خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

مقاله‌ای از ژنرال “پیر شیل”، فرمانده نیروی زمینی فرانسه، در روزنامه لوموند در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۲۴/۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ با عنوان صریح “ارتش آماده است” منتشر شد. نخستین ماجراجویی‌های خارج از کشور شیل در جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، ساحل‌عاج‌، و سومالی بود. در این مقاله ژنرال شیل نوشت که نیروهایش برای هر رویارویی “آماده” هستند ... اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

ادامه

آفریفای مرکزی, آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چاد, چین, روسیه, ساحل عاج, سومالی, عراق, فرانسه, محیط زیست, مقاله

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

موشک Soyuz-2.1b ماهواره تصویربرداری بسیار دقیق Resurs-P شماره ۴ را به مدار زمین فرستاد. به گزارش اسپوتنیک، روس کاسموس تصاویری پخش کرد که موشک Soyuz-2.1b روز یکشنبه از کیهان بایکونور پرتاب شد و ماهواره سنجش از دور Resurs-P Earth شماره ۴ را به مدار فرستاد. این ماهواره ۹ دقیقه و ۲۳ ثانیه پس از پرتاب ... پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

ادامه

جهان, دانش, روسیه, شرق اروپا, گزارش, محیط زیست

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

در پی کولاک و بارش سنگین برف؛ راه ارتباطی ده‌ها روستای کرمانشاه مسدود شد

برف و کولاک ۹ استان را فرا گرفت.

 

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، هم اکنون سامانه بارش زا به شکل باران و برف در جو استان کرمانشاه مستقر است و این سامانه از دیروز فعالیت خود را در جو استان آغاز کرده و همچنان ادامه دارد.

 

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سامانه بارش زا در نیمه جنوبی استان با شدت بیشتری ادامه دارد و سبب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها شده است.

 

هم اکنون شاهد بارش سنگین برف در ارتفاعات، گردنه های برفگیر نواحی سردسیر استان هستیم که این بارندگی سبب کاهش دید، کندی و اختلال در تردد وسائط نقلیه شده است.

 

بارش برف در برخی محورهای استان سبب اختلال در تردد خودروها شده و در برخی شهرستان ها همچون دالاهو بارش برف از نیم متر عبور کرده و کار امداد رسانی جاده ای توسط نیروهای هلال احمر آغاز شده است.

 

براساس اعلام هواشناسی استان، بارش برف در برخی نقاط کرمانشاه همچون زیباشهر به ۲۲ سانتیمتر رسیده و در برخی مناطق ماشین های برف روبی شهرداری مشغول کار هستند.

 

در تعدادی از شهرها از جمله جوانرود و روانسر بارش برف سنگین و کولاک گزارش شده، همچنین نیروهای امدادی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای احمدبن اسحاق نیز در آماده باش قرار دارند.

 

بر اساس اعلام اداره راهداری کنگاور نیز بارش سنگین برف در این شهرستان سبب مسدود شدن راه دسترسی به ۴۰ روستا شده و عملیات برف روبی و بازگشایی مسیرها درحال انجام است و میزان بارش برف به ۶۰ سانتیمتر رسیده است.

 

همچنین بارش سنگین برف در شهرستان گیلانغرب بسیاری از راه‌های روستایی را مسدود کرده است و راه‌های ارتباطی پاوه نیز با مشکل مواجه شده و محور پاوه – روانسر مسدود شده است.

 

هم اکنون تردد در محورهای اصلی گیلانغرب به اسلام آباد در گردنه قلاجه، بخش گواور و محور داربادام به علت بارش سنگین برف و کولاک شدید با زنجیر چرخ و به کندی امکان پذیر است.

 

بر اساس اعلام هواشناسی استان، بیشترین بارش برف استان تا صبح امروز در کرندغرب با ۵۰ سانتیمتر رخ داده است.

 

بر اساس اعلام پلیس راه استان، در حال حاضر امکان تردد در محور کرمانشاه – اسلام آباد گردنه حسن آباد میسر نیست، همچنین محور روانسر – پاوه نیز مسدود گزارش شده، مابقی محورها باز و تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

 

۵۴ اکیپ راهداری نیز در جاده های استان کرمانشاه در حالت آماده باش قرار دارند و مشغول برف روبی در محور های مواصلاتی هستند.

2353550

 

 

همچنین به علت بارش برف، برق بخش هایی از مناطق کرمانشاه از صبح امروز قطع شده است.

 

طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز موج دوم از سامانه، که از رطوبت کمتر و هسته سردتری برخوردار است، جو منطقه را در بر خواهد گرفت.

 

برف و کولاک ۹ استان را فرا گرفت

 

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اعلام گزارش عملیات برف و کولاک در کشور، گفت: نیروهای امداد و نجات به کمک هموطنان گرفتار در برف و کولاک شتافتند.
شاهین فتحی افزود: ٩ استان آذربایجان شرقی و غربی، ایلام، زنجان، قزوین، گلستان، لرستان، کردستان و همدان در روز هشتم بهمن متاثر از برف و کولاک بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه امدادرسانی در ۲۰ محور استان های درگیر برف و کولاک ادامه دارد، اظهارداشت: بر این اساس ۶۸۰ تن از خدمات امدادی و ۷۸ تن از خدمات اسکان اضطراری بهره بردند و عملیات رهاسازی ۱۳۱ دستگاه خودرو از برف و کولاک نیز انجام شده است.

 

فتحی گفت: در این امدادرسانی ها ۳۰ تیم عملیاتی شامل ۱۰۶ امدادگر و نجاتگر مشارکت داشته‌اند.

مهر،

بارش برف در محورهای ١١ استان ادامه دارد

جانشین رییس پلیس راه راهور ناجا ضمن هشدار به شهروندانی که از محورهای برفگیر تردد می کنند، اعلام کرد: بارش برف در محورهای ۱۱استان همچنان ادامه دارد و تردد در استان های کرمانشاه، لرستان، زنجان، کردستان، ایلام (اکثر محورها) تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.   هشدارپلیس:تردد در محورهای۵ استان تنها با زنجیرچرخ / بارش ... بارش برف در محورهای ١١ استان ادامه دارد

ادامه

ایران, خبر, محیط زیست

برف راه ۴۰۰ روستای دلفان لرستان را بست !

فرماندار دلفان لرستان گفت: بارش سنگین برف ارتباط بیش از ۴۰۰ روستا را با مرکز شهرستان قطع کرده است.   جعفر طولابی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در شهر نورآباد مرکز شهرستان ۷۰ سانتیمتر و در ارتفاعات بیش از ۲ متر برف گزارش شده که این میزان بارش در چند سال ... برف راه ۴۰۰ روستای دلفان لرستان را بست !

ادامه

ایران, خبر, محیط زیست

مرکز مدیریت راه‌ها: طغیان رودخانه و برف ۲۴ محور را مسدود کرد

مرکز مدیریت راه های کشور اعلام کرد: به علت نبود ایمنی، بارش برف سنگین و طغیان رودخانه ها ۲۴ محور برون شهری در برخی از استان های کشور تا اطلاع بعدی مسدود شده است.   محور فرعی شمشک- دیزین ( حدفاصل پارکینگ بالا تا پارکینگ پایین )واقع در استان های تهران و البرز و کمربندی ... مرکز مدیریت راه‌ها: طغیان رودخانه و برف ۲۴ محور را مسدود کرد

ادامه

ایران, خبر, محیط زیست

زلزله‌ای با قدرت ۴.۷ صبح امروز فاریاب کرمان را لرزاند.

در ساعت ۹ و ۱۱ دقیقه امروز، چهارشنبه ۶ بهمن ماه زلزله‌ای با بزرگای ۴.۷ ریشتر حوالی فاریاب کرمان را لرزاند. موقعیت رومرکزی این زلزله در ۲۸.۵۴ درجه عرض شمالی و ۵۷ درجه طول شرقی است. این زلزله در عمق ۹ کیلومتری زمین رخ داده است.   محل وقوع زلزله در استان کرمان   به ... زلزله‌ای با قدرت ۴.۷ صبح امروز فاریاب کرمان را لرزاند.

ادامه

ایران, خبر, محیط زیست