واکنش چین به اظهارات پوتین درباره آمادگی روسیه برای جنگ هسته‌ای

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور روسیه درباره آمادگی این کشور برای جنگ هسته‌ای، خواستار کمک تمامی طرفین شد تا به طور مشترک، به کاهش تنش‌های هسته‌ای کمک کنند. به گزارش ایسنا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، امروز (چهارشنبه) در واکنش به اظهارات «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه درباره احتمال ... واکنش چین به اظهارات پوتین درباره آمادگی روسیه برای جنگ هسته‌ای

ادامه

امنیتی, تحلیل, تنش‌زدایی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه: فراخوان‌های ساختگی برای تخریب اموال مردم از سوی نهادهای امنیتی فرانسه را محکوم می‌کنیم

در بیانیه CGT با اشاره به حادثه مرگ «ناهل» جوان رنگین پوست ساکن فرانسه، به اعتراضات پس از این حادثه اشاره شد. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه CGT، این اتحادیه در بیانیه‌ای خواستار رسیدگی شفاف به پرونده مرگ جوان فرانسوی و توقف خشونت‌ها و مماشات با معترضان ... کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه: فراخوان‌های ساختگی برای تخریب اموال مردم از سوی نهادهای امنیتی فرانسه را محکوم می‌کنیم

ادامه

اروپا, بیانیه, تنش‌زدایی, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا, فرانسه, کارگری

در اقدامی تنش‌زا با چین، ناو اتمی آمریکا وارد ویتنام شد

چند روز بعد از سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در راستای تنش زدایی با پکن، یک ناو اتمی نیروی دریایی ایالات متحده در اقدامی تنش زا وارد آب‌های ویتنام شد. به گزارش خبرگزاری فارس، تنها چند روز بعد از سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به چین و تلاش برای تنش زدایی با پکن، ... در اقدامی تنش‌زا با چین، ناو اتمی آمریکا وارد ویتنام شد

ادامه

آمریکا, تایوان, تنش‌زایی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, ویتنام

آب شدن یخ‌ها در روابط استرالیا و چین

پایگاه اینترنتی گلوبال تایمز با اشاره به دیدارهای سطح بالا در روزهای اخیر بین رهبران چین و استرالیا نوشت: یخ‌ها در روابط دوجانبه پکن و کانبرا در حال آب شدن است؛ کانبرا باید در روابط خود با چین و آمریکا، از عقلانیت درستی پیروی کند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، پایگاه اینترنتی گلوبال تایمز در ... آب شدن یخ‌ها در روابط استرالیا و چین

ادامه

استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, امریکا, اندونزی, تشنج زدایی, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

وزیرخارجه اسبق آمریکا: روابط پکن-واشنگتن باید روی ریل صحیح بازگردد

«هنری کسینجر» وزیر امورخارجه اسبق آمریکا گفت روابط آمریکا و چین که در دولت قبلی آمریکا به ریاست ترامپ دچار تنش و اختلافات عمیق شده باید به مسیر درست بازگردد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, تشنج زدایی, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

دیدار خصوصی ترامپ با پوتین جنجال جدیدی در آمریکا به پا کرد

دونالد ترامپ که درجریان کارزارانتخاباتی وپس از ورود به کاخ سفید باجنجال های فراوانی چون ارتباط اطرافیان با مسکو، صدور فرمان منع مهاجرتی، لغوپیمان تجاری نفتا و خروج از پیمان آب و هوایی پاریس مواجه بود، اکنون خبر دیدار خصوصی اش با پوتین جنجال دیگری به پا کرده است.

 

انتشار این خبر واکنش ها و اعتراضات و جنجال های زیادی به راه انداخت و منتقدین ترامپ بویژه رسانه های منتقد، اقدام وی را خلاف شئونات دیپلماتیک، خارج از عرف و حتی غیر امنیتی توصیف کردند.

 
در باره این دیدار ترامپ با پوتین، ‘مایکل آنتون’ (Michael Anton) سخنگوی امنیت ملی آمریکا به رسانه ها گفت : در این ملاقات هیچ یک از کارکنان و یااعضای کابینه دولت آمریکا حضور نداشتند بجز مترجم طرف روس.’

 
سناتور’کریس کانز’ (Chris Coons) از ایالت ‘دلاویر’ در این باره به سی ان ان گفت:در دیدار خصوصی بین دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین که به تازگی افشا شده است، رئیس جمهوری آمریکا متکی بر مترجم پوتین بوده و به گفت و گو پرداخته است.

سناتور آمریکایی، افزود: ترامپ مترجم آمریکایی را با خود همراه نیاورده و تنها به مترجم پوتین اتکا می کند.

وی در ادامه به صراحت به سی ان ان افزود: پوتین مرتکب نقض و قصور در پروتکل های ابتدایی امنیت ملی آمریکا شده است.

 
سی ان ان افزود: در ملاقات صورت گرفته به دلیل نبود مترجم آمریکایی در نتیجه دست نوشته و ثبتی از گفت و گوی دو رئیس جمهوری وجود ندارد و تنها در اختیار طرف روس ها است و این مطلب جالبی نیست.

 
سناتور کریس کانز در پاسخ به این پرسش سی ان ان که آیا راهی برای دست یافتن و اطلاع از این گفت و گو وجود دارد گفت: راهی برای آگاه شدن از آنچه بین این دو گفته شده وجود ندارد.

 
درهمین حال «توماس رایت» کارشناس ارشد اندیشکده «موسسه بروکینگز» دیدار خصوصی «دونالد ترامپ» و«ولادیمیر پوتین» روسای جمهوری آمریکا و روسیه را در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ اشتباهی بزرگ دانست و تاکید کرد شاید روس ها ترامپ را فریب داده باشند.

وی در واکنش به این دیدار خصوصی و غیررسمی که روز سه شنبه ۲۷ تیر ماه (۱۸ ژوئیه) و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، نوشت: «این دیدار رویداد مهم و نگران کننده ای است. هیچ آمریکایی دیگری در آن حضور نداشته و این غیرعادی است. چرا اینکه ترامپ در دومین ملاقات خود با پوتین تنها بوده و فقط یک «مترجم» روس حضور داشته مهم است؟ اگر تصادفی بوده باشد که مشکل واقعا بزرگی است – رشوه دادن یا هر چیزدیگری – و اگر غیر از این بوده که مشکوک است. در هر دو صورت، این یک اشتباه بزرگ بوده است.»

وی همچنین نوشت:«ترامپ سهوا اطلاعات فوق محرمانه را با«لاوروف» (وزیرخارجه روسیه) درمیان می گذارد واین درحالی است که سایرمقامات آمریکایی در اتاقی که کاملا تحت نظر و همه چیز آن آشکار است، (با مقامات روس) دیدار می کنند. هیچکس چنین کاری نمی کند.»

 
ترامپ و پوتین “دیدار فاش نشده دیگری” در اجلاس گروه ۲۰ داشتند

 
یک مقام کاخ سفید اعلام کرد، دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در جریان اجلاس اخیر گروه ۲۰ در هامبورگ آلمان یک دیدار دیگر داشتند که تاکنون فاش نشده بود.

 

 

به گزارش ایسنا، محتوای این گفت‌وگوی دوم معلوم نیست اما رسانه‌های آمریکایی گزارش می‌دهند که این دیدار ساعاتی پس از ملاقات رسمی دوجانبه آنها انجام شد.

 

 

در جریان دیدار رسمی روز ۷ ژوییه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای بیش از دو ساعت درباره مسائل مختلف از جمله مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا صحبت کردند. این اولین دیدار رو در روی آنها بود، دیداری که بنا به گزارش ها بیش از حد انتظار – ۳۵ دقیقه مقرر – طول کشید و تلاش چند مقام آمریکایی برای کوتاه کردن آن بی‌نتیجه ماند.

 

 

واشنگتن پست گزارش می‌دهد که ترامپ وسط یک مراسم پذیرایی شام صندلی خود را ترک کرد و در یک صندلی خالی در کنار آقای پوتین نشست.

 

 

بنا به گزارش‌ها ترامپ تنها بود و پوتین هم فقط یک مترجم رسمی به همراه داشت.

 

 

واشنگتن پست می‌نویسد که این ملاقات دوم برای تقریبا یک ساعت ادامه داشت.

 

 

کاخ سفید پس از انتشار گزارش این دیدار دوم در رسانه‌ها، وقوع آن را تایید کرد.

 

 

در حال حاضر، تحقیقات درباره ادعای کمک روسیه به ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی در جریان است. ترامپ هرگونه آگاهی از این مساله را رد می‌کند. روسیه هم مکررا دخالت در انتخابات آمریکا را تکذیب کرده است.

 

 

تنها روایت از این دیدار دوم را ترامپ در اختیار مقام های کاخ سفید گذاشت؛ چون دستیاران آمریکایی ترامپ در آن حضور نداشتند.

 

 

یک مقام آگاه این دیدار دوم را یک “محاوره مختصر” و نه یک “ملاقات دوم” توصیف کرده است.

 

 

این مقام افزود که یک مترجم روس در این دیدار به کار گرفته شد؛ چون مترجم آمریکایی حاضر در مراسم شام روسی بلد نبود، بلکه مترجم زبان ژاپنی بود. ترامپ در آن مهمانی کنار نخست‌وزیر ژاپن نشسته بود.

 

 

خبر وقوع دیدار دوم دو رهبر را ابتدا ایان برمر، رئیس گروه اوراسیا که در آمریکا قرار دارد، در خبرنامه‌ای منتشر کرد. او گفتگوی ترامپ و پوتین را خصوصی و پرشور توصیف کرد و گفت، عدم حضور یک مترجم آمریکایی باعث تعجب در مراسم شام شده بود. به گفته او، هرچند سایر حاضران در مراسم مهمانی شاهد این دیدار بودند اما نمی‌توانستند صدای آنها را بشنوند.

 

 

ترامپ می‌گوید، در دیدار اول درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا مکررا از پوتین سوال کرده بود.

 

 

یک مقام ارشد اروپایی به واشنگتن پست گفت که غیرعادی نیست که رهبران گاه به یک گوشه بروند و در دیدارهای خصوصی شرکت کنند.

مشاور ترامپ:امکان بازگرداندن اموال دیپلماتیک روسیه بررسی می‌شود

دولت آمریکا در حال بحث درباره امکان بازگرداندن اموال دیپلماتیک ضبط شده روسیه است   به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی «سی‌اِن‌اِن»، «سباستین گورکا» مشاور و معاون دستیار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با بیان این مطلب خاطر نشان کرد که کاخ سفید می‌خواهد برای همکاری دو کشور در رابطه با برخی از ... مشاور ترامپ:امکان بازگرداندن اموال دیپلماتیک روسیه بررسی می‌شود

ادامه

امریکا, تشنج زدایی, جهان, خبر, روسیه

ترامپ نخستین دیدار خود با پوتین را بسیار عالی ارزیابی کرد

دیدار دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین از منظر سیاسی نقطه عطف نشست کشورهای جی ۲۰ در هامبورگ بود. اکنون ترامپ درباره دیدار خود با رئیس جمهور روسیه ابراز نظر کرده است. او گفته که مناسباتش با پوتین بسیار خوب است.   قرار بود که نشست و گفت‌وگوی رهبران آمریکا و روسیه نیم ساعت طول بکشد. ... ترامپ نخستین دیدار خود با پوتین را بسیار عالی ارزیابی کرد

ادامه

امریکا, تشنج زدایی, جهان, خبر, روسیه

مک مستر: دیدار پوتین و ترامپ باعث شروع اقدامات مشترک روسیه و آمریکا

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا باعث شروع اقدامات مشترک مسکو و واشنگتن در زمینه های مختلف است.   به گزارش تاس، «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: دیدار «ولادیمیرپوتین» رئیس جمهور روسیه با «دونالدترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حاشیه جی ۲۰ باعث شروع اقدامات مشترک ... مک مستر: دیدار پوتین و ترامپ باعث شروع اقدامات مشترک روسیه و آمریکا

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه

دیدار شی جین‌پینگ با همتای آمریکایی خود در هامبورگ

به گزارش خبرگزاری شین هوا، شنبه ۸ ژوئیه (۱۷ تیر) شی جین‎‌پینگ رییس جمهوری خلق چین پس از پایان نشست سران گروه ۲۰ در هامبورگ، با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود دیدار کرد و دو طرف درباره مسایل کلیدی بین‌المللی و منطقه‌ای مورد علاقه مشترک، به طور عمیق تبادل نظر کردند.   شی جین‌پینگ در ... دیدار شی جین‌پینگ با همتای آمریکایی خود در هامبورگ

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر