زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه گفت: اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در سال ۲۰۲۲ تاکنون، تقریبا ۵۰۰ هزار سربازش را از دست داده است. به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شایگو در نشست وزارت دفاع روسیه گفت: در کل، تلفات نیروهای مسلح اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه، معادل تقریبا ... وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

«آری به صلح! نه به ناتو!»

هفتهٔ پیش هفتاد و پنجمین سالگرد پایه‌گذاری تشکیلات نظامی-امنیتی «سازمان پیمان اطلس شمالی» یا همان «ناتو» بود. این روزها نظامی‌گرایان و ‏جنگ‌طلبان امروزی، و در پیشاپیش آنها آمریکا، با پرده‌پوشی جنایت‌های گذشته و اکنون ناتو، سه ربع ‏قرن موجودیت این ائتلاف نظامی تجاوزکار را جشن می‌گیرند. هفتاد و پنج سال پیش، در روز ۴ آوریل ... «آری به صلح! نه به ناتو!»

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, استعمار, افغانستان, امپریالیسم, اوکراین, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوئد, سودان, سوریه, سوسیالیسم, شرق اروپا, صلح, عراق, غرب اروپا, فاشیسم, فنلاند, کمونیسم, گرسنگی, لیبی, مالی, مقاله, نئونازیسم, ناتو, یوگوسلاوی

یک منطقه دیگر دونتسک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای این کشور کنترل مناطق دیگری از دونتسک را به دست گرفتند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از آزادسازی بخش‌هایی از جمهوری دونتسک خبر داد. وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد کهیگان‌های نظامی این کشور شهرک بوگدانوفکا در جمهوری دونتسک ... یک منطقه دیگر دونتسک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه: نظامی گری آمریکا ثبات اروپا را در خطر قرار داده است

روسیه در پاسخ به درخواست آمریکا برای خودداری از استقرار سامانه اس-۴۰۰ و موشک های اسکندر در منطقه کالینینگراد اعلام کرد: جنگ افزارهای روسی برای هیچ کشوری تهدید نیست، بلکه استقرار گسترده تسلیحات آمریکایی ثبات اروپا را به خطر انداخته و لازم است این روند پایان یابد.

 

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: در شرایط کنونی کشورهای اتحادیه اروپا پر از تسلیحات آمریکایی و نه اروپایی شده است که با توجه به این وضعیت باید پرسید چه کشوری واقعا اروپا را تهدید می کند؟
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز چهارشنبه به نقل از کوناشنکوف گفت: جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که روسیه را از استقرار تسلیحات در سرزمین خود برحذر می دارد، لازم است بداند استان کالینینگراد بخش جدایی ناپذیری از خاک کشور ما است و ضرورت دارد کاخ سفید در مساله تامین امنیت روسیه دخالت کند.

 

مقام روس افزود: شاید مسائل مربوط به امنیت ملی آمریکا و استقرار واحدهای نیروهای مسلح در مناطق مختلف این کشور در حوزه اختیارات رئیس جمهوری نیست و از طریق مباحثه، رای گیری و مشورت با شرکای وی در خارج حل می شود.
کوناشنکوف گفت: اما در فدراسیون روسیه تامین امنیت فقط در حوزه اختیارات رهبری کشور قرار دارد و به این ترتیب وزارت خارجه آمریکا تمامی ایرادها و درخواست ها را برای اینکه چگونه امنیت را تامین کنیم برای خود نگهدارد.

وی تصریح کرد: این روسیه نیست که امنیت اتحادیه اروپا را تهدید می کند بلکه استقرار تسلیحات و نیروهای غیراروپایی در کشورهای این قاره تهدید کننده است.
کوناشنکوف گفت: باید این واقعیت را درک کرد که تهدیدهای موجود برای اتحادیه اروپا از اجرای سیاست های نظامی ایالات متحده آمریکا در سال های اخیر سرچشمه گرفته است.

 
جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت که واشتگتن از استقرار تسلیحات اس-۴۰۰ و موشک های اسکندر در منطقه راهبردی کالینینگراد ناخرسند است.
وی مدعی شد که استقرار این سلاح ها امنیت و صلح و ثبات اروپا را تهدید می کند.
دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری نیز روسیه روز سه شنبه نصب سامانه های موشکی در مرز دریای بالتیک را پاسخی به تحرکات نظامی ناتو دانست و اعتراض غرب را بی مورد نامید.

