روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

روسیه و اتحادیه اروپا بر سر کالینینگراد به توافق رسیدند

منابع خبری از توافق میان روسیه و اتحادیه اروپا بر سر ترانزیت کالا به کالینینگراد خبر دادند.

 

نشریه روسی ایزوستیا در گزارش امروز (چهارشنبه) خود با استناد به سخنان مقام‌های بلند پایه‌ای از روسیه اعلام کرد بروکسل مستنداتی به مسکو ارائه کرد که منجر به حصول توافق میان روسیه و اتحادیه اروپا بر سر سرترانزیت کالا به کالینینگراد شد.

 

خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به این گزارش نوشت: «سند‌های ارائه شده بیانگر آن بود که نمی‌شود ترانزیت کالا به کالینینگراد را متوقف کرد و این یعنی تمامی کالا‌هایی که به این منطقه می‌روند به عنوان یک استثنا از تحریم خارج می‌شود. این شامل ترانزیت ریلی و جاده‌ای است.»

 

یکی از منابع به این نشریه گفت: «همکاری برای حصول سند نهایی و توافق میان اتحادیه اروپا و لیتوانی چندین هفته است که ادامه دارد.»

 

لیتوانی در حال حاضر با ممانعت از ورود کالا‌های تحریمی به منطقه کالینینگراد، نوعی تهاجم مستقیم علیه روسیه را اجرا کرده است، اما مدعی است که فقط تحریم‌های اتحادیه اروپا را اجرا می‌کند.

 

هفته جاری «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «الکساندر لوکاشنکو» همتای بلاروسی او، درباره اقدامات مشترک احتمالی که می‌تواند در واکنش به تصمیم لیتوانی برای ممنوعیت ترانزیت کالا‌های روسی به کالینینگراد اتخاذ شود، رایزنی کردند.

 

اوایل ماه جاری نیز یک گروه هکری طرفدار روسیه موسوم به «کیل‌نت» (Killnet) مسئولیت حمله سایبری به لیتوانی را بر عهده گرفت و اعلام کرد این حمله واکنشی به تصمیم اتحادیه اروپا برای ممنوعیت ورود کالا‌ها به منطقه کالینینگراد روسیه است.

 

پیشتر از آن هم «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که مسکو برای واکنش به ممنوعیت وضع شده به دست لیتوانی برای ترانزیت کالا به منطقه کالینینگراد روسیه به اقدام دیپلماتیک بسنده نخواهد کرد.

چین: خاورمیانه حیاط خلوت هیچ کشوری نیست

«وانگ ون بین» سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به اظهارات «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در دیدار اخیرش از اسرائیل گفت مردم خاورمیانه میزبان آن سرزمین هستند و خاورمیانه حیاط خلوت هیچ کشوری نیست.  

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, اوکراین, تحلیل, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه

جو بایدن: از خاورمیانه نمی‌رویم تا با ایجاد خلا ایران، چین و روسیه بخواهند آن را پر کنند

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در اجلاس سران کشورهای عربی در روز شنبه ۱۶ ژوئیه (۲۵ تیر) گفت که ایالات متحده از خاورمیانه خارج نخواهد شد و متعهد است مطمئن شود ایران هرگز موفق به تولید سلاح هسته‌ای نمی‌شود.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, زنان, شرق آسیا, شرق اروپا, عربستان سعودی, مصر

آمریکا؛ وداع با هژمونی

خبرگزاری رسمی کوبا طی گزارشی عنوان کرد: تضعیف هژمونی و خلا قدرت آمریکا در ساختار بین‌المللی از سال‌های نخست قرن بیست‌ویکم توسط قدرت‌های نوظهور چین، هند و روسیه پر شده و بدیهی است که بر خلاف ضرورت یک عصر چندقطبی، ادامه ماجراجویی‌های جنگی آمریکا به هیچ وجه نمی‌تواند راه حل مشکلات جهانی باشد.

ادامه

اپارتایت, اتحاد شوروی, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سازمان تجارت جهانی, سازمان ملل, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, عراق, غرب, فاشیسم, گروه ۷, نئولیبرالیسم, ناتو, هندوستان

مشکل آمریکا برای حذف غول‌های فناوری چین از شبکه‌های مخابراتی این کشور

مرجع مخابراتی آمریکا به ۳ میلیارد دلار دیگر برای سرمایه گذاری در زمینه حذف تجهیزات ساخت غول های چینی هوآوی و زدتی‌ای از شبکه های آمریکایی نیاز دارد که با احتساب این رقم، هزینه های کلی برای این کار به ۴.۹ میلیارد دلار می‌رسد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش