روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در درگیری‌های بین ارتش روسیه و اوکراین در مناطق مختلف، صدها نظامی اوکراینی کشته شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در درگیری‌های شبانه‌روز گذشته در مناطق مختلف ۹۳۰ نظامی اوکراینی کشته شدند. آن‌گونه در بیانیه وزارت ... روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد

ادامه

اوکراین, جمهوری چک, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

وزارت دفاع کره شمالی از انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد آمریکایی به اوکراین انتقاد و تاکید کرد که ایالات متحده نمی‌تواند روسیه را شکست دهد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد دوشنبه به نقل از یک بیانیه وزارت دفاع ملی کره شمالی اعلام کرد: آمریکا با انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین موجب نگرانی جامعه ... کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

نیروهای روسیه دست‌کم در سه محل از امتداد جبهه شرقی اوکراین از جمله برای اولین بار در چند ماه گذشته در شمال منطقه خارکیف، دستاوردهای بیشتری را کسب کرده‌اند. به گزارش ایسنا، پیشرفت‌های تاکتیکی روسیه در حال حاضر به طور روزانه است و نشان از سرعت این کشور در میدان نبرد از زمان سقوط «آودیوکا» ... سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

مقامات و رسانه‌های روسی اعلام کردند که ارتش این کشور بامداد امروز یکشنبه محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ارتش اوکراین را با حمله موشکی بمباران کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی ... روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه و عراق همکاری ضد‌تروریستی را گسترش می‌دهند

در نهمین کنفرانس امنیتی مقامات عالی پنج قاره جهان که از دیروز چهارشنبه، در شهر سوچی روسیه و در سطح رؤسای سازمان های اطلاعاتی، دبیران شورای امنیتی ملی، وزیران و دستیاران رئیس جمهوری در حال برگزاری است، نمایندگانی از ۱۱۰ کشو حضور دارند.

 

به نقل از روابط عمومی شورای امنیت روسیه، نیکلای پاتروشف و فالح فیاض مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری عراق در خصوص همکاری های سازمان های امنیتی، نظامی و سرویس های اطلاعاتی دو کشور گفت وگو کردند.

 

در این دیدار بر گسترش همکاری های روسیه و عراق در عرصه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و تبادل اطلاعات تجسسی برای استفاده در مبارزه با تروریست ها تاکید شد.

 

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری عراق پس از دیدار با دبیر شورای امنیت روسیه، به خبرنگاران گفت: عراق همکاری با روسیه در عرصه مبارزه با تروریسم و ساز و کارها برای حفظ امنیت در منطقه خاورمیانه را عالی ارزیابی می کند.

 

وی یادآورشد: همکاری های عراق و روسیه در عرصه مبارزه با تروریسم ثمربخش و گسترده است.

 

مقام عراقی به فعالیت مرکز چهارجانبه اطلاع رسانی بغداد با شرکت ایران، عراق، روسیه و سوریه اشاره کرد و ادامه داد: این مرکز تبادل مستقیم اطلاعات میان شرکت کنندگان آن را تامین می کند.

 

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری عراق توضیح داد: از طرف روسی بطور منظم آخرین اطلاعات تجسسی و نیز اطلاعات درخصوص اقدام های هواپیماهای روسی در سوریه را دریافت می کنیم.

 

فالح فیاض تصریح کرد: همکاری ها میان عراق و روسیه در عرصه های مختلف از امنیتی گرفته تا تجسسی گسترش خواهد یافت.

 

در نهمین کنفرانس امنیتی مقامات عالی پنج قاره جهان که از دیروز چهارشنبه، به مدت دو روز در شهر سوچی روسیه و در سطح رؤسای سازمان های اطلاعاتی، دبیران شورای امنیتی ملی، وزیران و دستیاران رئیس جمهوری در حال برگزاری است، نمایندگانی از ۱۱۰ کشو حضور دارند.

 

در روز اول کنفرانس، گفت وگو پیرامون دو موضوع با عنوان «بحران‌های بین‌المللی از برخورد تا گفت‌وگو» و «تکامل تاکتیک‌ها و راهبردهای سازمان‌های بین‌المللی تروریستی» در دستور کار قرار گرفت و در روز دوم نیز دو موضوع شامل «امنیت اطلاعات بین‌المللی، پاسخ‌های جهانی به چالش‌های جهانی» و «تولید و گسترش مواد مخدر، تهدید صلح و ثبات بین‌المللی» از سوی شرکت کنندگان بررسی می شود.

ایرنا

روسیه چگونه اردوغان را در کودتای نافرجام ۱۵ جولای نجات داد؟

«ولکان اوزدمیر» نویسنده معروف ترکیه‌ای در کتاب جدید خود از ادعاهای قابل تأمل و بحث‌برانگیزی در مورد نقش روسیه در نجات اردوغان از مهلکه کودتای ۱۵ جولای ۲۰۱۶ رونمایی کرد.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا

ژنرال روس عواقب مناقشه نظامی بین روسیه و آمریکا را فاجعه‌آمیز نامید

به نقل از روزنامه «ایزوستیا»، سرهنگ ذخیره “یوگنی بوژینسکی” رئیس سابق اداره توافقات بین المللی وزارت دفاع روسیه در مصاحبه با مجله آمریکایی «نشنال اینترست» دیدگاه خود در مورد مناقشه نظامی احتمالی بین روسیه و آمریکا را تشریح نمود.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, سوریه