استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

رزمایش «بی‌سابقه» چین در اطراف تایوان آغاز شد/ از دریا و هوا محاصره شده‌ایم

خبرگزاری رویترز امروز پنجشنبه گزارش داد: یک روز بعد از دیدار نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از جزیره تایوان که پکن آن را قلمرو خود می داند، چین پنجشنبه (امروز) رزمایش نظامی بی‌سابقه ای را در ۶ نقطه اطراف تایوان آغاز کرد.

 

به گزارش ایرنا، رویترز به نقل از تلویزیون دولتی چین (CCTV) گزارش داد این رزمایش آغاز شده و  تا روز یکشنبه ادامه خواهد یافت و شامل شلیک مستقیم به آب ها و حریم هوایی اطراف تایوان می شود.

 

مقام های تایوان گفته اند این رزمایش، قوانین سازمان ملل را نقض می کند و حمله به حریم  سرزمینی تایوان و چالشی مستقیم برای حمل و نقل آزاد هوایی و دریایی است.

 

به نوشته رویترز، مقامات تایوان این رزمایش را «غیرقانونی» و «غیرمسولانه» توصیف کرده اند.

 

روزنامه گاردین نیز درباره این رزمایش گزارش داد: تایوان این رزمایش را که شامل آزمایش های موشکی و سایر «عملیات نظامی» در نزدیکی خط ساحلی تایوان است – به عنوان نقض قوانین بین المللی توصیف کرده است.

 

سخنگوی کابینه تایوان با ابراز محکومیت جدی این رزمایش، همچنین گفته است که تارنماهای وزارت دفاع، وزارت خارجه و دفتر ریاست جمهوری مورد حمله هکرها قرار گرفته است.

 

در پکن، تدابیر امنیتی در منطقه اطراف سفارت آمریکا در روز پنجشنبه نیز همچون سراسر این هفته به طور غیرمتعارفی شدید بود. هیچ نشانه‌ای از اعتراض یا درخواست برای تحریم محصولات آمریکا وجود نداشت.

 

وزارت دفاع تایوان گفت: چهارشنبه شب، تنها چند ساعت پس از عزیمت پلوسی به کره جنوبی، هواپیماهای ناشناس، احتمالا پهپادها، بر فراز منطقه جزایر دورافتاده «کینمن»تایوان به پرواز درآمده است.

 

پلوسی، در تایوان به مقامات این کشور وعده همبستگی آمریکا را داد و گفت  خشم چین نمی تواند رهبران جهان را از سفر به آنجا باز دارد.

 

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع چین پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که  پکن در واکنش به پلوسی به تایوان، مجموعه‌ای از «رزمایش‌های نظامی هدفمند» را آغاز خواهد کرد.

 

وزارت دفاع چین افزود: رزمایش‌های مشترک هوایی و دریایی را در اطراف تایوان و مانورهای دوربرد با مهمات واقعی را در تنگه تایوان انجام خواهد داد.

 

در این بیانیه آمده است: این اقدام بازدارنده جدی در برابر اقدامات تشدید کننده و منفی اخیر آمریکا در ارتباط با تایوان و هشداری جدی به نیروهای جدایی طلب است که به دنبال استقلال هستند.

 

تایوان: از دریا و هوا توسط ارتش چین محاصره شده‌ایم

 

به گزارش فارس؛ وزارت دفاع تایوان روز چهارشنبه ارتش چین را به نقض حریم آبی و محاصره این جزیره در هوا و دریا متهم کرد.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این وزارتخانه، ارتش چین را به نقض قوانین سازمان ملل متهم کرده و اعلام کرد از قلمرو خود در برابر هرگونه تجاوز دفاع خواهد کرد.

 

این ادعا در حالی مطرح شده که سازمان ملل تایوان را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت نشناخته است. ارتش چین از روز گذشته (سه‌شنبه) در پاسخ به سفر تحریک‌آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، اطراف این جزیره رزمایش گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند.

 

وزارت دفاع تایوان در بیانیه امروز خود، ارتش چین را به ایجاد خطر برای خطوط کشتی‌رانی بین‌المللی، به چالش کشیدن نظم جهانی و تحت‌الشعاع قرار دادن وضعیت تنگه تایوان متهم کرد.

 

وانگ یی؛ اقدامات آمریکا به اتحاد چینی‌ها برای ایجاد یک دولت سوسیالیستیِ مدرن با ویژگی‌های چینی تسریع می‌بخشد

 وانگ طی نشست خبری گفت: «برنامه آمریکا برای استفاده از تایوان جهت مهار چین هرگز به موفقیت نخواهد رسید و رویه تاریخی اتحاد مجدد قریب‌الوقوع تایوان را تغییر نخواهد داد».

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

عفو بین‌الملل: تاکتیک‌های جنگی اوکراین غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد

عفو بین‌الملل امروز اعلام کرد که نیروهای اوکراینی با ایجاد پایگاه‌ها و سیستم‌های تسلیحاتی در مناطق مسکونی پرجمعیت، از جمله در مدارس و بیمارستان‌ها، غیرنظامیان را به طور عمدی در معرض آسیب قرار داده‌اند.

ادامه

اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا

هرگونه درگیری میان چین و تایوان توجه را از جنگ اوکراین منحرف خواهد کرد

اتحادیه اروپا نگران است که هرگونه درگیری میان چین و تایوان توجه واشنگتن را از کی یف منحرف کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, بلژیک, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, ناتو