 
خبرگزارش اینترفکس روز دوشنبه گزارش داده بود که مسکو سکوهای پرتاب موشک باستیون را در منطقه کالینینگراد مستقر کرده است.
ویکتور اوزرف رئیس کمیسیون دفاعی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) نیز روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری روسیا سگودنیا خاطرنشان کرد که ممکن است موشک های راهبردی اسکندر و سامانه های موشکی اس-۴۰۰ نیز در کالینینگراد مستقر کند.
پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با انتشار بیانیه ای از استقرار موشک های ضدناو روسی نزدیک دریای بالتیک انتقاد کرد و خواستار مذاکره برای کاهش تنش ها میان دو طرف شد.

 
استان کالینینگراد خارج از سرزمین اصلی روسیه کنار بلاروس، لیتوانی و همچنین لهستان و نزدیک رومانی دو کشور عضو ناتو قرار دارد که ارتباط آن با سرزمین اصلی از دریای بالتیک انجام می شود.
این استان که تا پیش از جنگ دوم جهانی کوئینسبرگ نام داشت و بخشی از پروس شرقی متعلق به آلمان بود با بیش از ۱۵هزار کیلومتر مربع مساحت در شرایط تهدیدهای حضور موشکی، پیاده نظام و پایگاههای نظامی ناتو و آمریکا نزدیک و حتی هم مرز خاک روسیه به راهبردی ترین منطقه این کشور برای مقابله و دفاع تبدیل شده است.
موقعیت ویژه کالینینگراد به عنوان سکوی هدف گیری بسیاری از بخش های سرزمینی اروپا که میزبان نیروهای ناتو و آمریکا هستند، اصلی ترین پیام روسیه به غرب به شمار می رود.
ناتو و آمریکا اکنون در منطقه بالتیک مجاور استان کالینیگراد شامل کشورهای استونی، لیتوانی و لتونی نیرو دارند و همچنین واشنگتن سامانه های موشکی موسوم به سپر هوایی خود را در لهستان و رومانی مستقر کرده است که روسیه آن را تهدید کننده می داند.

 
از سوی دیگر، اوکراین نزدیک کالینینگراد و همچنین جمهوری چک نیز همپیمان آمریکا هستند و مجموعه این کشورها حلقه نظامی غربی ضدروسی را تشکیل داده اند که در صورت افزایش تقابل نظامی می توانند به عنوان جای پای انجام عملیات علیه روسیه مورد استفاده قرار گیرند.
از این رو، روسیه برای مقابله با این تهدیدها، افزون بر بهبود توان دفاعی و جنگی خود در بخش های موشکی دوربرد، بمب افکن های قاره پیما، نیروهای هوافضا و دریایی می تواند از مزیت ویژه راهبردی کالینینگراد بهره بگیرد.
ایرنا،

کرملین: هر اقدامی برای مقابله با توسعه‌طلبی ناتو انجام می‌دهیم

سخنگوی کرملین امروز (سه شنبه) اعلام کرد روسیه هرآنچه بتواند انجام می‌دهد تا از خودش در مقابل “توسعه تهاجمی” ناتو دفاع کند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ائتلاف ناتو از سال ۲۰۱۴ تا کنون مشغول تقویت حضور نظامی خود در اروپا به ویژه در کشورهای  اروپای شرقی که همسایه روسیه هستند بوده ... کرملین: هر اقدامی برای مقابله با توسعه‌طلبی ناتو انجام می‌دهیم

ادامه

جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

پوتین: روسیه مقابل هرگونه تلاشی برای برهم زدن تعادل استراتژیک جهانی می‌ایستد!

رئیس‌جمهوری روسیه گفت، مسکو مقابل هرگونه تلاشی برای مختل کردن تعادل استراتژیک در سراسر جهان از جمله توسط سیستم دفاع موشک ضد بالستیک ناتو می‌ایستد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه خطاب به ارتش کشورش گفت: هدف این است که به صورت موثر هرگونه تهدید نظامی علیه امنیت ... پوتین: روسیه مقابل هرگونه تلاشی برای برهم زدن تعادل استراتژیک جهانی می‌ایستد!

ادامه

جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و ترامپ درباره ترمیم روابط !

رئیس جمهوری منتخب آمریکا و رئیس جمهوری روسیه در نخستین گفت‌وگوی تلفنی خود به بررسی اوضاع سوریه پرداخته و توافق کردند روابط دو جانبه بین دو کشور را عادی کنند و گسترش دهند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، در این گفت‌وگوی تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس ... گفت‌وگوی تلفنی پوتین و ترامپ درباره ترمیم روابط !

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شرق اروپا

جرمی کوربین: مرز ناتو با روسیه خلع سلاح شود

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس در مصاحبه‌ای از رهبران کشورهای غربی خواست تا مرز میان شرق اروپا با روسیه را خلع سلاح کنند و یا در غیر این صورت با خطر یک جنگ سرد جدید روبه رو شوند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس در مصاحبه ... جرمی کوربین: مرز ناتو با روسیه خلع سلاح شود

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, شرق اروپا