اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

رهگیری کشتی جنگی آمریکا در دریای چین جنوبی

ارتش چین امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، نیروهای چینی یک کشتی جنگی آمریکا را دنبال کرده و به آن که وارد آب‌های نزدیک جزایر پاراسل در دریای چین جنوبی شده بود، هشدار دادند. اما ارتش آمریکا دریافت هشدار را تکذیب کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، فرماندهی جبهه جنوبی ارتش آزادی‌بخش خلق چین اعلام کرد، کشتی جنگی یواس‌اس بنفولد به طور “غیر قانونی” در آب‌های منطقه‌ای چین بدون مجوز تردد می‌کرد که نقض حق حاکمیت این کشور است و نیروی دریایی و هوایی چین این کشتی را رهگیری کردند.

 

در این بیانیه آمده است: ما قاطعانه از طرف آمریکایی می‌خواهیم که فوراً این گونه اقدامات تحریک‌آمیز را متوقف کند، در غیر این صورت عواقب جدی حوادث غیرمترقبه را متحمل خواهد شد.

 

با این حال نیروی دریایی آمریکا اعلام هشدار به کشتی جنگی بنفولد را تکذیب کرد اما به نظر می‌رسد حضور آن در این منطقه را تاکید کرده باشد. در بیانیه آن آمده است که ماموریت، بازتاب تعهد نیروی دریایی آمریکا برای دفاع از آزادی کشتی‌رانی است.

 

سخنگوی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا که بخشی از نیروی اقیانوسیه است، در بیانیه‌ای گفت: اطلاعیه‌ جمهوری خلق چین درباره این ماموریت نادرست است.

 

نیروی دریایی آمریکا غالبا یک سری ماموریت‌ها در دریای چین جنوبی به منظور به چالش کشیدن ادعاهای ارضی چین انجام می‌دهد؛ تحرکاتی که صدای اعتراض پکن را بلند می‌کند.

مجوز واشنگتن به متحدانش برای ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین

خبرگزاری رویترز گزارش داد، وزارت خارجه آمریکا به انگلیس، لیتوانی، لتونی و استونی اجازه ارسال موشک و تسلیحات آمریکایی موجود در انبارهایشان به اوکراین را داد.

ادامه

استونی, امریکا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, لتونی, لیتوانی

آلمان درخواست روسیه برای تضمین‌های امنیتی را قابل درک خواند

وزیر خارجه آلمان در دیدار با همتای روسی خود در مسکو درخواست این کشور برای تضمین‌های امنیتی را قابل درک دانسته و از تمایل آلمان برای انجام مذاکرات با روسیه درباره امنیت اروپا سخن گفت.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, امنیتی, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو