رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

دست کم ۲۱ کشته در راهپیمایی‌های عراق

خبرگزاری فرانسه از دست کم ۲۱ کشته در تظاهرات روز جمعه سوم آبان (۲۵ اکتبر) در بغداد و چند شهر جنوبی عراق خبر داده است. تنها هشت نفر در بغداد کشته شده‌اند.

 

خبرگزاری رویترز از کشته شدن دست کم ۲۷ نفر و زخمی شدن حدود یکهزار و ۸۰۰ نفر خبر داده است.

 

پلیس و منابع درمانی به این خبرگزاری گفته‌اند، بیش‌ترین آمار کشته‌شدگان مربوط به زمانی است که تظاهرکنندگان قصد ورود به دفتر گروه شیعه مسلح “عصائب اهل الحق” را در دو شهر جنوبی کشور داشتند. این گروه مورد حمایت ایران قرار دارد.

 

رویترز نیز در گزارشی مشابه نوشته است، یک افسر اطلاعاتی دولت و یک عضو گروه “عصائب اهل الحق” در درگیری با تظاهرکنندگان در شهر عماره در جنوب این کشور جان خود را از دست دادند.

 

حدود ۱۸۰۰ نفر در سراسر کشور زخمی شده‌‌اند. نیروهای امنیتی برای متفرق کردن راهپیمایان در نزدیکی منطقه دولتی یا “سبز” بغداد از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

 

پلیس و نیروهای امدادی می‌گویند، در ناصریه در جنوب عراق دست کم پنج نفر کشته شده و ۱۸ نفر زخمی شدند. هزاران نفر در این شهر به تظاهرات پیوسته و یک ساختمان دولتی را به آتش کشیدند.

 

در سماوه، از شهرهای جنوبی عراق نیز وقتی تظاهرکنندگان اقدام به آتش زدن دفاتر برخی احزاب کردند دست کم یک نفر جان خود را از دست داد و یک نفر دیگر هم از سوختگی جراحت برداشت.

 

اعتراضات عراق در اوایل ماه جاری علیه فساد و بیکاری آغاز شد. تظاهرکنندگان خواستار اصلاحات سیاسی گسترده و مقابله با نابسامانی‌های اقتصادی شده‌اند. فعالان از مردم خواسته بودند، روز جمعه در سالگرد نخستین روز نخست‌وزیری عادل عبدالمهدی به خیابان‌ها آمده و علیه دولت تظاهرات کنند.

 

در عراق از هر پنج شهروند یک نفر در فقر زندگی می‌کند. بانک جهانی می‌گوید، نرخ بیکاری جوانان این کشور حدود ۲۵ درصد است.

 

به گفته خبرگزاری فرانسه، عراق دومین تولیدکننده نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است و همزمان به گفته سازمان شفافیت بین‌المللی، در فهرست فاسدترین کشورهای جهان رتبه ۱۲ را داراست.

 

در اوایل اکتبر در این کشور در اعتراضات وسیع ضد دولتی بیش از ۱۵۰ نفر جان خود را از دست دادند.

صدای آلمان

نیروهای داعشی کنترل کمپ الهول در سوریه را به دست گرفتند

نیروهای وابسته به داعش با سوءاستفاده از هرج و مرج ناشی از تهاجم ترکیه به سوریه، کنترل کمپ زندانی را که ده‌ها هزار زن و کودک شبه‌نظامیان داعشی را در خود جای داده بود، به دست گرفتند.

ادامه

امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه