اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

به‌مناسبت روز جهانی کارگر: رشد و گسترش مبارزهٔ طبقه کارگر و وظایف بی‌درنگ در مرحلهٔ کنونی

کارگران و زحمتکشان برضد جنگ، سرکوب و برای صلح مبارزه می‌کنند! کارگران و زحمتکشان میهن ما درحالی به‌پیشواز ۱۱ اردیبهشت ماه روز جهانی کارگر می‌روند که سالی پر از رزم و پیکار را پشت‌سر گذاشتند. زحمتکشان در مقایسه با دیگر انتخابات در اسفندماه سال گذشته در کارزار نه قاطع به انتخابات فرمایشی و شکست آن ... به‌مناسبت روز جهانی کارگر: رشد و گسترش مبارزهٔ طبقه کارگر و وظایف بی‌درنگ در مرحلهٔ کنونی

ادامه

آزادی, ارتجاع, استبداد, استقلال, اسراییل, امپریالیسم, انقلاب ملّی-دموکراتیک, بازنشستگان, پرستاری, تجاوز نظامی, جهان, خصوصی‌سازی, سیاسی, صلح, طبقه کارگر, فرهنگیان, فلسطین, معیشت, مقاله, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

راهپیمایی میلیونی ساکنان غزه و کرانه باختری زیر آتش گلوله‌های اشغالگران در روز نکبت

راهپیمایی میلیونی فلسطینی امروز چهارشنبه، به‌مناسبت روز نکبت و هفتاد ویکمین سال اشغال فلسطین در مناطق مختلف نوار غزه و کرانه باختری برگزار شد.

 

راهپیمایان علاوه بر پرچم های فلسطین، تابلوهای بزرگی در دست داشتند که بر روی آنها اسم شهرها و روستاهای اشغال شده در طول ۷۱ سال گذشته نوشته شده بود.

شماری از افراد مسن حاضر در این راهپیمایی نیز کلید منازل اشغالی خود را برای تاکید بر بازگشت به آن‌ها در دست داشتند.

 

سربازان اسراییل نیز به سمت تظاهرکنندگان گلوله و گاز اشک آور شلیک کردند که باعث مصدومیت تعدادی از آنان شد.

 

آخرین خبرها از نوار غزه حاکی از آن است که ۶۰ نفر در این راهپیمایی براثر تیراندازی نظامیان این رژیم زخمی شده‌اند.

 

«جمیل مزهر» از رهبران جنبش آزادی بخش فلسطین در جمع تظاهرکنندگان گفت: از آنجایی که معامله قرن علاوه بر فلسطین کل جهان عرب را هدف قرار داده لازم است با یک راهبرد مشخص عربی با این طرح مقابله شود.

 

این مقام فلسطینی بر ضرورت ادامه راهپیمایی‌های بازگشت در نوار غزه تاکید و خاطرنشان کرد که این حرکت باید به یک انتفاضه ملی و فراگیر تبدیل شود.

 

‘مزهر’ همچنین یادآور شد که فلسطینیان هرگز معامله بر سر قضایای ملی را در ازای گرفتن امتیازهای اقتصادی نخواهند پذیرفت.

 

وی در ادامه سخنان خود خواستار وحدت ملی فلسطینیان شد و از مجامع بینٰالمللی و نهادهای حقوقی خواست تا مسئولیت خود درقبال قضیه فلسطین را برعهده بگیرند.

 

صهیونیست ها در ۱۵ مه ۱۹۴۸ (۲۵ اردیبهشت ۱۳۲۷) براساس نقشه و توطئه های تهیه شده ازسوی انگلیس، موجودیت خود و تشکیل رژیمی اشغالگر را اعلام و مردم فلسطین را از خانه و کاشانه خود آواره کردند.

 

اکنون نزدیک به ۶ میلیون آواره فلسطینی در کشورهای مختلف جهان به سر می‌برند و همگان بر ضرورت آزادی فلسطین و بازگشت به کشور خود تاکید دارند.
ایرنا

تلویزیون اسرائیل؛ نتانیاهو با حمایت ترامپ حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری را اعمال خواهد کرد

یک رسانه اسرائیلی اعلام کرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری را تحمیل خواهد کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

کوربین: در کنار مردم فلسطین برای رسیدن به حقشان ایستاده‌ایم

رهبر حزب اصلی مخالف دولت انگلیس از سکوت جامعه جهانی در برابر جنایت‌های وحشیانه ارتش اسرائیل علیه مردم فلسطین انتقاد و تصریح کرد که این حزب ضمن شناسایی فلسطین به‌عنوان یک کشور مستقل، در کنار فلسطینیان برای رسیدن به حقشان ایستاده است.

ادامه

اسراییل, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

افشای جزئیات کامل “معامله قرن” براساس سند لو رفته از وزارت خارجه اسراییل

یک رسانه عبری زبان با استناد به سند درز یافته از وزارت خارجه اسراییل، جزئیات “معامله قرن” را فاش کرد که طبق این سند کشور “فلسطین جدید” بدون در اختیار داشتن ارتش و سلاح تشکیل خواهد شد.

ادامه

اردن, اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, مصر

موافقت دو سوم اسرائیلی‌ها با مذاکرات با تشکیلات خودگردان

با وجود اینکه دولت کنونی اسرائیل مدعی است که هیچ شریک فلسطینی برای روند صلح وجود ندارد، اما حدود دو سوم جمعیت یهودیان اسرائیل ازسرگیری مذاکرات مقامات این رژیم با فلسطینیان را تایید می‌کنند.

ادامه

اسراییل, جهان, خبر, ضد جنگ, فلسطین