فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد دغدغه اصلی شهروندان اروپایی که قرار است به زودی در انتخابات پارلمان اروپا شرکت کنند، فقر و بحران هزینه‌های زندگی است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نظرسنجی انجام شده توسط پارلمان اروپا نشان می‌دهد علی‌رغم برجسته نشان دادن مسئله مهاجرت غیرقانونی در رسانه‌ها، دغدغه اصلی رای‌دهندگان اروپایی «فقر، بحران هزینه‌های زندگی و محرومیت ... فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, انگلیس, بلژیک, پناهجویی, خبر, فقر, معیشت

روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

با گسترش گروه‌های تبهکار، مردم عادی در سوئد به پوشیدن جلیقه ضدگلوله روی آورده‌اند که واکنش منفی پلیس این کشور را به دنبال داشته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ گفته می‌شود تعداد فزاینده‌ای از کودکان و نوجوانان در سوئد هنگام تردد در شهر‌ها جلیقه ضدگلوله می‌پوشند، زیرا سطح خشونت در این کشور افزایش یافته و ... روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

ادامه

پناهجویی, جهان, خبر, سوئد, شمال اروپا, فقر

پیرامون اعتراض کشاورزان آلمان؛ همبستگی با کشاورزان یک ضرورت اجتماعی است!

در اولین روزهای سال ۲۰۲۴ میلادی واضح گردید که بخار از ظرف جوشان رها شده است. مطالباتی که در اعتصابات هشدار دهنده سال گذشته بیان گردید، در اعتراضات امسال مجددا تکرار شد: مردم از سیاست های دولت ناراضی هستند. “هاگن لش” از مؤسسه اقتصاد آلمان، با نگرانی گفت: “اگر اعتراض کشاورزان الگو شود، ما با ... پیرامون اعتراض کشاورزان آلمان؛ همبستگی با کشاورزان یک ضرورت اجتماعی است!

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, پناهجویی, روسیه, زنان, فقر, کارگری, کشاورزی, کودکان, مقاله

سنای آمریکا لایحه کمک به اوکراین، اسرائیل و اصلاحات مرزی را ارائه کرد

سنای آمریکا بسته امنیت ملی را که مدت‌ها در انتظار ارائه بود و شامل کمک خارجی به اوکراین، اسرائیل و تایوان می‌شود، اعلام کرد و قرار است در روزهای آتی رای گیری اولیه درباره آن انجام شود. به گزارش ایسنا، از این بسته جدید کمک ۱۱۸ میلیارد دلاری، بیش از نیمی یا تقریبا ۶۰ میلیارد ... سنای آمریکا لایحه کمک به اوکراین، اسرائیل و اصلاحات مرزی را ارائه کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امنیتی, اوکراین, پناهجویی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, فلسطین, هندو پاسیفیک

معترضان در۴۰ شهر آلمان علیه راستگرایان افراطی تظاهرات کردند

صدها هزار معترضان در آلمان روز یکشنبه در حدود ۴۰ شهر علیه گروه‌های راست افراطی تظاهرات کرده و بار دیگر مخالفت خود را با طرح اخراج میلیون‌ها مهاجر از این کشور اعلام کردند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه‌های «جمعه‌های آینده» و «کامپکت» که سازماندهی این تظاهرات را بر عهده داشتند، در ... معترضان در۴۰ شهر آلمان علیه راستگرایان افراطی تظاهرات کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, المان, پناهجویی, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا

درگیری صدها مهاجر آفریقایی و نیروهای امنیتی مغربی هنگام فرار به اروپا + ویدئو

صدها مهاجر آفریقایی که قصد عبور از گذرگاه مرزی میان مغرب و اسپانیا را داشتند، با نیروهای امنیتی مغربی درگیر شدند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، رسانه‌های محلی در مغرب گزارش دادند که ده‌ها نفر از مهاجران آفریقایی حین بالارفتن از فنس موجود میان استان «ناظور» در شمال این کشور و شهر تحت حاکمیت اسپانیا به نام «ملیلیه» در شمال شرق مغرب مجروح و ۱۸ نفر دیگر از آن‌ها کشته شده‌اند.

 

رسانه‌های مغربی، شامگاه جمعه، گزارش دادند که گروهی از مهاجران آفریقایی برای اولین بار در اقدامی سعی کرده‌اند از فنس موجود میان استان ناطور و شهر تحت حاکمیت اسپانیا به نام ملیلیه در شمال شرق مغرب عبور کنند، اما با نیروهای امنیتی مغربی مواجه شده‌اند.

 

منابع مغربی اشاره کردند که ۱۴۰ نفر از نیروهای امنیتی این کشور هنگام جلوگیری از فرار مهاجران آفریقایی مجروح شده‌اند؛ اما هیچ یک از آن‌ها کشته نشده‌اند.

 

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، ۷۶ مهاجر نیز حین درگیری با نیروهای امنیتی زخمی شده‌اند که حال ۱۳ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

 

تمام افراد مجروح چه نیروهای امنیتی مغربی و چه مهاجران آفریقایی به بیمارستان «الحسانی» در شهر ناظور و مرکز درمانی شهر «وجده» منتقل شده‌اند.

 

رسانه‌های مغربی شمار مهاجرانی را که قصد عبور از فنس مرزی را داشته‌اند، صدها نفر برآورد کرده‌اند و در عین حال خاطرنشان ساختند افرادی که قصد نزدیک شدن به فنس مرزی را داشته‌اند در کوله‌پشتی‌هایشان سنگ و سلاح سرد حمل می‌کردند.

 

رسانه‌ها همچنین اضافه کردند با آنکه نیروهای مغربی از عبور بسیاری از مهاجران جلوگیری‌ کرده‌اند، اما ۱۳۰ از آن‌ها توانسته‌اند پس از تخریب یکی از ورودی‌ها خود را به شهر ملیلیه برسانند.

 

تراژدی مهاجران در آمریکا؛ کشف ۴۶ جسد در داخل یک کامیون در تگزاس

شواهد و قرائن نشان می‌دهد تلاش عده‌ای از مهاجران غیرقانونی برای رساندن خودشان به آمریکا حداقل ۴۶ کشته بر جای گذاشت و ۱۶ نفر را راهی بیمارستان کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, پناهجویی, حقوق بشر, خبر, مکزیک

غرق شدن حدود ۱۰۰ پناهنده در دریای مدیترانه + ویدئو

در حالی که این روزها خبرهای زیادی درباره هجوم پناهندگان اوکراینی به کشورهای اروپایی و تلاش مقامات این اتحادیه برای اسکان و رفع سریع نیازهای آن ها منتشر می شود، اما از سوی دیگر بی توجهی اروپاییان به پناهندگانی که از مناطق بحرانی خاورمیانه به اروپا می آیند به قیمت از دست رفتن جان شمار ... غرق شدن حدود ۱۰۰ پناهنده در دریای مدیترانه + ویدئو

ادامه

اروپا, افریقا, پناهجویی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, لیبی, ویدیو