رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

روسیه؛ مخالفت خود را برای استفاده از زور و فشار خارجی برای تغییر حکومت‌ها اعلام می‌کنیم

روسیه تلاش برای کودتا در ونزوئلا را محکوم و مخالفت خود را با تغییر حکومت‌ها از طریق زور و فشار اعلام کرد.

 

به گزارش مهر به نقل از تاس، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای، تلاش گروهی از افراد وابسته به آمریکا برای نفوذ به ونزوئلا و تغییر دولت در این کشور را به شدت محکوم کرد.

 

در این ارتباط، وزارت خارجه روسیه تاکید کرده که مخالفت خود را برای استفاده از زور و فشار خارجی برای تغییر حکومت‌ها اعلام می‌کنیم.

 

وزارت امور خارجه روسیه با اعلام اینکه از دستگیری گروهی از مزدوران خارجی در ونزوئلا به منظور انجام حملات تروریستی علیه دولت قانونی این کشور با خبریم، به اعلامیه دستگاه امنیتی ونزوئلا اشاره کرده که در بین دستگیرشدگان شماری از اتباع آمریکا مرتبط با سازمان‌های اطلاعاتی این کشور نیز فعالیت می‌کرده‌اند.

 

به گفته وزارت خارجه روسیه، انجام دهندگان این عملیات تروریستی حتی تلاش نکردند پنهانی این طرح را پیش ببرند، چون برنامه آنها چند روز پیش در روزنامه نیویورک تایمز مورد بررسی قرار گرفته بود.

 

روسیه همچنین با اشاره به شرایط گسترش کرونا در جهان، تاکید کرده که در این وضعیت شاهد تلاش برخی دولت‌ها برای سرنگونی حکومت قانونی ونزوئلا هستیم و این نشان می‌دهد که طراحان این پروژه اهمیتی به جان شهروندان ونزوئلا که گرفتار بیماری کرونا هستند، نمی‌دهند.

 

اوایل هفته جاری، منابع ونزوئلایی از شکست طرحی برای کودتا و ترور مقامات این کشور خبر دادند.

 

در همین ارتباط نیز، «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده بود که ۱۳ نفر از جمله دو آمریکایی به اتهام تلاش برای کودتا بازداشت شده اند.

 

از سوی دیگر، به تازگی یک تبعه آمریکایی که در جریان کودتای شکست خورده علیه دولت ونزوئلا دستگیر شد، به جرم خود اعتراف کرده است.

 

در این ارتباط، «لوک دنمن» که یک آمریکایی است، اعتراف کرده که قصد داشته تا رئیس‌جمهور ونزوئلا را به همراه دستیاران خود گروگان بگیرند.

 

اعترافات این تبعه آمریکایی در تلویزیون دولتی ونزوئلا پخش شده و او گفته است که به استخدام یک شرکت امنیتی در فلوریدا درآمده بوده تا کنترل فرودگاه کاراکاس را بر عهده گرفته و با استفاده از هواپیما مادورو را به ایالات متحده آمریکا بکشاند.

 

به گزارش یورونیوز؛ تلویزیون ملی ونزوئلا گزارشی پخش کرد که طی آن یک شهروند آمریکایی اعتراف می‌کند قصد داشته‌‌ حکومت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا را سرنگون کند و او را به ایالات متحده ببرد.

 

لوک دِنمَن ۳۴ ساله در این اعتراف تلویزیونی گفت که یک نهاد آمریکایی به نام سیلوراسکورپ به مدیریت جردن گودرو، او و فرد دیگری به نام اران بری ۴۱ ساله را برای این عملیات استخدام کرده است.

 

بنابر گفتهٔ آقای دنمن، وی وظیفه داشته به شماری از ونزوئلایی‌های ساکن کوبا تعلیم نظامی بدهد تا کنترل کشور خود را به دست بگیرند.

 

لوک دِنمَن یکی از ۱۳ شهروند آمریکاست که آخر هفتهٔ گذشته در ونزوئلا بازداشت شدند. کاراکاس اعلام کرده است که در جریان درگیری این افراد با نیروهای امنیتی ونزوئلا ۸ فرد مسلح نیز کشته شده‌اند.

 

مقامات ارتش ونزوئلا گفته‌اند آمریکایی‌های بازداشت شده، عضو نیروهای امنیتی ایالات متحده هستند. رسانه‌های آمریکا نیز اعلام کردند که این افراد «اعضای سابق» نیروهای امنیتی بوده‌اند..

 

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا این افراد را «مزدور» خواند و مدعی شد که خوان گوایدو، مهمترین رقیب سیاسی وی، با نهاد آمریکایی سیلورکورپ توافقی امضا کرده تا این عملیات را به اجرا درآورد. وی همچنین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را «رئیس مستقیم این تهاجم» برشمرد.

هاوانا تداوم محاصره آمریکا علیه کوبا را جنایتکارانه خواند

وزیر امورخارجه کوبا سه شنبه شب با محکوم کردن تداوم محاصره  آمریکا علیه کشور خود، آن را اقدام جنایتکارانه و غیرانسانی خواند. 

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, سیاسی, کوبا

دانشجویان چینی با دور زدن تحریم‌های آمریکا به کوبا کمک کردند

دانشجویان چینی فارغ التحصیل از دانشگاه‌های کوبا حدود ۲۰ هزار دلار جمع کردند تا تجهیزات پزشکی محافظتی برای این کشور تهیه کنند که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا, کوبا, همبستگی