خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

روسیه، چین و کره شمالی خواستار لغو تحریم های پیونگ یانگ شدند

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: معاونان وزرای خارجه روسیه، چین و کره شمالی پس از رایزنی در مسکو، خواستار لغو تحریم های شورای امنیت سازمان ملل در مورد پیونگ یانگ شدند.

 

در نشست سه جانبه مسکو، «چو سون هوی» معاون وزیر خارجه کره شمالی، «ایگور مورگولوف» معاون وزیر خارجه روسیه و «کونگ شوآینو»، معاون وزیر خارجه و فرستاده ویژه دولت چین در مسائل شبه جزیره کره شرکت داشتند.

 

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای درباره این نشست اعلام کرد: سه طرف برای حل و فصل صلح آمیز مجموعه مسائل شبه جزیره کره از راه های سیاسی و دیپلماتیک اتفاق نظر داشتند.

 

آنها تلاش طرف های درگیر در بحران شبه جزیره کره برای پیشبرد گفت وگوها به منظور حل و فصل این مساله را عالی ارزیابی و از گفت وگوهای انجام گرفته ازسوی کره شمالی با آمریکا و کره جنوبی با هدف رفع نگرانی ها و عادی سازی روابط اعلام حمایت کردند.

 

مقام های روسیه، چین و کره شمالی همچنین برعزم خود برای دستیابی به خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره و ایجاد سازو کار صلح در این منطقه تاکید کردند.

 

طرف های شرکت کننده در نشست سه جانبه مسکو تفاهم داشتند که در روند حل و فصل مسائل شبه جزیره کره، برقراری اعتماد متقابل در اولویت قرار دارد و باید مرحله به مرحله و هماهنگ باشد و با گام های متقابل از سوی کشورهای درگیر این مساله همراه باشد.

 

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرده است که در نشست مسکو به گام های مهمی که از سوی کره شمالی برای خلع سلاح هسته ای برداشته شده اشاره شد و طرف های شرکت کننده لازم دانستند شورای امنیت بموقع در تدابیر تحریمی درباره کره شمالی تجدید نظر کند.

 

سه طرف همچنین مخالفت خود را با تحریم های یکجانبه علیه کره شمالی اعلام کردند.

 

روسیه در حالی میزبان نشست سه جانبه بود که چندی پیش آمریکا، مسکو را به زیر سوال بردن کمپین فشار حداکثری علیه کره شمالی متهم کرده بود.

 

روسیه و چین چندی پیش در نشست شورای امنیت نیز پیشنهاد دادند که تحریم‌ها علیه کره شمالی لغو شود.

 

رسانه ها پیشتر اعلام کرده بودند که معاون وزیر خارجه کره شمالی قصد دارد در سفر به مسکو حمایت مقام های روسی را برای کاهش تحریم ها جلب کند.

 

همچنین قرار است این مقام کره شمالی جزئیات مربوط به سفر احتمالی کیم جونگ اون رهبر این کشور به روسیه را مورد بررسی قرار دهد.

ایرنا

مخالفت امریکا با لغو تحریم‌های پیونگ‌یانگ از جانب سئول

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اظهارتمایل کره جنوبی برای رفع بخشی از تحریم‌های یک‌جانبه علیه پیونگ‌یانگ، مدعی شد: آنها بدون اجازه ما هیچ‌ کاری نمی‌کنند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

فرماندار اوکیناوا: پایگاه نظامی آمریکا باید برچیده شود

دنی تاماکی’ فرماندار جدید اوکیناوا تاکید کرد به هیچوجه از برنامه خروج پایگاه نظامی آمریکا از این منطقه عقب نشینی نخواهد کرد و همچون مخالفان دیگر این پایگاه، این راهبرد را دنبال خواهد کرد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, ژاپن, شرق آسیا

روایت اندیشکده آمریکایی از تلاش چین برای تشکیل ائتلاف جهانی از کشورهای درحال‌توسعه

اندیشکده آمریکایی «رند» در مقاله‌ای تلاش‌های چین برای تشکیل یک ائتلاف بین کشورهای درحال‌توسعه و ایفای نقشی پررنگ‌تر در معادلات سیاسی جهان را مورد بررسی قرار داده است.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, فلسطین, کره شمالی, هندوستان