مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

رزمایش دریایی بزرگ روسیه برای حمایت از سوریه با ۲۶ ناو و دو زیر دریایی در مدیترانه

فرمانده نیروی دریایی روسیه اعلام کرد که از فردا شنبه، رزمایش دریایی بزرگ روسیه برای حمایت از سوریه با ۲۶ ناو و دو زیر دریایی در دریای مدیترانه آغاز می شود و یک هفته بطول می‌انجامد.

 

دریادار «ولادیمیر کورولف» فرمانده نیروی دریایی روسیه امروز جمعه در سخنانی که از شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ پخش می شد، گفت: رزمایش بزرگ دریایی روسیه در دریای مدیترانه از فردا اول سپتامبر شنبه، آغاز و تا هشتم ماه سپتامبر ۱۷ شهریور، ادامه خواهد داشت.

 

وی افزود: در این رزمایش ناوهای ناوگان‌های شمال، دریای بالتیک، دریای خزر و دریای سیاه شرکت دارند.

 

فرمانده نیروی دریایی روسیه خاطرنشان کرد که در مجموع ۲۶ ناو و دو زیردریایی در این رزمایش شرکت دارند و رزمناو مارشال اوستینوف هدایت ناوها را برعهده خواهد داشت.

 

در این رزمایش ۳۵ فروند هواپیما و بالگرد نظامی ازجمله بمب افکن های دورپرواز توپولوف-۱۶۰ و شکاری بمب افکن‌های سوخو-۳۰ شرکت دارند.

 

روسیه این رزمایش را برای دفاع از سوریه بویژه در شرایط تهدیدهای غرب برای بمباران برگزار می‌کند.

 

ناوگروه روسیه در دریای مدیترانه روز پنجشنبه رزمایشی برای مقابله با حمله تروریست ها و خرابکارها برگزار کرد.

 

شبکه تلویزیونی زویوزدا متعلق به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: در رزمایش روز پنجشنبه در دریای مدیترانه چند فروند ناو روسیه شرکت داشتند و ناو مارشال اوستینوف هدایت رزمایش را برعهده داشت.

 

ناوهای شرکت کننده در این رزمایش یک روزه ۱۰ فروند و دو زیردریایی، مقابله با حمله تروریست ها و خرابکاران را تمرین و مطابق برنامه رزمایش، ناوهای روسی با تسلیحات سنگین، اهداف فرضی تروریست ها را گلوله باران کردند. در این رزمایش، حمله چند قایق تروریست ها دفع شد.

 

به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر و درپی تهدید آمریکا مبنی بر حمله به سوریه، روسیه گروه بندی دریایی خود در ساحل سوریه در مدیترانه را افزایش داده و بسیاری از ناوهای مستقر در این پهنه آبی به موشک های بالدار کالیبر مجهز هستند.

 

این در حالی است که سفیر روسیه در آمریکا نسبت به تصمیم احتمالی واشنگتن برای حمله به سوریه هشدار داده است. من به واشنگتن اعلام کرده‌ام که مسکو نگران آماده شدن ایالات متحده برای حمله به سوریه است.

 

به نقل از اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا در سخنانی تاکید کرد: مساله مهم این است که ما نگرانی خود را نسبت به سیگنال هایی که نشان می دهد آمریکا برای حملات جدید به سوریه آماده می شود، اعلام کرده ایم، آن هم به بهانه استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط سوری ها. ما تاکید می کنیم که چنین چشم اندازی یک نگرانی عمیق برای ما به شمار می رود. از واشنگتن می خواهیم تا واقعیت ها و دلایل مطمئن درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط سوریه را ارائه دهد.

 

واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل ۲۸ اوت در جمع خبرنگاران گفته بود: هشدار وزارت دفاع روسیه درباره حملات احتمالی شیمیایی در سوریه بر اساس واقعیت های قاطع و مطمئن است.

الاهرام: غربی‌ها می‌خواهند نبرد ادلب طولانی و پیچیده شود

تارنمای «الاهرام» مصر مورد آخرین تحولات سوریه نوشت: استان ادلب که شمار زیادی از افراد مسلح مخالف دولت سوریه در آن جمع شده اند به زودی شاهد نبردی سخت و سرنوشت ساز خواهد بود و در این میان کشورهای غربی سعی می کنند این نبرد طولانی تر و پیچیده تر شود.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, فرانسه

استفاده ارتش سوریه از مخالفان پیوسته به روند آشتی‌ها در جبهه ادلب

دیده بان حقوق بشر سوریه ادعا کرد، ارتش سوریه جنگجویان گروه‌های مخالف مسلح را که در استان درعا با آنها مصالحه کرده بود برای جنگ در صفوفش به جبهه ادلب منتقل کرده است.

ادامه

ترکیه, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

دی میستورا: حدود ۱۰ هزار عنصر النصره و القاعده در ادلب هستند که باید نابود شوند

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه با اشاره به حضور نزدیک به ۱۰ هزار تروریست جبهه النصره و القاعده در ادلب که باید نابود شوند، درخواست کرد در بالا بردن تنش‌ها در ادلب شتاب نشود.

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا