واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی مدعی شد که ممکن است رابرت مالی برخی اسناد محرمانه آمریکا را به ایران تحویل داده باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد ادعا کرد که اسناد و مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد رابرت مالی، نماینده ویژه ... واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, ایران, جهان, گزارش, مذاکرات اتمی

پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که انگلیس و آمریکا در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم جمهوری اسلامی رویکرد دوگانه دارند. به گزارش خبرگزاری فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز گذشته (جمعه) در کنفرانس خبری خود به رویکرد دوگانه غرب به خصوص آمریکا و انگلیس در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم ایران واکنش نشان ... پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, آکوس, آمریکا, استرالیا, اقیانوسیه, انگلستان, ایران, ایرلند, تحلیل, جهان, چین, خبر, صلح, مذاکرات اتمی

تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

شواهد حکایت از آن دارد که درهفتۀ اخیر، سرانجام فلسفه‌بافی‌های پوچ و تبلیغات پُرسروصدای حکومتی در مورد “سیاست‌های خارجی جدید” یا “گردش به شرق”، که قرار بود ایران را در مسیر تحولات مهم داخلی و خارجی قرار دهد، کنار گذاشته شده است. در عوض، نوعی “نرمش قهرمانانه” در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با اجازۀ ... تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

ادامه

آمریکا, استبداد, اقتصادی, امپریالیسم, اوکراین, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خصوصی‌سازی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, عربستان سعودی, مارکسیسم, مذاکرات اتمی, مقاله, نئولیبرالیسم, ناتو

واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران اعلام کرد که در حال گفت‌وگو با تهران درباره نتایج تحقیقات اخیر بازرسان این نهاد است. به گزارش ایلنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران ... واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, ایران, جهان, خبر, مذاکرات اتمی

بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با العربیه امکان اقدام نظامی آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را رد نکرد و گفت “همه گزینه‌ها روی میز است”. آنتونی بلینکن، این مصاحبه را روز یکشنبه ۹ بهمن و در جریان سفر خود به خاورمیانه انجام داد. ♦️سایت اشپیگل در گزارشی درباره این مصاحبه نوشته ... بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

درخواست دبیر کل سازمان ملل از ایران

درحالی که ایران در پی خروج آمریکا از برجام و همچنین عمل نکردن اروپا به تعهدات برجامی‌اش اقدام به کاهش تعهدات برجامی نمود، دبیرکل سازمان ملل با ابراز تاسف نسبت به خروج آمریکا از برجام، خواستار بازگشت ایران به اجرای کامل تعهداتش در این توافق شد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در گزارشی خطاب به شورای امنیت نسبت به خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از توافق هسته ای در سال ٢٠١٨ و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران ابراز تاسف کرد.

 

وی در این گزارش که به دست آسوشیتدپرس رسیده است، از ایران خواست تا به آن‌چه نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالستیکش می‌خواند، رسیدگی کند و به اجرای کامل تعهداتش در برجام بازگردد.

 

گوترش همچنین در گزارش خود درخصوص اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که در تایید برجام به تصویب رسید، گفت که در پنج سال گذشته جامعه بین‌الملل به میزان زیادی برجام را نمونه اثربخشی چندجانبه گرایی، دیپلماسی و گفت‌وگو و موفقیت در عدم اشاعه هسته‌ای دانسته‌اند.

 

دبیرکل سازمان ملل در بخش دیگری از این گزارش ادعا کرد که این سازمان اطلاعاتی دریافت کرده که یک “نهاد” تحت تحریم که از آن نام نبرده، دست به اقداماتی “ناسازگار” با تحریم‌ها زده و “شیرفلکه، وسایل الکترونیکی و تجهیزات اندازه گیری قابل استفاده در آزمایش سوخت مایع موشک‌های بالستیک و وسایل پرتاب فضایی” به ایران ارسال کرده است.

 

وی خاطر نشان کرد که سازمان ملل به دنبال کسب اطلاعات بیشتر از ایران در این موارد است.

 

دبیرکل سازمان ملل ضمن انتقاد از جنگ اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت ابتکارعمل‌هایی در حمایت و عادی سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران به ویژه در شرایط فعلی مشکلات اقتصادی و درمانی ناشی از  همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ تأکید کرد.

 

بنابر این گزارش، شورای امنیت سازمان ملل در صدد است که روز ۲۲ دسامبر (دوم دی ماه) درباره گزارش دبیرکل بحث و گفت‌وگو کند.

 

به گزارش ایسنا، دبیرکل سازمان ملل در حالی از ایران درخواست کرده است تا به طور کامل به تعهداتش در  برجام بازگردد که طرف‌های اروپایی توافق هسته‌ای (فرانسه، انگلیس و آلمان) از زمان خروج آمریکا از برجام، به تعهداتشان در این توافق عمل نکرده‌اند و آمریکا نیز پس از خروج یک جانبه خود، همواره برای کارشکنی و مانع تراشی در مسیر اجرای تعهدات این کشورها تلاش کرده است.

نصب سانترفیوژهای بیشتر در نطنز کمکی به کاهش تنش‌ها نمی‌کند

معاون وزیر امورخارجه روسیه با بیان اینکه نصب سانترفیوژهای بیشتر در نطنز کمکی به کاهش تنش‌ها نمی‌کند تاکید کرد: دلیل اصلی این وضعیت، رفتار غیر سازنده آمریکا است.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

وزیر خارجه آلمان: به دنبال توافق هسته‌ای گسترده‌تر با ایران هستیم

وزیر خارجه آلمان گفت این کشور به دنبال یک توافق هسته‌ای گسترده‌تر با ایران به جای توافق فعلی است که به ادعای او دیگر کافی نیست.

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, اروپا, المان, امریکا, ایران, تحریم, سازمان ملل, مذاکرات اتمی

جوزپ بورل ؛ ایرانی‌ها حق دارند فکر کنند به آنها خیانت شده است

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تأثیر احتمالی ترور دکتر فخری‌زاده بر آینده برجام اعلام کرد که ایرانی حق دارند که فکر کنند به آنها خیانت شده است و به همین دلیل شاید بخواهند تغییراتی در سیاست‌های خود بدهند.

ادامه

اتحادیه اروپا, ایران, تروریسم, جهان, خبر, مذاکرات اتمی

نماینده پارلمان اروپا: اینستکس یک تراژدی است

یک نماینده پارلمان اروپا اینستکس را یک تراژدی دانسته و تاکید کرد که اروپا برای نشان دادن علاقه‌اش به توسعه مناسبات اقتصادی با تهران باید اقدامات بیشتری انجام دهد و در روابط با ایران منتظر نماند ببیند رئیس جمهور جدید آمریکا چه می‌کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, سازمان ملل, فرانسه, مذاکرات اتمی