انگلستان, تحریم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, غرب اروپا, فقر, کارگری

مخالفان آلمانی؛ جنگ در اوکراین ربطی به ما ندارد/ نباید آلمان را برای این کشور قربانی کرد

اتحادیه ابزارمندان شرق آلمان در نامه‌ای به صدراعظم این کشور خواستار لغو تحریم‌ها علیه روسیه شدند و نوشتند که جنگ در اوکراین ربطی به آلمان ندارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا